Яким буде телеком-майбутнє України

19 квітня 2017, 09:00
Ми виділяємо кілька трендів, що визначають майбутнє телеком-галузі України на наступні 3-5 років

Загальні тренди:

  • Потреба постійного доступу до даних і контенту як з боку фізичних (В2С), так і юридичних (В2В) осіб. Внаслідок чого продовжиться зростання проникнення фіксованого і мобільного інтернету (темпи зростання мобільного значно вищі);
  • Клієнти віддаватимуть перевагу простим продуктовим пропозиціям. Швидкість підключення і зручність використання послуги відіграватимуть дедалі важливішу роль при виборі провайдера телеком-рішень;
  • Конвергенція мобільного і фіксованого зв'язку, передачі даних і споживання контенту. Пакетні пропозиції стануть основним драйвером зростання як на В2С, так і на ринках В2В.

Тренди на ринку послуг для юридичних осіб (В2В):

Відео дня

  • Діджиталізація бізнес-процесів у дедалі більшій кількості галузей і компаній. Основні цілі: підвищення ефективності продажів (охоплення ринку, конверсії), підвищення лояльності клієнтів, операційна ефективність;
  • Взаємопроникнення телеком та ІТ-ринків, інтегровані рішення для В2В-клієнтів, партнерські програми телеком-операторів з ІТ-компаніями (як міжнародними, так і українськими). Посилення тренду віртуалізації інфраструктури, перенесення зберігання даних і додатків у хмару; аутсорсинг непрофільних бізнес-процесів;
  • Зростання кількості кібератак і зростання витрат на забезпечення кібер-безпеки (в першу чергу з боку великих компаній, з подальшим розповсюдженням серед SMB).

Тренди на ринку послуг для фізичних осіб (В2С):

  • Обмежені можливості органічного зростання. Органічне зростання абонентської бази сповільнилося до 0,5-1% на рік, нові підключення відбуваються в основному в двох сегментах: малі населені пункти і новобудови у великих населених пунктах. У малих населених пунктах (населення <50 тис. осіб) ми бачимо додатковий потенціал підключення ~0,5-1 млн. нових абонентів, однак, у зв'язку зі зменшенням кількості привабливих з точки зору окупності кейсів, цей процес розтягнеться на 5-10 років. Пожвавлення будівництва в 2016-2017 роках дозволяє говорити про зростаючий потенціал сегмента мережі у новобудовах;
  • У 2017-2018 роках основний фокус телеком-операторів на втриманні наявної абонентської бази (за рахунок підвищення якості обслуговування та пакетних пропозицій);
  • У 2016 році зростання доходів ринку відбувалося в основному за рахунок зростання ARPU на 5-10%, ми очікуємо схожої динаміки також і в наступних періодах. Тренд пакетних пропозицій триватиме, що обумовлено зростанням споживання ОТТ-контенту і необхідністю утримання абонентської бази;
  • Продовжиться зростання споживання ОТТ і VoD за рахунок зниження частки класичного лінійного контенту.
Показати ще новини
Радіо НВ
X