Комунікації здорової людини. Як бізнес відреагував на коронавірус

17 березня 2020, 16:30

Coursera, Lush, Google. Світові та українські приклади того, як одні компанії допомагають вгамувати паніку навколо коронавірусу, а інші - використовують її для отримання швидких грошей

Компанії Google та Facebook забороняють рекламу для перепродавців санітарних масок за завищеними цінами. Lyft та EO Products кооперуються аби забезпечити пасажирів таксі засобами дезінфекції. Сервіс Pornhub відкрив безкоштовний доступ до свого преміального пакету на території Італії, жертвує гроші на боротьбу із коронавірусом та знімає 30-секундний ролик про способи запобігання хвороби.

Відео дня

У той час, як більшість фахівці стверджують про уповільнення глобальної економіки у зв’язку з коронавірусом, на допомогу бізнесу приходять грамотна комунікація, вчасне реагування на проблему та адаптація до актуальних потреб споживачів.

Або не приходять. Так, деякі компанії замість того, щоб покращити продукти та сервіс, ствердитися як соціально відповідальна компанія та просто приєднатися до боротьби з загальнолюдською проблемою, намагаються діяти «по-старому» — просто максимізувати свої прибутки за рахунок наростання паніки.

Але чи доцільно рухатися за такою бізнес-стратегією у цифровій економіці, коли скріншоти не горять, а споживач пам’ятає усе?

Позитивний контекст бренду в епоху кінця ери традиційного маркетингу — це must для всіх компаній, які змагаються у світовому контексті. А особливість реалій така, що навіть локальні бренди, аби залишатися помітними, мають «тримати марку», безупинно слідувати трендам і змагатися одночасно з усім світом. Багатьом місцевим індустріям у цьому плані ще є куди рости.

Для наочного прикладу — багато пізнаваних світових компаній проявили креатив у комунікації проблеми та зуміли «показати людське обличчя», зустрівши проблему. Кілька кейсів того, як світові бренди різних сфер вчинили за стратегією win-win для тріади споживач-компанія-суспільство.

1. Coursera відкрила вузам безкоштовний доступ до онлайн-курсів

Чи не найвідоміша платформа Coursera не тільки посилила промо курсів, а і долучилася до допомоги традиційним університетам. Так, з 12 березня Coursera відкриває для низки університетів безкоштовний доступ до 3 800 курсів через платформу Coursera for Campus. Вони будуть доступні студентам вузів, які торкнулася епідемія коронавірусу.

За словами головного директора Coursera Lea Belsky, скористатися платформою мають право усі світові університети, але пріоритет буде надаватися закладам тих країн, які найбільше постраждали від пандемії.

2. Lush запропонувала безкоштовне миття рук

У переліку заходів боротьби з коронавірусом більшість світових та державних органів охорони здоров’я насамперед згадують про необхідність регулярно та якісно мити руки.

Мережа косметичних засобів Lush долучилася до промоції найпопулярнішої поради, відкривши двері для усіх перехожих, щоб ті мали змогу зайти і помити руки безкоштовно, аби убезпечити себе від загрози коронавірусу.

Lush
Фото: Lush

На вікнах мережі висять плакати, які запрошують помити руки милом марки без зобов’язання купувати щось натомість.

«Найпростіше, що можна зробити, щоб не заразитись вірусом — це регулярно мити руки. Ми запрошуємо усіх, хто проходить повз, зробити це у мережі. У нас є багато мила та багато гарячої води», — заявив генеральний директор Марк Костянтин.

3. Giorgio Armani показав колекцію без глядачів

Модна індустрія вже почала переживати значимі втрати у зв’язку з пандемією. Зі зрозумілих причин, особливо збитки зачепили італійські бренди.

За два тижні до закриття усіх своїх бутиків, італійський дім моди Джорджіо Армані влаштував своє жіноче шоу осінь/зима 2020 в Мілані без аудиторії з міркувань безпеки здоров’я. У неділю, 23 лютого, Джорджіо Армані оприлюднив заяву, в якій заявив гостям не відвідувати шоу, а натомість оголосив про його трансляцію у прямому ефірі на веб-сайті, в Instagram та на сторінках Facebook.

У повідомленні йдеться про те, що рішення було прийняте для того, щоб «підтримати національні зусилля щодо охорони здоров’я населення» та «захистити запрошених гостей, аби ті утрималися від відвідування «переповнених просторів».

4. Google надає університетам доступ до преміум-функції Hangouts Meet

Компанія Google оголосила, що усі університети-підписники G Suite for Education можуть використовувати додаткові засоби дистанційного навчання, включаючи преміум-функції Hangouts Meet до 1 липня 2020 року.

Викладачі та студенти можуть створювати онлайн відеоконференції в системі Google Hangouts Meet, демонструвати слайди лекцій чи екран комп’ютера. До телеконференцій можна долучити до 250 активних учасників, а спостерігати стрім через інтернет може необмежена кількість користувачів. Конференцію також можна записати для подальшого перегляду.

