Як оцінити, чи успішна діджиталізація в Україні

5 березня 2020, 10:00

Грошима чи сервісом — як порахувати ефективність роботи Міністерства цифрової трансформації

На тлі загальної неосвіченості в фінансах, менеджменті, маркетингу, економіці, підприємництві, те, що за ідеєю мало б викладатися вже в школі, тому що це реалії нашого життя, а ми до них об'єктивно не готові — наша неосвіченість в IT взагалі не дивує.

Відео дня

Ось хороший приклад — застосунок ДІЯ. Цифра на злобу дня:

194 млн грн:

• стільки в минулому році, отримав бюджет України за штрафами за правопорушення, коли водії не мали при собі документів під час зупинки поліцією.

Якщо оцінювати впровадження проекту ДІЯ з точки зору фінансів, то: витрати на розроблення і впровадження + збитки, яких зазнав бюджет країни. Рішення очевидне — згорнути проект, закрити і забути.

Скажете — абсурд? Але тоді чому багато хто при покупці ПО і його впровадженні рахують економіку: повернення інвестицій, скорочення персоналу тощо.

Поставлю питання по-іншому, скільки конкретно ви зекономили грошей з 1995 року, коли з’явився Excel і Word?

Але ви без них зараз не уявляєте своє робоче життя.

За своєю суттю, тостери і лампочки роблять одне і те ж: вони перетворюють електричну енергію на тепло і світло. Єдина відмінність полягає в тому, що в одних тепло і світло вважаються побічними продуктами, а в інших — основними.

Ви поставите логічне запитання, а як же зрозуміти, що відбувається реальна трансформація, якщо не оцінювати її грошима?

Нагородження Оскар закінчилося, Нетфлікс знімає продовження Відьмака, а світом крокує цифрова трансформація. Жодне бізнес-захід сьогодні не може обійти її стороною, адже це справжній порядок денний XXI століття.

Ключові складові цифрової трансформації такі:

1. Це безперервний процес;

2. ЦТ завжди пов’язана з інноваціями і проривними технологіями;

3. Вона спрямована на збільшення продуктивності праці та конкурентоспроможності в цифровій економіці — і технології тут лише частина успіху;

4. ЦТ — це про нові бізнес- і операційні моделі, які базуються на запитах і очікуваннях клієнтів

Моя думка — потрібно дивитися на саме якісні зміни у взаєминах держави і громадянина:

1. Де кількість довідок реально зменшиться в кілька разів, а не виявиться в смартфоні

2. Де оцифровка твоїх даних не понесе за собою моментальні арешти рахунків у Приватбанку, як це зараз часто відбувається

3. Де легальні доходи збільшують ймовірність твого захисту державою, а не навпаки

Напевно багато ще можна перераховувати, але мені здається починання і ідеологія цих починань хороша. Головне, щоб вони не перетворилися на банальну оцифровку даних, а реально зробили з держави сервісну службу для громадянина.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X