Як вивести свій бізнес на новий рівень

11 травня 2018, 09:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Власники будь-якої компанії, на певному етапі розвитку свого бізнесу, приходять до усвідомлення, що потрібно щось змінювати. Потреба в таких змінах може бути викликана абсолютно різними причинами.

Хтось потребує розширення ринків збуту і виходу за межі України, хтось планує кардинально змінити рід діяльності, хтось запускає нову виробничу лінію, а комусь необхідно залучити інвестора чи продати компанію.

Відео дня

Причому, незалежно від поставленої мети, бізнес доведеться ретельно готувати до змін. Адже досягти бажаного результату з цілою купою недоліків, які є у кожної компанії, дуже і дуже складно.

Та й сучасний, прогресивний світ пропонує вже зовсім інші правила гри. У світі, де ці правила зрозумілі й прозорі, є два вектори руху: регрес або якісні, структурні і стратегічні трансформації. Розуміючи ці правила і стаючи частиною світу майбутнього, з часом, бізнес сам стане автором глобальних, якісних змін.

Хтось називає ці процеси реструктуризацією. Ми ж вибрали більш точне визначення: комплексні трансформації бізнесу. Це шлях для компаній, що йдуть шляхом усвідомленої еволюції, він зачіпає всі сторони функціонування бізнесу і дозволяє вийти на абсолютно новий рівень.

Трансформації, в тому розумінні, яке в неї закладаємо ми – це комплексний вплив на всі "больові" точки бізнесу, зокрема податкове планування та структурування, юридичне оформлення в Україні, перегляд управлінської структури і її ефективності, модернізація виробничих потужностей, ревізія структури власності, а також робота з репутацією та іміджем. І багато іншого.

Перший важливий етап трансформації – повномасштабна діагностика. Він необхідний для того, щоб визначити сильні і слабкі сторони компанії, оцінити її виробничий потенціал, продуктивність персоналу, матеріальні та фінансові ресурси. Головним результатом аудиту повинні бути відповіді на запитання: чи в потрібному напрямі розвивається компанія, чи може вона бути рентабельнішою і успішнішою, і що потрібно зробити, щоб цього домогтися. Крім цього, аудит важливий ще й для того, щоб знизити виробничі та адміністративні витрати, оптимізувати фінансові потоки.

За результатами діагностики вже можна приймати рішення про те, як змінювати структуру і від чого необхідно позбуватися. Наприклад, ліквідувати підрозділи, які не використовуються, максимально перевести документообіг в електронний формат, впровадити корпоративні угоди, виявити й усунути "прогалини" в бухгалтерській та фінансовій звітності, навести порядок в активах (підняти всі правовстановлюючі документи, з'ясувати, що знаходиться в заставі і упевнитися, що нічого не заарештовано), розібратися з дебіторською та кредиторською заборгованістю. Це допоможе знизити боргове навантаження на бізнес, а заразом і вивільнити заморожені ресурси, які будуть вкладені в розвиток.

Серйозна робота буде потрібна і в сфері управління персоналом. Слід провести аналіз штатного розпису та посадових обов'язків, переглянути договори, укладені з працівниками як з фізособами-підприємцями, з орендарями робочих місць. І цьому питанню дійсно важливо приділити увагу, оскільки з 2017 року значно почастішали трудові перевірки з боку органів контролю. А штрафи за порушення – астрономічні.

Це ж стосується й корпоративного управління. Дуже часто власники компанії не усвідомлюють, що саме їх менеджмент і тягне бізнес на "дно". Це може відбуватися з різних причин. Як внаслідок нераціонального розподілу повноважень, так і через надмірну бюрократизацію та повільність при прийнятті рішень. У підсумку, компанія позбувається партнерів і клієнтів, втрачає гроші. Переформатування структури управління – це комплексна робота, яка передбачає побудову ефективної системи продажів і бюджетування, впровадження оперативного контролю та контролю собівартості, оптимізацію матеріальних і грошових потоків, чітке делегування повноважень і відповідальності на рівні топ-менеджменту.

