Як заробити на ринку "Інтернет речей"
Наприклад, "розумна" кнопка Amazon Dash Button. Скажімо, людина зібралась попрати і виявила, що у неї закінчився пральний порошок. Клієнт може помістити кнопку у будь-якому місці будинку або офісу і просто натиснути її для замовлення продукту, і через півгодини у вас вже кур'єр з пачкою порошку. Створення IoT-рішень - не основне джерело доходу компанії, однак таким чином вона збільшує свої продажі.
Варто приділити належну увагу і рішенням для бізнесу. Яскравим прикладом може бути компанія ThyssenKrupp, яка займається виробництвом ліфтів. ThyssenKrupp повісили набір сенсорних датчиків на свої ліфти, дані з яких відправляються в хмару. Завдяки цьому компанія збирала дані щодо роботи ліфтів (температура двигуна, швидкість кабіни, стан функціонування дверей), реєструвала поломки і їх дати, після чого за допомогою механізму machine learning (машинного навчання) змогла створити якісь моделі, що дозволяють прогнозувати несправності.
Ще один кейс - Autolib. Це car-sharing (сервіс спільного використання автомобілів), який обладнав датчиками мережу своїх заправок, станції реєстрації і парк автомобілів (всього близько 7450 датчиків), які відправляють інформацію в хмару. Система аналізує маршрути, які водії частіше обирають, і коли водій сідає в машину, вона робить добірку найближчих заправок та оптимальних маршрутів. Крім того, рішення персоналізоване для кожного водія - воно включає раніше обрану водієм температуру і запам'ятовує переваги в радіостанціях. В результаті використання такого підходу, компанії вдалося зменшити витрати на обслуговування автомобілів, залучити нових клієнтів і знизити рівень викиду СО2 в атмосферу.
І третій показовий приклад - компанія Rockwell Automation, яка займається видобутком нафти і газу. Спільно з Microsoft Rockwell Automation вона впровадила хмарне рішення, використовуючи ПО, сенсорні датчики та інші пристрої для того, щоб передбачити можливі збої в роботі усього логістичного ланцюжка процесів, що забезпечують видобуток нафти і газу. Основна мета, яку перед собою ставив бізнес - гарантувати безперервність всіх етапів видобутку. Тепер у них є можливість відстежувати роботу видобувних станцій онлайн, і при необхідності оптимізувати роботу системи для запобігання несправностей в майбутньому.
Згідно з даними дослідницької компанії IDC, в 2020 році світовий ринок IoT-пристроїв (пристрої "інтернету речей") складе $7,1 трлн. А за оцінкою видання Массачусетського технологічного інституту MIT Technology Review Business Report, кількість "розумних" речей до 2020 року перевищить кількість смартфонів і ПК.
Основний лідер по реалізації IT-проектів в світі - США. Друге місце по праву належить Японії. І тільки на третьому місці - країни Євросоюзу.
Україна має величезний потенціал в IT-сфері. Ми займаємо 3 місце в світі з експорту ІТ-послуг. Однак при розвитку "інтернету речей" нам варто враховувати ряд особливостей розробки і впровадження таких рішень.
Перший момент - ризиків в створенні IoT-рішень більше, ніж ризиків в створенні тільки програмного забезпечення. Програміст може виправити будь-які недоробки в коді, просто опублікувавши його нову версію. У разі ж, якщо якась неточність виявлена в серійному випуску IoT-пристрої - це передбачає повернення усієї партії.
Друга особливість - у нас багато хороших програмістів, однак вони не завжди добре розбираються в радіоінженерії. З іншого боку, у нас є досвідчені радіоінженери, які не дуже сильні в програмуванні.
Наявність хаба, в якому можна працювати спільно, переймати досвід товаришів і кілька разів протестувати рішення, щоб впевнитися в його ефективності, знизило б ризики запуску нового IoT-продукту в декілька разів. Тим більше що попит на "інтернет речі" в Україні є. Особливою популярністю користується агросфера, тому як це один з небагатьох бізнесів, який в Україні якщо не росте, то, як мінімум, тримається на плаву. Друга сфера - виробництво. Третя - сектор послуг (в основному рітейл), який бачить в цих рішеннях механізми для залучення покупців в магазин. І ще один сектор, який набирає обертів - рішення для smart city.
Задовольнити потреби замовників в таких рішеннях важко, але можливо, якщо робити все послідовно і правильно.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.