Які можливості відкривають бізнесу ІТ-тренди

2 травня 2018, 09:00

Перед бізнесом сьогодні проходить нескінченна низка нових технологій і економічних моделей. Це, наприклад, машинне навчання, блокчейн, інтернет речей, "моделі підписки", цифрова трансформація.

Постійно виявляти і оцінювати нові можливості – завдання ІТ-директорів, які стають все більш значимою фігурою в компанії.

Можливості відкриваються справді значні. Зниження витрат, звичайно, на першому місці. Але не тільки. Хочете побудувати більш ефективнуий ланцюжок поставок? Убезпечити свою мережу і сховища даних? Обслуговувати клієнтів більш персоналізовано? Збільшити їхнє число і підвищити лояльність? Все це можливо, але лише в тому випадку, якщо ІТ-директор вибере вірний вектор розвитку і правильні інструменти.

Відео дня

Як це зробити? Хочу запропонувати свій варіант десяти найбільш важливих завдань і можливостей в сфері ІТ, які варто використовувати вже в поточному році. У цій колонці розглянемо перші п'ять з них.

Подбайте про свій "цифровий авторитет". Три-чотири роки тому були популярні передбачення про те, що більшу частину ІТ-директорів замінять "цифрові керівники" (Chief Digital Officer, CDO), які будуть відповідати за поставку ІТ-продуктів і цифрових послуг. Ні тоді, ні сьогодні ми не згодні з такими прогнозами. Справа в тому, що цифрова трансформація в будь-якій компанії вийде за рамки окремих ініціатив і стане основним джерелом доходу. При цьому ІТ-директори візьмуть на себе управління цифровою стратегією підприємства. 2018-й – це рік, коли ІТ-директори, які все ще знаходяться в положенні зовнішніх спостерігачів, повинні відновити свій "цифровий авторитет".

По-новому погляньте на інформаційну безпеку (ІБ). Кілька сумнозвісних інцидентів у 2017 році наочно показали, скільки коштують слабкі місця в забезпеченні безпеки даних. У деяких випадках компаніям доводилося витрачати мільйони на усунення наслідків кібератак, які стали можливими через те, що ІТ-відділ вчасно не встановив патч для усунення вразливості в ключових системах. Впевнені, що у вашій компанії таке неможливо? Думаю, мало хто міг би відповісти ствердно. А між тим Gartner прогнозує, що до 2022 року рейтинг кібербезпеки компанії стане настільки ж важливим, як і її кредитний рейтинг! Тому сьогодні як ніколи важливо чітко розуміти ризики і належним чином знижувати їх.

Розведіть традиційні межі бізнесу. Все більш звичними стають такі передові технології, як Інтернет речей (IoT), машинне навчання, розширена аналітика даних. Завдяки всьому цьому ІТ-директори отримують ефективні інструменти, які можуть допомогти компанії зайняти нові ніші в суміжних галузях. А потенціал зміни бізнес-моделей і переходу в суміжні області сьогодні просто-таки безпрецедентний!

Наприклад, сільськогосподарські компанії переходять в страховий бізнес, надаючи операторам ферм інформацію про аналіз грунту, погоди, урожайності. Або приклад з української практики: один з провідних мобільних операторів країни допомагає транспортним компаніям, які займаються пасажирськими перевезеннями, планувати сезонні маршрути, виходячи зі статистики географічних переміщень абонентів і аналізу даних соцмереж.

Кейс на перетині охорони здоров'я та автомобілебудування: цифровий стетоскоп, інтегрований з ременями безпеки, який контролює здоров'я водія. Якщо у того серцевий напад, то IoT-пристрій в ремені автоматично паркує авто і викликає швидку допомогу.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Розгляньте можливість надавати ваші продукти, як сервіси за підпискою. Сьогодні компанії стягують щомісячні платежі буквально за все: від бритв (Gillette On Demand і Dollar Shave Club), музичних записів (Spotify), продуктів харчування (Blue Apron) і систем домашнього моніторингу (Ring) до автомобілів ( Book by Cadillac і Porsche Passport), обслуговування авіаційних двигунів ( GE Digital ) і ПО для бізнесу. Ряд експертів оцінюють ринок глобальних сервісів за підпискою в трильйон доларів, а його щорічне зростання виражається двозначними числами.

Хмарна інфраструктура знімає бар'єри для виходу на ринок. Кожна компанія стає хмарною. Продуктові компанії більше не продаватимуть тільки продукти, а постачальники сервісів – одні лише сервіси.

Фокус, фокус і ще раз – фокус. "Краще – ворог хорошого" – це прислів'я як не можна краще підходить до ІТ-директорві. Вони схильні бути перфекціоністами і хочуть мати незмінно відмінні оцінки в усьому, що роблять. Але замість цього потрібно змиритися з тим, що роботи, яку потрібно зробити, завжди більше, ніж роботи, яку можна зробити добре.

ІТ-директорам варто фокусуватися на головному: відводити більшу частину свого цінного часу на те, щоб з'ясувати, які найважливіші пріоритети гідні їх зусиль. Не вийде бути досконалим у всьому.

Показати ще новини
Радіо НВ
X