Місія здійсненна. Як компанії не стати жертвою кадрової кризи

19 липня 2019, 15:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

5 способів зацікавити кандидата вибрати роботу в Україні і створити умови для його росту всередині компанії

За даними ACC, міграція трудового населення з України склала 4,1 млн. Кадровий голод — одна з головних проблем, на яку скаржаться роботодавці. Як зацікавити кандидата вибрати роботу в Україні і створити умови для його росту всередині компанії?

Відео дня

На ринку істотний дефіцит кадрів, особливо фахівців робочих спеціальностей. Україна стала одним з найбільших ринків праці в Європі і конкурувати за трудові ресурси доводиться не тільки з гравцями на внутрішньому ринку, але й іншими країнами.

Водночас криза підняла інше дуже важливе питання — мотивація і утримання наявних праціників, адже висококваліфікований персонал є запорукою задоволеності покупців, а значить успіху нашого бізнесу.

Для себе я виділила 5 аспектів, без уваги до яких можна легко стати жертвою кадрової кризи.

Бренд роботодавця

На ринку велика кількість людей перебуває в пошуку роботи, але і пропозицій не мало — це і наші прямі конкуренти зі сфери торгівлі, і сезонна робота в країнах Європи. В умовах, що склалися, HR-бренд компанії як ніколи важливий — потрібно вміти продати професію і компанію. Тут маркетинг виходить на перший план — якщо ти хочеш роздобути найкращі кадри, то у тебе має бути найцікавіша пропозиція на ринку праці і відповідна репутація.

Для того, щоб наші потенційні працівники більше дізналися про «Епіцентр» і про галузь торгівлі загалом, цьогоріч ми, наприклад, запускаємо Літню школу бізнесу для студентів. У ній завдяки тренінгам, вебінарам, майстер-класам і практичним завданням ми відкриємо завісу, покажемо, що собою являє великий ритейл. Це дасть можливість і нам зрозуміти, що нове покоління шукає в роботодавця, що його мотивує і як стати привабливішими для майбутніх кандидатів.

Кадровий резерв

Сьогодні більша частина вакансій у торгових центрах «Епіцентр» закривається кандидатами, які самі звернулися до нас, заповнивши анкету. Це показує, що у нас є великі перспективи для пошуку потенційних працівників і створення кадрового резерву завдяки ще щільнішому використанню job-ресурсів і рекомендацій.

У таких великих компаніях, як «Епіцентр К» (52 ТЦ у 38 містах України плюс виробничі потужності і аграрний напрям), не обійтися без автоматизації рекрутингу. Єдина база дозволяє не тільки прискорити обробку відгуків на вакансії, а й створити резерв для вакансій із великою плинністю кадрів, вибрати потенційних кандидатів під час відкриття нового торгового центру в регіоні або навіть запропонувати потенційним співробітникам переїхати в інше місто.

Не варто сприймати тих, хто звільнився і поїхав працювати, наприклад, у Польщу, як втрачених назавжди. Ми повинні зробити все, щоб після роботи там вони захотіли повернутися в компанію

Крім того, не варто сприймати тих, хто звільнився і поїхав працювати, наприклад, у Польщу, як втрачених назавжди. Навпаки, ми повинні зробити все, щоб після роботи там (офіційно українці можуть перебувати в країнах ЄС без віз не більше 90 днів за пів року) вони захотіли повернутися в компанію, адже умови роботи і кар'єрні перспективи тут значно кращі за ті, які вони отримують за кордоном, і таких прикладів повернення працівників багато. Для цього ми повинні постійно тримати зв’язок із колишніми співробітниками, наприклад, завдяки чат-ботам, які регулярно повідомлятимуть останні новини з життя компанії та інформуватимуть про вакансії.

Кар'єрні можливості

На ринок праці вийшло покоління Y і навіть Z, у якого завищені вимоги. Сучасна молодь не готова чекати роками підвищення, вона хоче відразу розуміти, які перспективи відкриваються на тій чи іншій вакансії. В «Епіцентрі» 70% топ-менеджменту компанії починали свою роботу рядовими співробітниками в торгових центрах компанії. У компанії діє багаторівнева система від стажиста до керівника департаменту з можливістю подальшого росту, яка побудована на постійному підвищенні кваліфікації наших співробітників.

Щорічно в компанії відбувається тільки близько 50 тис. навчань щодо різних товарів від постачальників, не кажучи про внутрішні тренінги, семінари та воркшопи. Сьогодні ми автоматизували систему навчання, і тепер кожен керівник може побачити, хто з його співробітників який тренінг повинен пройти, скласти для нього навчальний план і відслідковувати успішність.

Зараз ми працюємо над автоматизацією кар'єрних планів наших співробітників і створення для них онлайн-платформи, де вони зможуть самостійно відстежувати свій прогрес, побачити, наприклад, які навчання і тренінги їм потрібно пройти, щоб перейти на наступну кар'єрну сходинку, знайти необхідні навчальні матеріали та літературу.

Увага до співробітників

Але все перелічене вище буде даремним, якщо в основі всієї HR-стратегії компанії не лежатиме увага до людини. Чому часто претенденти вибирають роботу в тій чи іншій компанії навіть у разі меншої зарплати? Людям потрібна увага.

Сучасне покоління не поділяє своє життя на роботу і решту життя, тому для них робота — це теж тусовка. І щоб бути привабливим на ринку праці, роботодавець повинен надавати співробітникам не тільки соціальний пакет (медобслуговування, харчування, можливості для занять спортом і навчання), а й можливість для самовираження. Це і прямий зв’язок з керівником, шанс проявити себе в новій ролі в проектній роботу або можливості весело та з користю провести час з колегами. Потрібно зробити все, щоб співробітникам хотілося приходити на роботу, і вони цінували компанію не тільки в день зарплати.

Автоматизація та діджиталізація

Саме тому, що люди важливі, бізнесу потрібно максимально автоматизувати і діджиталізувати всі процеси, про які я вже говорила — рекрутинг, плани кар'єри, навчання. Тільки в цьому разі ми зможемо вивільнити час для роботи не з папірцями, а з живими людьми, адже кожен з них окрема особистість, яка потребує уваги. Ми повинні взяти на роботу людину без досвіду роботи і вселити в неї віру, що в цій компанії вона може досягти успіху, навчити її і дати можливість для зростання. Тоді слово «кадровий голод» залишиться просто словосполукою на папері, що не має жодного сенсу в реальному житті.

Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X