Як заробити на українських знаменитостях

7 травня 2019, 08:30

Українському бізнесу саме час придивитися до сформованого в соцмережах ринку вітчизняних селебрітіс

Раннього недільного ранку мені не спалося. Я прокинувся близько шостої ранку і взяв у руки смартфон. За старою звичкою відкрив новинний портал Yahoo. Там на топі висіла новина про те, що американська поп-діва Брітні Спірс пройшла черговий етап психологічної терапії.

Відео дня

Щоб розуміти: портал Yahoo, аналог українського ukr.net, давно є в пошуку фінансово успішної бізнес-моделі і тамтешні редактори ні в що не ставлять суспільну значущість тієї чи іншої новини. Їх цікавлять тільки трафік і кліки. Yahoo нагадав мені про те, що знаменитості це давній, але злегка забутий спосіб заробітку для бізнесу.

Так, індустрія блогерів, які на комерційних умовах просувають ті чи інші продукти, в Україні з перемінним успіхом розвивається. Але тут, на жаль, давно перейдено межу тематичної етики. Не так давно я клікнув на заголовок статті на одному молодому онлайн-ресурсі, який запрошував мене почитати про сучасні тренди в банківських технологіях. Я небайдужий до цієї теми, тому клікнув, але коли зустрів у статті три згадки технологій Monobank, закрив текст. Тому що зрозумів: стаття не об'єктивна.

Значно успішніше для бізнесу, по-моєму, було б використовувати інструмент бренд-амбасадорів. Це відомі люди, які публічно заявляють: ось, я просуваю конкретний бренд, тому що мені за це платять. Але я, мовляв, взявся просувати цей конкретний бренд, тому що мені він близький через різні причини, а гроші я міг би заробити і на інших аналогічних пропозиціях.

Можливо, не всі помітили, але в українському сегменті Фейсбуку виросли сотні популярних особистих акаунтів. Я навскидку можу назвати дюжину неполітичних фейсбук-блогерів, чий кожен подих збирає мінімум сотню лайків

Можливо, не всі помітили, але в українському сегменті Фейсбуку виросли сотні популярних особистих акаунтів. Я навскидку можу назвати дюжину неполітичних фейсбук-блогерів, чий кожен подих збирає мінімум сотню лайків. Як правило, ці блогери трохи страждають від дефіциту сенсу в своїх постах, але це є ринковою можливістю, адже такі блогери з радістю вчепляться за можливість стати бренд-амбасадор. По-перше, буде про що писати. По-друге, світить заробіток.

Щоб знайти потрібну фейсбук-знаменитість, маркетологу компанії, яка продає, необхідно придивитися до конкретних нішевих аудиторій. В українському просторі соціальних мереж це і Фейсбук, і Інстаграм є де розгорнути продавані меседжі і в регіональному розрізі, і в віковому, і в розрізі аудиторії з конкретним рівнем доходу.

Українські торгові центри, готуючи до поглядів відвідувачів свої вітрини, використовують борди або із зображенням облич західних знаменитостей, на кшталт актриси Гвінет Пелтроу, або рендомних персонажів, але теж переважно з західного ринку. Цю нішу цілком могли б зайняти українські селебрітіс і допомогти бізнесу поліпшити свої продажі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Але в цій справі необхідно чітко визначити, яка знаменитість буде успішно продавати ваш товар або послугу, а яка лише заробить собі на відпустку в Марокко або на Канарах на вашій комерційній пропозиції. Мені здається, потенційне охоплення знаменитостей 1990-2000-х скоротилося до тих розмірів, коли вони апелюють вже до неплатоспроможної аудиторії.

Я не чув, щоб подібні комерційні пропозиції були у новомодної зірки української музики Alyona Alyona. А її потенціал рекламувати одяг великих розмірів значно більший, ніж у Наталії Сумської, яка його довгий час рекламувала, наприклад, на вітринах столичного ТРЦ Україна.

Ще одні зірки української молодіжної сцени – інді-група Brunettes Shoot Blondes – були б актуальні в рекламі всього того, що ви хочете продати аудиторії в віковому сегменті 18-30 років. І таких селебрітіс у країні  десятки, якщо не сотні.

Не треба недооцінювати комерційний потенціал молодих брендів українських знаменитостей. Адже вся суть підприємництва полягає в тому, щоб раніше за конкурентів сісти на хвилю хайпа, а не з гіркотою констатувати, що проспав можливість прорекламуватися на концертному заході Atlas Weekend або Rhythm Buro або ж дочекався, коли вартість рекламного контракту знаменитості, яка дорослішає, сягнула солідної п'ятизначної суми в доларах.

Я навіть не знаю, той же революціонер Че Гевара більше вплинув на політику Латинської Америки або ж на продажі компаній, які масово випускали футболки з його зображенням. Конкретна особистість притягує до себе увагу покупців набагато краще, ніж гасло або шрифт на бігборді.

Айтішники люблять постійно повторювати, що їхня галузь це не галузь у класичному розумінні, а екосистема. Це дуже правильний термін, який описує, як інші учасники ринку збагачують один одного можливостями. А тому українському бізнесу варто придивитися до сформованого ринку українських селебрітіс, щоб використовувати їх як інструменти продажів, дозволяючи самим цим селебрітіс виходити на нові рівні популярності. По-моєму, класична ситуація win-win.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів – у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо НВ
X