Стисло та зрозуміло: коли в Україні з’являться швидкісна залізнична мережа і державіакомпанія

23 лютого 2021, 14:30

Вівторок, 23 лютого. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

Цього року розпочнеться будівництво першої ділянки мережі високошвидкісних залізниць з європейською колією через Україну, заявив учора на Всеукраїнській конференції з інфраструктури міністр інфраструктури Владислав Криклій. Після спорудження 2000-кілометрової мережі можна буде їхати зі Львова до Харкова зі швидкістю до 250 км на годину, завершивши поїздку за «3-4 години», обіцяв президент Зеленський. Наразі ця 1000-кілометрова поїздка триває 14 годин автівкою або швидкісним потягом InterCity.

Відео дня

Першим кроком буде початок будівництва цьогоріч 80 км залізничних колій європейського стандарту від кордону з Польщею до станції Скнилів на заході Львова, неподалік аеропорту Львова. Це дозволить подорожувати з Польщі до Львова без затримок, пов'язаних із заміною колії на кордоні. Як було зазначено вчора, мережа високошвидкісних залізниць України розпочинатиметься зі столиці: Київ-Львів-польський кордон; Київ-Одеса; Київ-Харків; і Київ-Дніпро-Запоріжжя. Планується, що до кінця цього десятиліття 39 поїздів щорічно перевозитимуть на цій мережі 5 мільйонів пасажирів.

Південнокорейська Hyundai Corp. готова розпочати переговори з урядом Південної Кореї і кредиторами, щоб отримати фінансування для значної частини будівництва шляхів і 10 високошвидкісних поїздів, повідомив на форумі по інфраструктурі віце-президент Hyundai по комерційному транспорту Ін Су Чой. «Ми готові надати фінансування для декількох проектів», — сказав він у відеозверненні. Він додав, що Hyundai витратить $2 млн на попередній техніко-економічний аналіз мережі високошвидкісних залізниць. В наступному місяці представники Укрзалізниці та Міністерства інфраструктури вирушать до Південної Кореї для обговорення цього проекту.

Україна планує запустити державну національну авіакомпанію до кінця цього року, повідомив вчора журналістам на форумі по інфраструктурі заступник глави Офісу президента Кирило Тимошенко. «У нас амбітна мета — створити державного авіаперевізника», — сказав він. — Україна отримає державного національного авіаперевізника, який зможе вирішувати не тільки туристичні питання, а й державні».

Для внутрішніх рейсів авіакомпанія буде використовувати літаки Антонов, якими не дозволено літати в ЄС. З метою популяризації регіональних авіаперевезень Тимошенко пообіцяв виконати обіцянку уряду — скасувати ПДВ на квитки на внутрішні рейси.

Президент Зеленський заявив вчора, що місце нового аеропорту на підконтрольній Україні території Донбасі буде визначено цього року. Після семи років війни уряд хоче повернути в регіон авіаперельоти. «Ми могли б відкрити Маріупольський аеропорт, відреставрувати і відремонтувати його, але сьогодні військові кажуть, що це небезпечно», — сказав Зеленський журналістам. Аеропорти Бердянська та Запоріжжя знаходяться занадто далеко від Донбасу. Іншими варіантами можуть бути модернізація аеропорту Краматорськ в Донецькій області або аеропорту Сєвєродонецьк — в Луганській. Обидва аеропорти використовуються тільки військовими і наближені до лінії фронту для літаків цивільної авіації.

Новий аеропорт на Закарпатті, ймовірно, буде в Середньому, фермерському містечку з населенням 4000 осіб, на півдороги між двома найбільш густонаселеними містами регіону: обласним центром Ужгородом і містом Мукачево. Аеропорт Ужгорода межує зі Словаччиною, що створює проблеми для управління повітряним рухом. У Мукачеві є недієва злітно-посадкова смуга радянських часів. Компромісом може бути містечко Середнє. Якщо аеропорт з'явиться там, 250 000 людей житимуть у межах 45 хвилин їзди від нього.

