Як привести в Україну міжнародні бренди

27 вересня 2018, 09:50
1276
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Цього року в Україну прийшов бренд H&M і низка турецьких брендів, зокрема Koton і DeFacto. Також про вихід на ринок оголосила компанія IKEA.

З більшістю з цих компаній переговори велися десять і більше років, оскільки в України є багато ризиків, яких інвестори побоюються. Отже, для залучення впливових гравців в Україні потрібні вагомі аргументи.

Що в "тіні"

За даними Державного комітету статистики, коригувальний коефіцієнт тіньової економіки становить приблизно 20%. Хоча за інформацією Міжнародного валютного фонду частка тіньової економіки в Україні – 44%.

Наприклад, всі, хто пов'язаний з українською торговою нерухомістю, знають, що реальний обсяг роздрібного обороту не відповідає офіційній статистиці. У кожному торговому центрі 90% орендарів – приватні підприємці. Світовий бренд на вітрині – це приватне підприємство в касі, яке не має зобов'язань і не звітує про товарообіг.

Через високу тінізацію економіки, офіційна статистика збирає тільки фрагменти даних, які перебувають у невизначеній пропорції з реальними показниками. Дані мають неперспективний вигляд для інвесторів. Але ми знаємо, що це лише видима частина економіки.

Який ВВП потрібен інвестору?

Інвестори оцінюють країну за розміром ВВП на душу населення. Цей показник не тішить: серед європейських країн ми обігнали лише Молдову. Але тут знову офіційне представлення даних далеке від реальності.

Так, раніше всі захоплювалися Китаєм, який став другою економікою світу. Тоді китайський ВВП зріс настільки, що остаточно змістив Японію з другої позиції і розташувався у світовому рейтингу після США.

Але ВВП Китаю інвестори розглядали не за обсягом на душу населення, а за паритетом купівельної спроможності (ПКС). А ось у міжнародних оцінках нашої країни цей показник представляли в обсязі на душу населення. Коли ми взяли до уваги саме ПКС, виявилося, що в 2010 році Україна була на рівні Китаю.

Зараз міжнародна бізнес-спільнота з захопленням стежить за економікою Індії, що швидко зростає. Але історія повторюється: якщо порівняти ВВП за паритетом купівельної спроможності, то Україна виглядає сильнішою за Індію. Щоправда, показник України не тішить: серед європейських країн ми обігнали лише Молдову. Але тут знову офіційне представлення даних далеке від реальності.

Звісно ж, складно порівняти нашу країну з Китаєм і з Індією, з огляду на різницю в кількості населення, території та інші фактори. Україна не така велика, як азіатські країни, але в масштабах Європи ми – значуща економіка. Рівень нашого ВВП більший, ніж сумарний показник усіх балтійських держав, більший, ніж у Словаччині, і вдвічі перевищує валовий внутрішній продукт Болгарії.

Розмір ВВП дає можливість говорити про Україну як про велику європейську економіку. Але офіційний показник не бере до уваги весь обсяг тіньового ринку. З урахуванням коригувального коефіцієнта, ми посідаємо приблизно 12-те місце в Європі – на рівні Австрії, а в рейтингу країн світу наближаємося до Гонконгу.

Купівельна спроможність – черговий неоднозначний фактор, який вимагає роз'яснення для міжнародних ритейлерів. Якщо у нас товари і послуги коштують дешевше, то, відповідно, за один міжнародний долар ми можемо дозволити собі більше.

У цілому, для ритейлерів важливі не тільки загальні економічні дані, але й безпосередні інсайти від учасників ринку. Компанії звертають увагу на відомості про середній роздрібний товарообіг, які надходить від мережевих операторів, що працюють на території України.

Журнал НВ (№10)

Момент істини

Шість головних претендентів на президентське крісло відповіли НВ на сім запитань — політичних, світоглядних і особистих

Читати журнал українською