Як українському бізнесу стати успішнішим
Український бізнес отримав унікальний шанс і те, як ним скористаємося, залежить виключно від нас.
Відомий бізнес-футуролог світу Адріан Сливоцький написав нову книгу Давид перемагає: Дисципліна неспівмірної перемоги. Пишучи її українською мовою, він пропонує українському бізнесу піврічну "фору" та унікальну нагоду першими скористатися цими знаннями. Ми є дуже непомітними у глобальній конкуренції, але ніхто нам не забороняє скористатися досвідом тих, хто сьогодні вже став гігантом.
Як нам створити свій Google, Amazon, Apple чи Facebook?
Безліч книг написано про те, як великим конкурувати з великими. Адріан Сливоцький зараз дуже багато працює над тим, у чому полягає шанс і можливість для України. Він усе життя прожив у США, але є надзвичайно патріотичною людиною і досліджує, як може з’явитися український Google, Amazon, Apple чи Facebook. Він шукає, у чому полягає перевага, коли конкуренція є абсолютно асиметричною? Як завдяки швидкості, ощадності, вмінню вчитися на помилках компанії можуть бути успішнішими. Я думаю, що будь-яка компанія за цими елементами в книзі може легко оцінити, проаналізувати і дати чесну відповідь, ми на правильному шляху чи ні.
Дилема Сливоцького щодо України полягає у тому, що він вважає нас не надто швидкими. А швидкість – це один з елементів, які потрібні в сучасному світі і, який закладений у цю асиметричну модель. Світ змінюється дуже швидко, і викликом є як не змінюватись повільніше, ніж весь світ.
Книга Давид перемагає: Дисципліна неспівмірної перемоги містить дуже складні запитання, а це вже півдороги до успіху. Бо коли ти знаєш правильні запитання і шукаєш на них відповіді, ти можеш знайти ці відповіді. Сливоцький закликає знайти команду в себе в організації і разом шукати відповіді, у такий спосіб ви формуватимите спільну бізнес-мову зі своїми колегами чи партнерами та рухатиметесь швидше в одному напрямку. Україні бракує конкуренції, бракує розуміння глобальної конкуренції і того, як брати в ній участь. Є питання також щодо продуктивності праці та використання ресурсів. З іншого боку є приклади AirBnB та Uber, які за чотири роки від заснування почали діяти у глобальному масштабі, є приклад Facebook, який досяг капіталізації в мільярд доларів, маючи 43 працівники та Instagram, у якому працювало 13 співробітників на момент придбання його Facebook'ом за мільярд доларів. Якщо працювати за цією книгою, можна знайти відповіді на цей виклик і довідатись, як дуже малі команди створюють велетенські суми вартостей і поборюють масштабних супротивників у різних галузях.
Про феномен Сливоцького
Насправді, ми самі до кінця не уявляємо, ким є Адріан Сливоцький для України. Одне із завдань Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS), щоб він став відомий в Україні не просто як особистість, а щоб були поширені ті його концепції, якими користується весь світ. Адже, запитавши будь-яку людину, яка навчалася на західних програмах MBA, ви почуєте, що їй відома книга Profit Zone (Зона прибутку), Value Migration (Міграція капіталу), тому що це – класика.
Думаю, феномен Сливоцького полягає у тому, що він не зупиняється. І хоча Зона прибутку перевидавалась уже безліч разів і перше видання відбулось у 1997 році, всі за нею навчаються й досі. Але він продовжує шукати, як діяти у цьому зміненому світі, у чому може бути наступна успішна модель. Адже за останні п'ять років зовсім змінилась бізнес-ситуація у світі, перелік топ-5 компаній за показником ринкової капіталізації змінився дуже суттєво. З тих, до кого ми звикли, залишився лише Microsoft, замість ExxonMobil і General Electric з’явились Alphabet Inc, Amazon, Apple.

Адріан Сливоцький шукає ключ, як такі новостворені компанії можуть змінювати бізнес-контекст і наше життя. І він це описує у новій концепції асиметричної моделі, про яку йдеться в книзі. Ця книга буде корисна не лише бізнес-лідерам, але управлінцям загалом – кожен у ній знайде щось своє.
Як перетворити знання на успіх
Адріан Сливоцький пропонує відмінний підхід до перетворення знань на успіх. Просто прочитати книгу Давид перемагає: Дисципліна неспівмірної перемоги занадто легко. Там безліч цифр, фактів, найновіших матеріалів, але найважливіша річ – це запитання наприкінці кожного розділу. Якщо на них подивитися, то одразу хочеться книгу закрити, бо розумієш, що відповісти на них швидко не зможеш. Щоб дати ці відповіді, потрібно сісти і говорити з командою, колегами, друзями, партнерами. Насправді, ці вправи потрібно робити раз на півроку-рік. Драфт цієї книги ще з осені ми спільно опрацьовували у Львівській бізнес-школі УКУ разом із нашими учасниками і випускниками, ми давали свій зворотний зв'язок, а Адріан вносив доповнення, ширше розкривав певні теми, наприклад, бліц-масштабування чи про персональну бізнес-модель, що є надзвичайно важливим для українського бізнесу.
Усе, що ти робиш, має помножитися хоча б на 10
Після праць Адріана Сливоцького кожен наш результат має помножитися чи поділитися на 10. Як ми можемо в 10 разів стати успішнішими чи ощаднішими? Або вдесятеро продуктивнішими? Він багато пише про продуктивність, про ті речі, яких кожна компанія хоче досягнути. Він дуже чітко окреслює, на чому нам слід сфокусуватися.
З Адріаном Сливоцьким ми співпрацюємо дуже давно, і це насправді привілей і велика честь для нашої Школи. Адріан є великим жертводавцем УКУ, підтримує дуже багатьох наших студентів, а для LvBS він ще й великий жертводавець свого часу. Ми переклали його попередні книги, він викладає учасникам наших навчальних програм. Але кожного разу ми думаємо, як наша співпраця може стати ще більш продуктивною? Як він може стати ще більш корисним? І як нам разом досягнути нашої цілі – Україна на бізнес-карті світу. Тому Адріан Сливоцький спершу видає книгу Давид перемагає: Дисципліна неспівмірної перемоги саме українською мовою, а вже потім перекладе її англійською. Ми безкоштовно щотижня викладаємо нову частину книги в онлайн-доступ. Уже понад тисяча читачів завантажила її. Це чудова нагода для нас як представників українського бізнесу. А ось, чи ми скористаємося нею, це питання виключно до нас!
Адріан Сливоцький входить до The Thinkers 50, списку провідних світових бізнес-мислителів, а також до топ-25 кращих світових бізнес-консультантів. Один з найвизначніших фахівців сучасного менеджменту, автор світових бестселерів з питань стратегічного управління, партнер компанії Oliver Wyman, член Дорадчої ради LvBS.