Стисло і зрозуміло: Коли запрацює транспорт — подробиці плавного виходу з карантину

6 травня 2020, 10:45
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Середа, 6 травня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Карантин в Україні буде поступово послаблюватися протягом наступних двох місяців і буде повністю припинено в середині липня, спрогнозував на Українському радіо прем'єр-міністр Шмигаль. Відзначивши, що Всесвітня організація охорони здоров’я продовжує «всесвітній режим блокування» на два місяці. Також він заявив: «На першому етапі Кабінет міністрів продовжив термін карантину до 22 травня, але за даними ВООЗ, карантин, ймовірно, буде продовжений в майбутньому, але з наступними етапами ослаблення».

Відео дня

  • Найближчого понеділка на особливих умовах відкривається ряд бізнесів і сервісів: перукарні та салони краси тільки за попереднім записом і з масками; відкриті тераси ресторанів зі столиками на відстані 1,5 метра один від одного; і парки, в яких можна гуляти групами не більше трьох осіб. Київ очікує відкриття п’яти традиційних продовольчих ринків сьогодні. Проте щорічні заходи 31 травня присвячені Дню Києва, включно з «Пробігом під каштанами», скасовуються.

  • Послідовність відкриття залізничного транзиту може бути такою: інтерсіті — початок червня; приміські електропоїзди — середина червня; і метро в кінці червня / на початку липня.

  • З 13 березня 316 осіб померли від ускладнень, викликаних коронавірусом. Шмигаль пояснює низьку смертність жорстким карантином, введеним 12 березня. Він також зазначає, що в Україні з 2 100 ШВЛ використовуються тільки 138. З 33 тис. ліжок, зарезервованих для пацієнтів з коронавірусом, менше 2 000 зайняті. З п’ятниці число підтверджених позитивних випадків неухильно знижується, досягши 366 в понеділок, найнижчого показника з 19 квітня.

  • Число зареєстрованих безробітних в понеділок було на 48% вище, ніж за аналогічний період минулого року, повідомляє Державний центр зайнятості. Число офіційно безробітних зараз становить 456 800 осіб. У той же час кількість вакансій скоротилася до 53 тис., що на 60% нижче ніж в минулому році. З неформально зайнятими людьми, які не можуть зареєструватися як безробітні, реальне число, як вважають, набагато вище. Щоб допомогти безробітним, уряд запустив програму кредитування під невеликі відсоткові ставки для малого бізнесу, а також дозволив українцям їздити на роботу в ЄС і збільшив допомогу по безробіттю до трохи більше 1 долара на день.

  • Вчора МАУ здійснила третій чартерний рейс з київського Борисполя в аеропорт Франкфурт-Хан, перевозячи українців на роботу в Німеччину за трудовими договорами. Тепер, коли уряд України змінив свою політику, дозволивши українцям літати на роботу в ЄС, МАУ отримала замовлення на чартерні рейси робітників-мігрантів у Велику Британію, Німеччину, Фінляндію, Польщу та Швецію.

  • Проєкт президента Зеленського зі створення державної авіакомпанії на базі Антонова аналізується в статті Ганни Пєшкової для 112. Украіна. Хоча Антонов виробляє надійні регіональні пасажирські турбогвинтові літаки, вона пише: «Ви не можете багато заробити на внутрішніх перевезеннях. Частка внутрішнього трафіку для українських авіакомпаній становить всього близько 10%. Обсягу місцевого ринку недостатньо, щоб окупити витрати на розроблення і виробництво літака». З огляду на раптове зростання популярності вантажних літаків «Антонов», що перевозять медичне спорядження з Китаю, Пєшкова доходить висновку: «Ряд експертів припускають, що президент переключить свою увагу з пасажирських перевезень на вантажні».

  • Інвесторам у сфері поновлюваних джерел енергії і представнику уряду слід «протягом тижня» укласти проект меморандуму про «зелені тарифи» для подання прем'єр-міністру Шмигалю. Після дев’яти місяців уряд використовує політичний тиск для пошуку рішення. Виконувачка обов’язків міністра енергетики і довкілля Ольга Буславець заявила вчора, що мета полягає в тому, щоб «укласти меморандум і домовитися на добровільних засадах, без арбітражу, для підтримання нормального іміджу і привабливого інвестиційного клімату держави».

  • У той же час вісім іноземних послів написали лист, в якому висловили розчарування щодо наявного глухого кута в питанні тарифів на сонячну і вітрову енергію. «Ряд українських проектів у галузі поновлюваних джерел енергії були забезпечені гарантіями експортних кредитів, наданих урядами іноземних держав», — йдеться в листі, підписаному послами Бельгії, Великої Британії, Канади, Франції, Німеччини, Норвегії, Південної Кореї та Швеції. «Ми не можемо виключати можливість того, що будь-яке одностороннє скасування юридичних гарантій України може призвести до того, що в майбутньому надання державних кредитних гарантій здійснюватиметься з великим небажанням».

