Як скласти резюме, або чому ви ще без роботи

14 грудня 2019, 08:15

Три правила працюючого резюме

Працевлаштування — це продаж. Роботодавець купує, кандидат продає свої навички. У свою чергу, резюме — спосіб привернути до себе увагу. Особиста реклама, по суті.

Відео дня

А як працює реклама? Впливаючи на почуття покупця. А ще рекламний текст короткий, але зрозумілий, легкий для сприйняття.

Таким самим має бути і ваше резюме. Все очевидно, правда? Але от практика показує зворотне. Ми щодня отримуємо сотні резюме. І щонайменше половина з них — живий приклад того, як не треба робити.

Ми щодня отримуємо сотні резюме. І щонайменше половина з них — живий приклад того, як не треба робити

В одних виходить автобіографія на п’ять сторінок, включаючи описи дітей і всіх досягнень у ВНЗ. В інших під кожним місцем роботи — сухе перерахування одних і тих самих фактів: компанія Х — займалася підбором персоналу, компанія Y — займалася підбором персоналу, компанія Z — ну, ви зрозуміли. Буває навпаки, кандидати пишуть не в міру лаконічно. Наприклад, «проходив стажування в літню пору». А де саме, які обов’язки виконував — здогадайся сам.

Такі резюме не працюють. Вони погано відображають ваш професіоналізм, і тому викликають сумніви. А рекрутери не люблять сумніватися.

А ще такі резюме банально нецікаво читати. Працевлаштування — це продаж, пам’ятаєте? А для продажу важлива реклама. Ось зважаючи на це і складайте своє резюме. А щоб було простіше, пропоную кілька правил. Ймовірно, ви їх навіть знаєте, але не факт, що використовуєте.

1. Результат — передусім

Згадайте будь-який продукт, чию рекламу ви бачили по телебаченню або в інтернеті. Там завжди говорять, що вам принесе його використання: ви схуднете, станете красивіше або зможете робити найкращі в світі селфі. Це і є результат. Він переконує, дає причини для покупки. У працевлаштуванні це теж працює.

Рекрутеру дуже цікаво знати, чого ви досягли на робочому місці. Тому, складаючи резюме, не обмежуйтеся тільки сухим описом своїх робочих обов’язків. Пишіть про свої результати, здобутки. Цим ви відразу підкреслите свою цінність як фахівця.

Крім того, акцент на досягненнях робить ваш образ більш авторитетним в очах читача навіть у тому випадку, якщо самі досягнення не такі вже й значні. Головне — голосно заявити про себе, а далі — справа техніки.

Порівняйте:

«Закрила 15 вакансій за місяць, за тиждень знайшла фахівця з рідкісною експертизою, запропонувала інструменти для адаптації нових співробітників, що призвело до зниження рівня плинності кадрів на випробувальному терміні».

«Займалася підбором і мотивацією персоналу, а також — адаптацією нових співробітників».

Читаючи перший варіант, наша уява вже малює образ сильного фахівця, навіть при тому, що деталі нам невідомі. Другий варіант — звичайна «вода», яка майже не викликає інтересу. Думаю, коментарі тут зайві.

2. Цифри ефективніші за слова

Тому що, по-перше, краще запам’ятовуються. А по-друге, виглядають переконливо. Навіть якась банальність, виражена в цифровому еквіваленті, вже сприймається зовсім інакше, ніж сухий поток слів.

Порівняйте:

«Мене призначили керівником відділу» і «Мене призначили керівником відділу, в моєму підпорядкуванні знаходилося 5 осіб, щомісяця ми виконували 10−15 проектів».

«Займалася організацією заходів» і «За два роки організувала 5 заходів для партнерів компанії, кожний з яких відвідало більше 100 осіб».

Другі приклади вражають набагато сильніше за перші. Ви так не вважаєте?

3. Купівля — це емоція

Люди, в більшості своїй, приймають рішення про покупку на основі потреби, одномоментного почуття або емоції, а не за допомогою логічних міркувань. А емоція — це те, чим можна маніпулювати. Тому в рекламі автомобіля, наприклад, роблять акцент на престижності покупки, на тому, як зросте ваш авторитет в очах оточуючих. А в рекламі нового йогурту обов’язково уточнять, що завдяки йому ви станете здоровішими та красивішими.

У резюме цей ефект теж працює. Чим яскравіше ви піднесете інформацію про себе, тим вище буде інтерес до вас. А з цікавою людиною завжди хочеться спілкуватися.

Як написати резюме цікавіше? Варіантів може бути безліч. Найлегше представникам креативних професій. Тут можна придумати цікаве фонове оформлення, зробити резюме у вигляді коміксу або ввести персонажа, від імені якого розповісти про себе. Що завгодно. А як бути іншим? Бухгалтерам, аудиторам, інженерам, всім, кому важливо зберігати серйозне обличчя?

А їм можна поекспериментувати з графою резюме «Про себе». Більшість людей у ній зазвичай пишуть щось на кшталт «Відповідальний і пунктуальний, люблю читати і подорожувати». Кого сьогодні цим вразити? Краще замість цієї «води» напишіть щось більш конкретне. Наприклад: «цитую Ніцше напам’ять», «кіноман, фанат фільмів Стівена Спілберга», «захоплююся кулінарією, вмію готувати все — від гамбургерів до суші». Повірте, виділити себе із загальної маси не завадить, адже за день рекрутеру доводиться переглядати десятки резюме.

А ще уточнення деталей у розділі «Про себе» яскравіше розкриває вашу особистість, а вона при підборі кандидата на вакансію важлива не менше, ніж його досвід і кваліфікація. В окремих випадках — навіть важливіше.

І наостанок — бонус. Яким бачать ваше резюме рекрутери?

Здебільшого — не так, як ви могли б подумати. Рекрутер звертає увагу на деталі. Це допомагає глибше оцінити кандидата і швидше зрозуміти, наскільки він підходить для конкретної ролі в компанії. Наприклад, з точки зору людини, що шукає роботу, рядок в резюме про успішну здачу іспиту IELTS — безумовний плюс. А для рекрутера — не зовсім. Для нас це привід замислитися: а чи не планує кандидат переїзд за кордон? Адже наявність сертифіката IELTS — одна з вимог для переселення до англомовних країн. В результаті в порівнянні з такою людиною, можуть віддати перевагу іншому фахівцю, без IELTS, але теж з хорошим знанням мови. Я не кажу, що так виходить завжди, але в нашій практиці такі випадки були.

Непривабливо виглядає і часта зміна робочих місць. Так, у наш час, що динамічно розвивається, роботодавці вже не такі суворі в цьому питанні. Але тим не менш, кандидати, що часто змінюють роботу, не завжди роблять це з кар'єрних спонукань. Ми в таких випадках вивчаємо досягнення кандидата та обов’язково збираємо рекомендації. Якщо ми бачимо зростання в рамках однієї компанії — це вже привід запросити людину на співбесіду. Якщо людина постійно звільняється, так і не проявивши себе у жодній з компаній — навряд чи справа тільки в «поганих» роботодавцях.

До чого я це все? До того, що точка зору має значення. Ви і рекрутер по-різному дивитеся на ситуацію, це неминуче. Просто пам’ятайте про це, складаючи резюме, і ретельно зважуйте кожне слово.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X