Зніміть вже життя з паузи

15 травня 2021, 13:10

Багато хто каже, що вони виснажені, що хотіли б повернути доковідне життя. Люди не можуть планувати і мріяти, бо все може зруйнувати той клятий вірус. І тому вони живуть дуже стисло, вузько і бюджетно, бо треба пам’ятати про вірус.

Мене дивують фрази «я вже рік не можу нормально вести бізнес через той вірус».

То може ви вже зміните бізнес-модель, може попрацюєте над варіантами додаткового доходу і витратами, може спробуйте розвернути операційну модель на 180 градусів, а може вже час і визнати, що це краще закрити, ніж далі продовжувати страждати?

Відео дня

Рік тому, у березні, перед першим локдауном я відчувала своєю розкачаною інтуїцією, що щось наближається і витратила час на написання worst case scenario для всього проєкту. Я написала план дій для пошуку додаткового доходу там, де можливо ми його могли втратити. В результаті, 2020 рік був найуспішнішим з наших років і ми не втратили жодного члена команди, а ще і розширилися.

Хіт минулого року для багатьох компаній — перехід в онлайн. У нас і так велика частина бізнесу була онлайн. Найбільше від локдауну постраждав напрямок майстер-класів, він просто зник. Тому ми підготували одразу декілька форматів онлайн майстер-класів, наприклад, з доставкою наборів продуктів для приготування. Щоб люди не просто дивились, але й одразу брали участь, не витрачаючи час на закупівлі. Такий інтерактив і зараз є досить популярним. Крім того ми провели десяток прямих ефірів у соціальних мережах у квітні 2020 року і зараз цей формат має попит для інтеграції спонсорів.

Перестаньте ставити вірус головним героєм вашого життя

Наприкінці 2020 року, розуміючи, що коронавірус і локдауни з нами надовго, ми вирішили розширяти нашу присутність у соціальних мережах. Зараз в нас 13 акаунтів (як особистих сторінок Євгена, так і окремих, лише з рецептами) у всіх соціальних мережах, що пропонують щонайменше 20 варіантів інтеграцій для спонсорів. Часи, коли у вас є одна сторінка у Facebook, вже давно минули. Ви маєте бути усюди, де тільки можна, не треба нехтувати аудиторією і молитись лише на жінок середнього достатку 35+. Пройшов вже рік, як ми живемо у новій онлайн-реальності, але і досі в Україні є бренди-гіганти у яких немає розгалужених, цікавих, інтерактивних соцмереж. Нехтуючи цим каналом комунікації вони самі себе закопують.

На час локдауну багато хто почав економити, прагнучи розтягнути витрати на довший період. Ми ж, навпаки, інвестували кошти у довгострокові проєкти — нову платформу для сайту, новий онлайн-курс, випуск нової книжки рецептів, активний розвиток онлайн-магазин кулінарних подарунків. І зараз ми маємо доходи з цих інвестицій.

Безумовно, я також жорстко пройшлась по витратам, наприклад, зменшивши граничні витрати на створення контенту та бюджети на рекламу. Так, зараз наш бюджет на просування у всіх соціальних мережах ледве сягає $300 на місяць, але завдяки правильному контенту та відкаліброваному таргетингу ми отримуємо шалені результати.

Єдине, де я не економила — це оплата нашій команді. Це найбільша цінність нашого проєкту, дуже спрацьована, ціннісно згуртована бойова одиниця, яка не має думати про те, що вона недоотримує кошти за свою роботу. Не раджу вам у часи нестабільносту нехтувати overqulified людьми, прагнучи зекономити. Повірте, результату від досвідченого співробітника буде більше, ніж ви зекономите десяток тисяч гривень і візьмете на роботу людину, яка буде просто виконувати поставлені задачі. Я люблю той тиск, тертя та результат, який бачу від взаємодії справжніх професіоналів, які ставлять високу планку для інших та розвивають паралельно всю команду.

Мої любі, у мене для вас невтішні новини — вірус не піде завтра, через місяць, ба навіть через рік ми будемо відчувати його наслідки. Життя з вірусом, з цими всіма атрибутами у вигляді масок та антисептиків — це і є наша реальність, яку треба вже прийняти. Не набиратися терпіння і чекати завершення, а написати план і діяти. Зрозуміти чого хочеться і почати втілювати у життя.

Пройшов вже рік, як ми живемо у новій онлайн-реальності, але і досі в Україні є бренди-гіганти у яких немає розгалужених, цікавих, інтерактивних соцмереж. Нехтуючи цим каналом комунікації вони самі себе закопують

Перестаньте ставити вірус головним героєм вашого життя. Багатьом з вас подобається щодня моніторити рекорди вірусу, дивитись новини, обговорювати все це з близькими. Цими діями ви просто створюєте навколо себе величезне інформаційне поле тільки про вірус. Від нього ви погано спите, почуваєте себе, накручуючи і себе, і оточуючих. Якщо ви виконуєте всім відомі правила безпеки, це достатньо для того, щоб себе убезпечити. Я ставлю вірус всього лише однією з перемінних свого життя, він впливає на мене, але не є головним. Я пам’ятаю про нього, плануючи і своє життя, і перебіг проєкту.

Я просто знаю, що вірус є, але він не головний, головна в своєму житті - я.

Тому, для вашого власного спокою, прийміть вже його як є. І почніть планувати життя, народжувати дітей, заводити папужку, будувати дім, починати або змінювати бізнес і себе.

Зніміть вже життя з паузи.

Показати ще новини
Радіо НВ
X