«Ми прагнемо підтримувати наших користувачів та клієнтів у цей складний час та продовжуємо масштабувати нашу інфраструктуру для підтримки більшої кількості Hangouts Meet, та забезпечувати спрощений, надійний доступ до сервісу протягом цього періоду», — йдеться у заяві компанії.

5. Віденська опера безкоштовно покаже свої архіви

Віденська державна опера на час панндемії відкрила свої архіви для прямої трансляції.

З 15 березня 2020 року, Wiener Staatsoper безкоштовно транслюватиме записи минулих вистав опери і балету щодня через потокову платформу www.staatsoperlive.com. Трансляції починатимуться о 19-й (за австрійським часом) годині та будуть залишатися доступними протягом 24 годин.

6. LVMH безкоштовно роздасть санітайзери у Франції

Світовий лідер з виробництва товарів розкоші LVMH Moët Hennessy — Louis Vuitton переорієнтовує всі свої косметичні виробничі лінії на виготовлення санітайзерів.

У неділю, 15 березня, власник LVMH заявив, що компанія буде виробляти велику кількість дезінфікуючих засобів для рук, щоб допомогти запобігти дефіциту по всій Франції з огляду на швидке поширення коронавірусу.

LVMH використовуватиме виробничі лінії своїх парфумерно-косметичних марок для виробництва великої кількості гідроалкогольних гелів з понеділка. Ці гелі будуть доставлені органам охорони здоров’я безкоштовно.

7. Сервіси нянь пропонують безкоштовний догляд дітей

Київські сервіси догляду за дітьми Parasolka та BahamaMama запропонували безкоштовно посидіти з дітьми, якщо батьки хворіють на коронавірус і потрапили у лікарню.

«У разі, якщо ви захворієте і вас заберуть до лікарні, наберіть нас і ми доглянемо за вашою малечею. Безкоштовно. Ми сподіваємося, що наш телефон вам не знадобиться. Але знайте, що у вас є на кого розраховувати, якщо буде потреба», — повідомили Parasolka.

8. «Водафон», «Лайфсел» і «Київстар» скасували плату за роумінг на гарячі лінії держустанов

Три мобільні оператори зробили безкоштовними дзвінки у роумінгу на телефони гарячих ліній держустанов України.

У Міністерстві закордонних справ повідомили про домовленість з ключовими мобільними операторами України про безкоштовні дзвінки з роумінгу на номери державних гарячих ліній щодо поширення коронавірусу.

У спеціальній смс-розсилці громадяни України за кордоном також отримають інформацію щодо зворотнього зв’язку з органами державної влади (гарячі лінії МЗС, МОЗ, Урядового контактного центру та ін.) для оперативного вирішення нагальних питань.

Як було зазначено вище, на жаль, не всі компанії вирішили обрати стратегію вимушених ситуативних втрат, і суттєво підвищили ціни на свої товари чи послуги. Кілька прикладів з українського контексту.

Український авіаперевізник МАУ суттєво підвищив ціни на квитки за добу до закриття кордону

принтскрін автора
Фото: принтскрін автора

У МАУ анонсували збільшення кількості авіарейсів протягом двох днів, але разом з цим різко підняли ціни на квитки як економ, так і бізнес класу. Так, з Лондона до Києва економ класом у суботу, 15 березня, можна полетіти за 9,7 тис. гривень, в неділю — уже за 24,2 тис. гривень. Аналогічна ситуація з іншими рейсами: ціни на квитки з Відня до Києва 16 березня — майже 20 тисяч, з Тель-Авіва — 28 тисяч, з Парижу — 35 тисяч.

Водночас у Facebook перевізник обіцяє найближчим часом виконати «максимальну кількість регулярних рейсів, більшість з яких в компонуванні повний економ для збільшення місткості літаків».

При цьому на сайті компанія заявила, що «відійшла від ручного режиму формування вартості перельотів багато років тому і не має наміру повертатися до кам’яного віку». МАУ також наголошує, що головний союзник зростання цін на авіаквитки — це паніка.

У свою чергу, київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету ймовірно здогадується, що у кам’яному віці ще не існувало ринкового ціноутворення, тому розпочинає розслідування щодо авіакомпанії МАУ через повідомлення про підвищення цін на квитки.

Ціни на медичні маски підвищилися у сотні разів

Відгуки про випадки із непомірними цінами на медичні маски почали з’являтися ще до початку оголошення карантину. Зокрема, у мережі супермаркетів Novus продають маски за ціною 1 200 грн. за упаковку 50 штук. До того ж, на момент написання публікації компанія не дала жодних коментарів щодо причин підвищення ціни.

Замість висновку

Для бізнесу криза — це можливість побудувати або зміцнити лояльність до бренду за лічені дні - просто завдяки щирим проявам людяності. Інколи реалізація цієї можливості дає результат, який у стабільні часи досягається роками. Саме такий вид «здорового хайпу» заслуговує в довгостроковій перспективі мати результатом численних відданих клієнтів і величезні надприбутки — і це стосується не тільки світових авторитетних брендів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X