Скрупульозно слід підійти до питання міжнародного структурування бізнесу. За останній рік в Україні змінилася нормативно-правова база, спрямована на деофшоризацію і виявлення угод з пов'язаними особами. Тому ключове завдання – правильна реструктуризація. При успішній реалізації структура залишиться привабливою з точки зору оподаткування, але зате виграє як з точки зору репутації, так і прозорості. Іншими словами, важливо домогтися того, щоб угоди по всьому ланцюжку відповідали правилу "витягнутої руки". Це дасть можливість уникнути донарахувань податкових зобов'язань і убезпечить бізнес від зайвої уваги з боку фіскальних органів.

Відповідно, структура володіння теж повинна бути прозорою і зрозумілою як партнерам, так і органам контролю, і при цьому повністю відповідати нормативно-правовим вимогам, які пред'являються владою тих юрисдикцій, де представлена ​​компанія і її інтереси.

Як це виглядає на практиці? Керівник – в обов'язковому порядку резидент юрисдикції компанії, який має відповідну кваліфікацію і отримує заробітну плату. Там же повинен бути відкритий і банківський рахунок. Рішення ради директорів також приймаються на території юрисдикції компанії. Сама компанія не може бути резидентом іншої держави, і повинна мати фізичний (знову-таки, реальний) офіс, який має адресу, контактні телефони, поштову скриньку і т.д. Обов'язкова наявність регулярних торговельних операцій і ринкові умови проведення операцій, щоб уникнути контролю ТЦО та визнання угод трансферними.

Не слід забувати про репутаційну складову. Позитивний імідж компанії і її ключових осіб гарантує лояльність і довіру з боку співробітників, підрядників і партнерів, клієнтів і покупців, інвесторів, дилерів, спонсорів. Плюс до всього правильна репутація допомагає налагоджувати ділові зв'язки, що особливо важливо при виході на нові ринки. Але для цього необхідно не тільки ретельно працювати з інструментами PR і генерувати контент для ЗМІ, а й сформувати чітку комунікаційну стратегію, обмеживши коло осіб, які уповноважені озвучувати офіційну позицію компанії. Публічність дозволить сформувати правильну громадську думку, і до того ж забезпечить захист від інформаційних атак. Крім того, правильна репутаційна стратегія збільшує вартість компанії в рази.

Отже, усвідомлена еволюція – це цілий комплекс кроків і заходів, спрямованих на досягнення тих цілей, які ставлять перед собою власники бізнесу, будь то освоєння нових ринків чи пошук інвестицій. При цьому компанія стає гранично відкритою перед клієнтами, підрядниками, партнерами (як локальними, так і зарубіжними), владою та органами контролю. Це значно посилює ринкові позиції, забезпечує зростання рентабельності й прибутку, а також формує імунітет проти рейдерства і внутрішньокорпоративних конфліктів. Це те, що ми робимо.

Україна зараз переживає незвичайний період своєї історії. Величина якісних змін за одиницю часу постійно зростає, відкриваючи все ширші горизонти для розвитку та співробітництва. Зараз, як ніколи раніше, Україна і український бізнес слухають, чують і бачать стратегічним партнером в різних сферах і секторах. Саме зараз – той час, який важливо не упустити і використовувати для формування майбутнього свого бізнесу. Те, що ми робимо зараз, буде впливати на те, якими ми будемо в майбутньому. Рух вперед, інновації та трансформації – це те, що компанія Делойт завжди вважала своїми пріоритетними напрямами. У певному роді – ми бачимо майбутнє, його форми, зміст і хочемо пройти з українським бізнесом весь шлях трансформацій разом. Ми – партнер і провідник. Наша стратегія – рішення комплексних проблем для досягнення значного успіху. Ми розуміємо, що успіх клієнта, його майбутнє, – це і наше майбутнє теж. У той же час, ми не тільки консультуємо, допомагаємо, радимо, але й вчимося теж. Кожен кейс і кожен клієнт вносить неоціненний вклад у трансформацію компанії Делойт і формування українського ринку комплексних бізнес-трансформацій.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X