  • За словами Дмитра Коваленка, члена Національної комісії з регулювання енергетики та комунальних послуг, на частку сонячної і вітрової енергії нині припадає 8% електроенергії країни, але 26% від загальної вартості електроенергії. Після зростання на 11,6% в минулому році, зелена енергія минулого тижня досягла 7,2 ГВт. В наступному місяці планується ввести ще 1 ГВт потужності. Міністр енергетики Буславець прогнозує, що до кінця цього року неоплачений рахунок уряду за відновлювану електроенергію складе $1 млрд.

  • Чистий прибуток Нової Пошти виріс на 73% в минулому році, склавши $29 млн, повідомляє компанія. Поставки зросли на 22%, збільшивши виручку майже до $500 млн. Компанія проходить амбітну інвестиційну програму на суму $100 млн, в основному для створення сортувальних центрів з використанням новітніх європейських технологій.

  • Вчора Міністерство фінансів продало з аукціону тримісячні державні облігації на суму $371 млн із середньозваженою дохідністю 11,26%. До цього щотижневого аукціону уряд продав з січня до квітня облігації на суму: €300 млн, $1,2 млрд і $1,6 млрд у гривневому еквіваленті.

  • Продажі нових автомобілів у квітні скоротилися вдвічі в порівнянні з квітнем минулого року. Кількість зареєстрованих нових автомобілів склала 3 700, за даними автомобільної асоціації «Укравтопром». Для порівняння, квітневі продажі в деяких європейських країнах впали на 80−90%. В Україні коронавірус зіпсував сильний початок року. До березня експерти прогнозували зростання продажів нових автомобілів на 25% до 100 тис. одиниць.

  • RegioJet, приватний чеський залізничний і автобусний оператор, придбав дев’ять спальних вагонів у німецької Deutsche Banh, щоб в грудні запустити їх між Прагою і Львовом. Спочатку поїзди зупиняються за 10 км на схід від Польщі, в Мостиській, повідомляє Центр транспортних стратегій. Після того як «Укрзалізниця» завершить будівництво залізної європейської колії до Львова, можливо в грудні цього року, поїзди пройдуть весь шлях від Праги до Львова протяжністю близько 850 км.

  • В кінці травня Одеська область отримає свій перший міжнародний прикордонний пункт з ЄС: переправа через Дунай, що зв’язує Орловку з Ісакча, Румунія. Після п’яти років робіт і €12 млн на будівництво нового двонаправленого поромного сполучення, яке оновить нинішній двогодинний об'їзд у 100 км через південний край Молдови. Пройшовши тестування минулої осені, поромна переправа перетинає цю 900-метрову ділянку нижнього Дунаю за 15 хвилин і щодня може пропускати 200 вантажівок, 500 легкових автомобілів і 1 500 осіб, повідомляє Одеський новинний сайт Пасажирський транспорт.

  • Азербайджанська державна нафтова компанія Socar побудує транспортний вузол — для легкових автомобілів, автобусів, вантажівок і поїздів — на контрольно-пропускному пункті Чонгар, недалеко від адміністративної лінії України з Кримом, контрольованим Росією. Керівники українського підрозділу Socar, Укрзалізниця, Херсонська область та відповідні українські міністерства підписали угоду у вівторок. Розширюючи базовий контрольний пункт, побудований минулої осені, транспортний вузол буде пропонувати паспортний контроль, ресторан, аптеку, банкомати, заправну станцію і пасажирський термінал для автобусів і поїздів на північ до Мелітополя і далі до Києва. До анексії Росією Криму в 2014 році більшість поїздів на півострів проходили через Чонгар.

Від редактора:

KLM починає польоти в понеділок з Амстердама в сім міст ЄС, включно з Варшавою. Тим часом Белавіа літає з Мінська як мінімум в 15 європейських міст, включно з Парижем, Берліном і Лондонським Гатвіком. Бізнес настільки хороший, що Белавіа почала працювати у Відні. Деякі українці їдуть з Києва до Мінська — це займає мінімум вісім годин. Реальне вирішення — відкрити аеропорти України зараз, а не в серпні, як натякає міністр інфраструктури. KLM вимагає, щоб пасажири мали маски і хустки — це не є серйозною перешкодою для ділових пасажирів, що вже змирилися з перевірками температури в аеропортах.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X