Як вирішити питання дозволів на транзит вантажів через Польшу

10 грудня 2018, 16:00
213
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У грудні 2018 року в Києві відбулося восьме засідання українсько-польської робочої групи з питань транспорту.

На засіданні сторони обговорили важливі питання двостороннього співробітництва, а саме: підписаний у 2015 році Договір між урядами України та Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги, і питання щодо збільшення квоти дозволів на міжнародні автомобільні перевезення.

Дозволи для здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень.

У жовтні 2018 року під час засідання українсько-польської Змішаної Комісії була досягнута домовленість щодо співпраці у 2019 році. Сторони попередньо домовилися обмінятися 160 тис. дозволів, але це недостатньо для українських перевізників. Україна потребує 260 тис. дозволів для забезпечення ефективної роботи в галузі перевезень. З них лише 120 тис. потрібно для транзитного проїзду.

Відповідно до статті 5 Свобода транзиту Генеральної угоди з тарифів і торгівлі, повинна існувати свобода транзиту через територію кожної сторони за маршрутами, найбільш зручними для міжнародного транзиту, для транзитного руху на територію інших сторін чи з територій інших сторін. Важливо розуміти, що на момент підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС з Польщею було встановлено квоту дозволів для здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень у розмірі 200 тис., а також при зверненні кожна сторона гарантовано могла отримати 60 тис. дозволів додатково.

Польська сторона очікувала, що при обмеженні видачі дозволів відбудеться зниження руху українських перевізників, а це автоматично призведе до збільшення використання польських перевізників. Але ці очікування не виправдалися.

Польські перевізники не хочуть їхати в Україну через великі простої на кордоні у митних терміналах, низький рівень технічного сервісу і низькі ставки фрахту.

В результаті надання переваг польським перевізникам призвело до реальних втрат виробничої частини польської економіки і інших країн ЄС. Більше того, за результатами переговорів Міністра інфраструктури Володимира Омеляна Німеччина погодилась виділити додаткову квоту в 20 тис. дозволів.

За результатами переговорів Україна отримала додатково 2 тис. польських дозволів на цей рік для того, щоб не було незручностей при перетині кордону. Є надія, що на наступному тижні під час переговорів автомобільних перевізників та Міністрів інфраструктури у Варшаві компроміс буде знайдено.

Наступне питання – це договір щодо надання кредиту. Реалізація будівельних проектів за Договором відбуватиметься із застосуванням моделі "Проектування – Будівництво".

Сума кредиту не перевищує €100 млн – з яких €68 млн виділено Укравтодору.

  • Термін кредитування: 30 років
  • Відстрочка платежу за кредитом та процентами за користування: 5 років
  • Процент за користування кредитом: 0,15 %

Відповідно до доведеного фінансування Мінфіну України для реалізації Проекту за бюджетною програмою Розбудова прикордонної дорожньої інфраструктури на українсько-польському кордоні на 2018 рік передбачено 50 млн грн для відшкодування ПДВ.

Об’єкти, які мають бути реалізовані в рамках Договору:

На сьогодні міністерство знаходиться на завершальній стадії погодження документів. Після погодження буде направлено офіційне затвердження контрактів в рамках реалізації Договору, що, у свою чергу, дасть змогу розпочати виконання робіт з проектування та капітального ремонту 2019.

Хочу зазначити, що за результатами візиту польської делегації до Києва підписано протокол та Заяву про наміри між Міністрами інфраструктури України та Республіки Польща щодо подальшої співпраці, спрямованої на створення нових залізничних сполучень між обома країнами.

Співробітництво з Польщею для нас є дуже важливим. Ми вдячні за підтримку та працюємо над майбутніми інфраструктурними проектами. Заява про наміри щодо подальшої співпраці, яку було підписано, передбачає спільну роботу щодо розширення географії залізничних пасажирських перевезень між Україною та Польщею, зокрема, відновлення залізничного сполучення за напрямком Перемишль – Мальховіце – Нижанковичі, запровадження регулярного пасажирського залізничного сполучення між Львовом та Любліном.

Польща є нашим стратегічним партнером у розвитку нових транспортних коридорів по напрямку Азія – Європа – Азія, особливо Транскаспійський Міжнародний Транспортний Маршрут, а також напрямок Південь-Захід. Ми вже реалізуємо проекти, які сприяють поєднанню ЄС з Україною з продовженням на країни Азії, зокрема, в рамках ViaCarpatia та TEN-T. Укравтодор в рамках цих ініціатив вже реалізує проект Go-Highway, який поєднає порти Балтії та Чорного моря.

Зверніть увагу

20 грудня 2018, 15:13
Лонгріди
thumb img
Спецпроект
4 січня, 09:45
Лонгріди
thumb img
Спецпроект

Головне

Країни

Сьогодні, 09:57

article_img
У Москві провели низку пікетів за звільнення українських в'язнів Кремля
Теніс

Сьогодні, 05:43

article_img
Світоліна пробилася до четвертого раунду Australian Open
Погляди

Вчора, 20:55

article_img
18 січня: Повернення Насті Рибки

Вибір редакції

Компанії/Ринки

Вчора, 16:06

article_img
Без контракту. Що чекає на Україну без транзиту російського газу
Картки

Вчора, 10:57

article_img
Згода на секс: що змінює новий закон
LOL

Вчора, 14:21

article_img
НВ взяло участь в популярному флешмобі #10yearschallenge

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

kolonka@nv.ua