Заступник глави Офісу президента Тимошенко заявив вчора, що на місці готелю Одеса на території міського круїзного вокзалу з'явиться готель міжнародного бренду. Відкритий в 2001 році готель на 158 номерів на причалі, що виходить на Чорне море, спочатку належав Kempinski Hotel Group. Він закрився в 2014 році через припинення заходу круїзних суден до Одеси. Тимошенко заявив: «Інвестор уже є. Завершується фінальний етап переговорів».

Компанії з ОАЕ «подейкують про масштабний проект  будівництво пристані для яхт в Одесі й окремого великого порту», — сказав учора президент Зеленський після дводенного робочого візиту до Об'єднаних Арабських Еміратів. За його словами, на цьому тижні в Україну завітає компанія, щоб обговорити інвестиції в річкові порти. Минулого літа дубайська компанія DP World придбала 51% акцій контейнерного терміналу ТІС в найбільшому порту України — Південний, за 40 км на схід від Одеси.

Президент Зеленський сказав, що він упевнений, що Україна отримає транш МВФ до кінця цього року. Якщо домовитися не вдасться, «у нас є план Б і план В», — сказав він вчора журналістам на форумі «Україна 30». Зеленський назвав причиною оголошеної МВФ 10 днів тому паузи в переговорах тим, що «безліч лобістів працюють з МВФ і розповідають їм, як і що відбувається в Україні. Вони кажуть: «Ой, як тут все жахливо! Якби тільки ми були при владі, було б краще».

Тімоті Еш з Лондона передбачає, що затримки з отриманням траншів за програмою на $5 млрд можуть бути викликані тим, що уряд України знає, що може брати кредити за низькими ставками на міжнародних ринках, тоді як він робить ставку на те, що адміністрація Байдена в кінцевому підсумку вплине на МВФ, щоб той пом'якшив свої умови. Ключовими умовами для відновлення виплат МВФ є чищення у Верховному та Конституційному Суді. Ці кроки вважаються важливими для побудови судової системи, якій довірятимуть інвестори.

«Зеленському потрібно розуміти, що Фонд зрештою є кредитором», — написав старший стратег-аналітик з ринків BlueBay Asset Management Тімоті Еш. «Він встановлює умови, адже позичає гроші за дисконтною процентною ставкою... З огляду на те що прибутковість українських єврооблігацій зросла на 60-70 базисних пунктів за останні кілька тижнів, можливо, Мінфіну потрібно повернутися на ринок раніше, ніж пізніше».

У зв'язку з тим, що цими вихідними в Україні з Індії мають прибути перші 500 000 вакцин проти коронавірусу, міністр охорони здоров'я Максим Степанов учора озвучив останню інформацію про майбутні постачання:

  • 15 мільйонів доз вакцин Novavax / AstraZeneca від індійського Serum Institute;
  • 8 мільйонів доз в рамках глобальної програми COVAX для бідніших країн;
  • 1,9 мільйона доз вакцини Sinovac з Китаю.

Мета України — вакцинувати половину дорослого населення — майже 15 мільйонів людей — до кінця цього року. Сусіди України з ЄС — Польща, Словаччина, Угорщина і Румунія — вже вакцинували 7% свого населення.

Від редактора: За винятком кількох фрагментів залізничних колій, що залишилися від Габсбурзької імперії, усі 20 000 км шляхів на Україні — широкі з радянської колією — успадковані від будівництва залізниць в Росії за часів царської епохи. Побоюючись раптового вторгнення своїх сусідів, стратеги XIX століття у всьому світі будували колії різної ширини. Бразилія побоювалася вторгнення з Аргентини. Росія побоювалася вторгнення з Китаю. На заході України Російська імперія і Габсбурзькі імперії звели свою недовіру нанівець. Таким чином, геополітично важливо, щоб Укрзалізниця цього літа почала прокладання вузькоколійної дороги в Україні. З найкращими побажаннями, Джим Брук

Стисло і зрозуміло  щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X