Як вибрати хмару для малого бізнесу
В першу чергу, необхідно розуміти, що прийняття рішення на користь хмарних сервісів істотно впливає на фінансову модель компанії, оскільки більше немає необхідності купувати обладнання, розгортати і підтримувати його. Ви можете використовувати хмарний сервіс в якості аутсорсингових послуг і оплачувати абонентську плату, розмір якої буде залежати від необхідних ІТ-потужностей і різних додаткових послуг при бажанні.
З фінансової точки зору використання хмарних сервісів вигідно, якщо правильно підійти до його вибору. Наприклад, коли ви купуєте сервер PowerEdge R430 з CPU12; RAM 64 ГБ; HDD 400GB, ми можемо приблизно розрахувати ваші витрати на нього протягом трьох років. Вартість покупки такого сервера складе близько 5,1 тис. євро. На підставі статистичних даних прогнозуємо, що в перший рік компанія буде використовувати потужності сервера на 30%, у другий рік на 60%, а в третій рік на 80%.
В такому випадку, підсумувавши оплату за 400 Вт витраченої електроенергії (22 євро в місяць) і вартість обладнання протягом трьох років - ви отримаєте суму 5860 євро. Якщо ці ж ресурси використовувати в хмарі, тоді оплата за 3 роки складе 5270 євро, що на 10% дешевше. Порівнюючи з розгортанням обладнання в центрах обробки даних, де ви отримаєте такий же SLA (угода про рівень послуг) і гарантовану зарезервовану електроенергію і інтернет, економія збільшиться до 30% в порівнянні з віртуальними ресурсами.
Розглянемо основні переваги хмарних технологій на прикладі Lattelecom:
1) доступність SLA в офісі клієнта від 98% часу (послуги можуть бути недоступні максимум 7,2 годин на рік) і в платформі - 99.9% часу (послуги можуть бути недоступні максимум 6 годин на рік), по причині:
- подвійне джерело живлення платформи в центрі обробки даних (два незалежних джерела живлення);
- зарезервовані інтернет-канали для платформи в центрі обробки даних (два незалежних шляхи);
- ресурси в хмарі повністю захищені.
2) Немає жодних прихованих витрат (ремонт обладнання, витрати на електроенергію, простір для обладнання, кондиціонування, інструменти резервного копіювання (зовнішні жорсткі диски)).
3) Фізична охорона (платформа знаходиться в фізично захищеному центрі обробки даних в Європейському Союзі (охорона, відеоспостереження, пожежна охорона).
4) Дані про клієнта в платформі захищені європейським законодавством: Хартія ЄС про основні права, Директива про захист даних 95/46 / EC, Директива 2002/21 / EC, виключаючи можливість рейдерського захоплення.
5) Масштабованість ресурсів. Протягом декількох хвилин ресурси масштабуються з урахуванням потреб бізнесу.
Якщо ж ви розумієте, що для вашого бізнесу кращим рішенням стануть хмарні технології, необхідно подумати про територіальне розташування центрів обробки даних (ЦОД). Від цього залежить рівень захисту ваших даних на законодавчому рівні, а також тривалість затримки передачі інформації між центром даних і офісом клієнта. З розвитком бізнесу вам можливо знадобиться збільшити або зменшити обсяг IT-ресурсів (CPU, RAM, HDD) - уточніть чи є така можливість у представників хмарного сервісу. У деяких хмарних сервісів також існує функція самообслуговування з можливістю зміни IT-ресурсів без додаткових витрат. Не забудьте звернути увагу на гарантований відсоток SLA, який забезпечується провайдером. Чи включає договір компенсацію, якщо умови SLA порушуються?

Залежно від потреб бізнесу вам можуть також знадобитися додаткові послуги, такі як операційна система, антивіруси і т.п. Дізнайтеся, чи існує можливість придбати їх додатково. Уточніть, як реєструються пошкодження даних і які заходи по їх запобіганню вживаються. Яким чином провайдер забезпечує захист проти можливості рейдерського захоплення?
Співробітники хмарного сервісу можуть мати різну компетенцію. Важливо переконатися, що в компанії є фахівці з ОС і баз даних, яких, в разі необхідності, можна підключити до роботи з міграції системи і вирішення різних проблем. Якщо ви хочете скористатися послугами іноземного хмарного сервісу, важливим критерієм стане мова спілкування з персоналом.
І останній пункт - тарифи на трафік при співпраці з закордонним провайдером. Можливі додаткові тарифи для вхідного / вихідного інтернет-трафіку (ціна за Гбіт / с).
Обравши хмарний сервіс, поступово виводьте роботу бізнесу на віртуальну платформу. Ми рекомендуємо зробити наступні кроки в такій послідовності:
1) зробіть запит до провайдера на тестовий період віртуальної форми (2-3 тижні). Тестування має бути надано безкоштовно.
2) Оцініть ресурси, необхідні для наступних шести місяців на основі ваших бізнес - потреб, не орієнтуючись тільки на ІТ-потужності.
3) Якщо планується переміщення існуючої системи, провайдер повинен забезпечити ту ж версію операційної системи і додатків в платформі хмарних обчислень, що була раніше.
4) Переконайтеся, що постачальник має всі необхідні компетенції для міграції - відповідні LINUX, Microsoft експерти і т.д.
5) Встановіть власну ІТ- систему в хмарну обчислювальну платформу і 1-2 тижні протестуйте обидві системи паралельно.
6) Переходьте до виробничого середовища в хмарній обчислювальній платформі.
Правильно підійшовши до вибору хмарного сервісу з урахуванням всього необхідного функціоналу, ви зможете забезпечити собі серйозну платформу для розвитку бізнесу в майбутньому.