Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Як розвивати особистий бренд через лідерство

6 грудня, 15:00
1335
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Один із моїх клієнтів звернувся до мене із запитом про розвиток бізнесу. Його компанія працює в В2В-сегменті, де головний продавець – це власник.

Під час спільної роботи стало очевидно, що для зростання компанії потрібно розвивати особистий бренд власника.

Мій клієнт був переконаний, що для розвитку особистого бренда людина обов'язково має бути лідером, проте у власному умінні лідирувати у нього виникали сумніви. Ось тут я і замислилася про зв'язок між лідерством та особистим брендом.

Якщо ти лідер, чи означає це, що маєш особистий бренд або ти однозначно маєш ресурси для його створення? Якщо ти не лідер за натурою або за роллю/посадою в компанії – у тебе може бути особистий бренд? А якщо у тебе є, як зараз модно казати, "прокачаний бренд" – чи означає це автоматично, що ти справжній лідер? Що з цього випливає – лідерство з того, що ти стаєш відомим і можеш впливати на оточення? Чи те, що ти лідер, надає певну енергію і цінність, що формують якусь відому "обіцянку" бренда?

З практики створення особистих брендів я вбачаю ситуацію таким чином: лідерство і особистий бренд – дуже взаємопов'язана система. Кожен її елемент може існувати і сам по собі, але коли вони працюють в системі, то виходить якась синергія: особистий бренд і лідерські навички взаємно підживлюють один одного.

Природженому лідеру легше будувати особистий бренд, ніж іншим. Він часто бездоганно робить це інтуїтивно. Популярність, яка супроводжує створення особистого бренда, зміцнює лідерство вже самим фактом публічності. Адже лідерство – це не "річ в собі", не просто властивість окремої людини, це феномен, який з'являється у взаємодії між лідером і оточенням. Чим більше людей залучені в орбіту лідера, чим більше вони йому вірять і довіряють, тим міцніші у нього лідерські позиції.

Власне процес створення і розвитку особистого бренда зміцнює і самовідчуття лідера як лідера, і його практичні лідерські навички. Чому?

1 Створюючи особистий бренд і просуваючи його, лідер вчиться "чути аудиторію" та її запити. Це винятково цінний навик для лідера, але усвідомлення його важливості буває для багатьох українських лідерів приголомшує одкровенням. Чимало хто звикає бути лідерами, спираючись на формальний статус керівника або власника бізнесу. Розуміють лідерство як те, що співробітники і підлеглі повинні просто визнати їхній вплив, розділити їхні цінності, слідувати їхнім поглядам і рішенням. Через цю формальну владу лідер не завжди отримує чесну думку команди, підлеглих про свої рішення і дії, часто не вміє і не хоче почути їхню позицію. І не завжди цим цікавиться.

Працюючи над особистим брендом, є шанс усе змінити. Особливо яскраво це проявляється при просуванні особистого бренда в соціальних мережах. "Чому не лайкають, їм нецікаво?", "Я був упевнений в цьому підході, а тут в коментах безліч незгодних" і т.ін. І лідер поступово вчиться дослухатися до запитів аудиторії.

Звичка і вміння отримувати зворотний зв'язок, приймати її і тверезо оцінювати дає дуже сильний ресурс для зміцнення лідерських навичок.

2 Підвищення самооцінки. Приблизно кожен третій керівник бізнесу, який приходить із запитом на створення або розвиток особистого бренда, має ще і "вторинний запит" про щось зовсім інше. Найчастіше це запит на підтримку, на "погладжування", на зміцнення впевненості в собі.

У процесі створення особистого бренда поступово з'являється аудиторія читачів, слухачів, шанувальників. Вони не є твоїми підлеглими, які не залежать від тебе. Їх інтерес до твоїх думок, ідей, цінностей – безкорисливий (винятки є). Я переконалася вже, як у вельми успішних людей просто "відкривається друге лідерське дихання", коли вони розуміли, скільки людей поділяють їхні погляди, цінності й інтереси. Така своєрідна психотерапія публічним визнанням.

3 Структурування своїх навичок, досвіду, компетенцій. Краще розуміння себе, своїх сильних і слабких сторін, мотивації ресурсів.

Бренд починається з "обіцянки бренда": що цінного я надаю моїй цільовій аудиторії? Уже якраз тут починається переосмислення того, що робить твою діяльність як професіонала і лідера цінною і затребуваною.

Неминучий наслідок найпростіших практичних дій в галузі просування особистого бренда веде до того самого. Спроби скласти або навіть затвердити готовий контент-план для просування в соціальних мережах, підібрати тему для публічного виступу ставлять перед необхідністю замислитися "що цінного я можу дати аудиторії"? "що важливого я знаю, чим хочу поділитися?", "у чому я сильніший за інших?", "чим я можу викликати натхнення у моїх слухачів?".

Отже, виходячи з висновків з власної практики: робота над особистим брендом завжди веде до посилення лідерських позицій і навичок.

Історія з моїм клієнтом, який сумнівався, що в нього вийде розвивати особистий бренд, тому що він "просто бізнесмен, а не лідер", закінчилася несподівано. Одного разу під час нашої зустрічі він висловився: "Я тут подумав – я вже 20 років успішно керую бізнесом в дуже непростій сфері. Як же я можу не бути лідером, коли в мене це виходить?". Я  повністю з ним погоджуюсь.