ТБ-замінник

0 коментувати
Сучасне суспільство звикло, що інформація стала загальнодоступною, однак людям замало просто мати доступ – люди хочуть не обмежувати себе в часі, місці перегляду або пристрої

Саме тому зараз така модна теза «я не дивлюся телебачення». Тому що телебачення починає стійко асоціюватися з «примусовим годуванням» інформацією. Потокові трансляції каналів (streaming media) показують «усереднену» (по суті, нецікаву користувачеві рекламу), абонент змушений дивитися те, що йому показують прямо тут і зараз. І навіть різноманітність каналів не рятує, оскільки запити сучасного глядача значно вище.

Все більше і більше користувачів переходять від перегляду лінійного ТБ до відео на запит (VOD), тому що людство хоче бути вільним, інтернет (web surfing) за тривалий час привчив нас до цього. Люди ставлять запитання і отримують відповідь, серед мільйонів сайтів пошукова система знаходить найбільш прийнятні (релевантні) сторінки, ну або вона думає, що їх знаходить, але більшість користувачів у результаті задоволені. Всі у виграші.

Сучасні телевізори давно перетворилися на Smart пристрої, їх ринок зростає з кожним роком, а власники старих ТБ можуть легко і недорого розширити функції за допомогою Set top box, Chromecast та інших подібних систем. Абоненти готові отримувати послуги нового покоління, але чи готові до цього ТБ провайдери?

Цифрові сервіси і телебачення

Телебачення має швидко перебудовуватися і підлаштовуватися під потреби ринку. І для цього йому на допомогу приходять цифрові сервіси мовлення (OTT провайдери), які дозволяють зробити телебачення повністю інтерактивним, а користувачеві не тільки дати свободу вибору, але й позбавити необхідності «ритися» в морі інформації, щоб знайти свою «перлину».

Що ж пропонують цифрові сервіси, щоб зробити кінцевого користувача – задоволеним? Адже задоволений користувач набагато легше розлучається з грошима J, а це завжди зростання ARPU (середня виручка на одного користувача) і LTV (довічної цінності абонента).

Насамперед, це повний відхід від лінійності трансляції. Абонент отримує повну свободу вибору серед всього ТБ контенту, який транслювався останніми днями, а іноді й тижнями. Тобто функція Catch up («слідом за ефіром»).

Далі – більше. Функція TimeShift («зсув у часі») дозволяє користувачеві почати дивитися будь-яку передачу в ефірі спочатку або просто поставити його на паузу, щоб відкрити ще одну пляшку пива.

Але користувачам мало свободи, вони хочуть більше. І цифрові сервіси дають її у вигляді мультиекранності (Multiscreen). Телевізором вже може стати що завгодно, починаючи від величезних Smart-панелей і закінчуючи ігровою приставкою, смартфоном, екраном на вашому холодильнику або для тих, у кого добрий зір, smartwatch на руці. Користувач починає дивитися передачу на одному пристрої та продовжує на іншому, навіть не помітивши переходу, для нього це так само природно, як дивитися у вікно або дихати.

Мало свободи? Цифрові сервіси дають її ще більше. Одночасний перегляд на безлічі пристроїв під одним акаунтом. Одного разу сплативши, сім'я може дивитися те, що їй подобається одночасно на декількох телевізорах, планшетах, комп'ютерах або інших пристроях. При цьому технологія OTT дозволяє абонентам перебувати не тільки в мережах різних провайдерів, але навіть і в різних країнах.

А що стосується реклами? На поточний момент всі канали показують рекламні ролики, розраховуючи на масове охоплення, що найчастіше призводить до роздратування користувача, який перемикає канал, вимикає звук або йде готувати чай під час рекламної паузи. Інтернет давно перейшов на вузькотаргетовану рекламу, спрямовану не на «сіру» масу абонентів, а на конкретного користувача. Ви нещодавно цікавилися газонною травою? OTT сервіс під час рекламної паузи ненав'язливо підкаже вам, де її краще замовити. А якщо рекламний блок виявився все-таки нецікавим, то його завжди можна пропустити. Хіба це не повна свобода для користувача? Саме вона. Рекламодавець же зрештою отримає на порядок більш лояльну і зацікавлену аудиторію.

Є ще одне питання, на яке класичне телебачення відповідає насилу. А саме безпека підростаючого покоління. Цифрові OTT сервіси дають на нього чітку відповідь. Діти мають бути захищеними від дорослого контенту. Для цього дорослі мають можливість обмежити доступ дітей до небажаних каналів або програм. Ба більше, вони можуть настроїти тільки той контент, який зможуть дивитися діти і навіть налаштувати допустимий час перегляду протягом доби і дозволені години для «мультиплікаційного» дозвілля. Згодом, батьки завжди зможуть ознайомитися, що споглядає їхнє чадо і скільки часу витрачає на цифрові розваги. Саме гнучкість цифрових технологій зводить функцію Parental control на принципово новий рівень.

Чи готові користувачі до інноваційних функцій?

Якість будь-яких сервісів обслуговування визначається ненав'язливістю та непомітністю.

Так і в світі телебачення – природність і ненав'язливість послуг буде винагороджена з боку користувачів регулярними платежами, а при правильному підході і збільшенням суми оплати. Суть в тому, щоб послуги були інтуїтивно зрозумілі для аудиторії і непомітні, як дихання. Наше тіло просто дихає, а ми дякуємо йому смачним обідом J.

Як же зробити сервіс багатофункціональним, але не перевантажити його елементами керування? Дуже просто. Треба навчитися вгадувати бажання людей. Для цього цифрові ТБ оператори пропонують Рекомендаційний сервіс. За двома простими словами ховається машинний інтелект, який вчиться розуміти кожного конкретного користувача (а їх мільйони!). Сервіс починає розуміти, що дивиться той чи інший користувач (грунтуючись на логах перегляду, даних з EPG і властивостях самих каналів і відео), рекомендуючи йому те, що найбільше підходить під його модель перегляду, з урахуванням пристрою, дня тижня і часу доби. Також сервіс рекомендує користувачеві розширити його кругозір, підказуючи, що ще може бути йому цікаво (додаючи до аналізу перегляду схожих на користувача груп абонентів - collaborative filtering або колаборативна фільтрація). Щобільше абонент дивиться телебачення, то точніше настроюється система, рекомендуючи те, що цікаво саме йому, що дивляться друзі або що просто популярно серед людей зі схожими смаками.

Таким чином, з точки зору кінцевого користувача сервіс OTT телебачення – це не сотні каналів і десятки тисяч програм, а відносно невеликий список рекомендованих передач відповідно до особистих переваг і навіть поточного настрою. Запустивши сервіс, абонент розслабляється і просто дивиться свій «особистий канал», на який він може впливати, додавши або видаливши будь-яку передачу зі списку трансляції. При цьому для самого абонента вторинно, коли саме транслювалася та чи інша передача, на якому каналі і навіть в якій країні.

Передплатіть журнал НВ за спеціальною ціною

До кінця листопада дешевше на 100 грн.
Передплатіть журнал на 12 місяців усього за 559 грн.

Передплатити зараз
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: