Коли всі вдома. Коронавірус і українське телебачення

24 квітня 2020, 18:00

У момент кризи телебачення стає джерелом інформації номер один. Час телеперегляду збільшився на 30−40 хвилин, а 37% українців кажуть, що на карантині стали частіше дивитися телевізор

Інформаційна гігієна сьогодні, мабуть, так само важлива, як і соціальна — залишатися вдома, зберігати дистанцію. А телебачення — не тільки джерело інформації і розвага, а й важливий індикатор — рейтинги показують, чи дотримуються люди правил ізоляції.

Відео дня

Після введення карантину телеперегляд зріс практично на чверть проти минулого року. Теплі дні принесли незначне зниження перегляду в Києві і на заході країни. Проте, спільний сімейний перегляд зріс у 1,5 рази. Найбільша динаміка — серед молодої аудиторії 14−24 роки — на третину більше дівчат і більш ніж на 50% хлопців.

Дивляться новини і розважальний контент — обсяг кінопоказу досяг рекордних з 2005 року значень. Ми проаналізували сюжети, які виходять у Фактах на ICTV і за результатами побачили, що за час карантину глядачі почали більше цікавитися новинами про дозвілля, спорт, волонтерство, соціальну сферу. Через досить стресову ситуацію глядачі почали краще дивитися новини про різні позитивні події в нашій країні й у світі. Безумовно, тема охорони здоров’я — головна як на телебаченні, так і в інтернеті. Наприклад, відеоблог Оксани Соколової про короновірусе зібрав майже 10 млн переглядів.

Про що це говорить? Про те, що значення інформації і телебачення зокрема — вище ніж будь-коли.

Відповідати такому високому запиту складно. Медійні компанії були змушені змінити звичний спосіб ведення справ, відкласти деякі плани і зробити все можливе, щоб уберегти свої команди. Ми змінили правила бізнес-етики і діджиталізували процеси — наш Новий канал тепер навіть проморолики знімає за допомогою ZOOM. Інформаційні служби СТБ і ICTV користуються програмою електронного ньюзруму, розробляючи теми онлайн, а в офісі перебувають тільки ті журналісти, у яких заплановано зйомки. «Свобода слова» виходить у прямий ефір без глядачів, а стійки спікерів розставлені одна від одної на відстань 2 метрів.

Час телеперегляду збільшився в середньому на 30−40 хвилин, а 37% українців кажуть про те, що на карантині стали частіше дивитися телевізор

Один з уроків, який ми винесли з кризи, пов’язаної з пандемією — цінність особистих досягнень має значно менше значення, ніж загальний результат. Говорячи про загальний результат українських медіа важливо відзначити, що мовники в цей період показували ролики ВООЗ, звернення президента й уряду, деякі, як і ми, створили власні ролики для того, щоб допомогти вберегти українців від вірусу.

Що важливо сьогодні:

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Підтримувати ініціативи один одного. Прекрасний приклад, коли соціальну ініціативу компанії Rozetka і фонду Життєлюб підтримали інші представники бізнесу. Зокрема й ми. Інший великий проект — «Врятуємо Україну від COVID-19» Української Біржі Благодійності, націлений на збір коштів для українських медиків і лікарень.

Ділитися результатами і бути відкритим. За час карантину тільки ми випустили в ефір понад 1100 матеріалів, а це більш ніж 48 годин ефірної інформації, про те, що таке короновірус, як з ним боротися, як важливо дотримуватися карантину і чим себе зайняти вдома.

Приділяти особливу увагу комунікаціям, які можуть допомогти. Засилля неправдивої інформації заважає українцям ефективно протистояти поширенню коронавірусу. Тому ми почали співпрацю з ООН і її організаціями, зокрема з ВООЗ. У серії спільних публікацій розвінчуємо найпопулярніші міфи, конспірологічні теорії та інші фейки.

Показати ще новини
Радіо NV
X