Комунікувати не можна мовчати. Як бізнесу налаштувати комунікації під час війни

13 квітня, 17:47
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Чи варто бізнесу говорити зараз зі своїми клієнтами і якщо так, то про що саме.

Другий місяць Україна мужньо тримає оборону на фронті та активно надає супротив ворогу. Війну можна виграти лише за умови налагодженої співпраці сильної армії та сильного тилу. Тому з самого початку я була впевнена, що на барикади не можна вставати всім, хтось має тримати тили — економічні, виробничі, робочі.

Відео дня

Мені як підприємцю дуже боляче читати про те, що якийсь бізнес падає. Я спіймала себе на аналогії, що в такі моменти почуваюся як солдат, який стоїть на обороні, тримає оборону — і хтось поряд починає падати від пострілів. Тому що кожен бізнес, який закривається — через неможливість працювати, через демотивацію, страх або ще щось, — це болюча втрата. Бо тоді на інші бізнеси навантаження стає ще більшим, і тим, що працюють, треба тримати на собі всю економіку.

За майже 17 років існування нашої агенції, ми пережили не одну кризу. Спираючись на досвід цих років, маю абсолютну впевненість, що зараз бізнесу треба активно працювати над внутрішніми комунікаціями, щоб утримати колективи. Ми чули від деяких колег та клієнтів: «наші власники зараз займаються виробництвом, їм не до нас, вони не комунікують, їм важливіше врятувати бізнес». За моїм досвідом перше, що треба робити — спасати людей. Хто з компаній не зробив цю роботу — треба робити це негайно: привести до тями свою команду. Це має зробити кожне підприємство, яке планує далі працювати. Щоб не проґавити той момент, коли команда впаде у депресію — треба колектив максимально підтримувати.

Якщо далі ситуація стане трохи спокійнішою і не буде розгорнення критичної ситуації, то десь через місяць-півтора бізнес почне активніше оживати та відновлюватися. Чому економіка зупинилася зараз? Через переляк і стрес, і перша реакція будь-якої людини та підприємства — це економія. Бо ситуація незрозуміла, все може змінитися, стати гірше — і ніби треба підготуватися до цього. Коли всі перестають один одному сплачувати — заморожується економіка. Як тільки стане зрозуміло, що активні воєнні дії принаймні локалізовані — все почне швидко змінюватися.

Однак інформаційну активність компаніям необхідно запускати вже зараз. Тому що мовчання негативно впливає на імідж бренду, адже бренд сприймається чи як мертвий, чи як відсторонений від ситуації. І зважаючи на загальну згуртованість українського суспільства, важко сказати що з цього гірше. Про що важливо починати говорити зі своєю аудиторією на цьому етапі?

Перш за все, повідомте про найближчі плани бізнесу, розкажіть, які виклики стоять перед вами і як ви їх плануєте долати. Про кожну перемогу або досягнення робіть окреме інформаційне повідомлення та розповсюджуйте різними каналами комунікації: власні ресурси бренду, регулярні e-mail розсилки, ЗМІ.

Окремо варто приділити увагу комунікаціям через публічні спільноти в соцмережах та Telegram-канали, оскільки Telegram став вагомим оперативним джерелом інформації для українців за дні війни і кредит довіри до нього досить високий.

Якщо ваш бізнес та ваша команда надають допомогу ЗСУ, громадам, споживачам, волонтерам тощо — розкажіть про це. Люди потребують позитивних новин, які будуть давати надію. Те, що зараз однозначно має робити бізнес — ставати опорою та підтримкою своїм клієнтам, партнерам та співробітникам.

Адже комунікації — це дружба між брендом та клієнтом. Дуже важливе, трендове сьогодні слово «людяність» — це те, що потрібно всім українцям. Якщо ти даєш людям надію — їм буде на що спиратися. Люди завжди пам’ятають, хто приходить їм на допомогу у скрутний час — і підтримку від брендів так само запам’ятають.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X