Як отримати компенсацію за затримку рейсу
Затримка авіарейсу досить часте явище серед авіакомпаній. За даними Державіаслужби, тільки за другий квартал 2017 року зафіксовано понад півтори тисячі випадків затримок рейсів в Україні.
Також не менш поширеною проблемою серед авіакомпаній є скасування рейсу. Але не тільки це може трапитися з пасажирами, які здійснюють переліт. Список проблем можна доповнити відмовою в посадці або пропуском пересадки на інший рейс.
Опинитися в такій ситуації може будь-хто, вирушаючи на відпочинок з сім'єю, коли готелі й трансфери оплачені наперед, або здійснюючи бізнес-поїздку, коли час розписано по хвилинах. На жаль, не всі пасажири знають свої права і чітко розуміють які дії варто вчинити в такій ситуації. Адже кожна авіакомпанія зобов'язана нести відповідальність за неналежне здійснення перевезення. У разі скасування, затримки або відмови у вильоті з причини овербукінгу авіакомпанія повинна подбати про комфорт своїх клієнтів – законодавство, залежно від ситуації, зобов'язує перевізника забезпечити харчування, нічліг і зберігання багажу до моменту відправлення або запропонувати переліт іншим судном або за іншим маршрутом. Також, в більшості випадків, пасажири можуть отримати грошову компенсацію за такі випадки. Розмір визначається з урахуванням відстані та часу затримки.
За загальноєвропейським нормам, відшкодування можливе, якщо період запізнення був більше трьох годин. При цьому, компенсація від авіаперевізника може скласти приблизно від $300 до 700 на людину. Наприклад, сім'я з трьох осіб, подружжя і дитина, летять з Парижа до Києва, з затримкою рейсу більше трьох годин. В цьому випадку всі вони разом мають право на компенсацію в розмірі близько $1,5 тис. Грунтуючись на досвіді компанії AirAdvisor, що займається отриманням компенсації пасажирам, для того, щоб не зазнати значних фінансових втрат, варто дотримуватися таких рекомендацій і для початку набратися терпіння.
Як отримати компенсацію за затримку, відміну рейсу або овербукінг
Насамперед, варто звернутися до представника компанії за відповідними поясненнями проблеми з рейсом. Якщо інформація стала відома вже в аеропорту, то потрібно пройти в касу або до стійки реєстрації. Представники авіакомпанії зобов'язані надати інформацію щодо затримки або скасування рейсу, або відмови в посадці.
Щоб вимагати компенсацію, варто подати в авіакомпанію скаргу онлайн або в письмовому вигляді, оскільки у кожної авіакомпанії свої вимоги. Буде потрібно надати копію паспорта, квитка і чеки на організацію харчування, трансферу і ночівлі. Зазвичай, на розгляд таких ситуацій йде 3-4 місяці. Більш того, претендувати на компенсацію можна за будь-який затриманий виліт протягом строку давності, встановленого законодавством країни, за законом якої вимагається компенсація. У більшості країн це останні 3 роки. Але ряд країн передбачають і набагато більші терміни – наприклад в Ірландії, звідки лоукост Ryanair, це шість років. Бажано скаргу подавати в авіалінію мовою компанії або хоча б англійською.

Часто потрібно також перекладати документи на певну мову. Якщо авіакомпанія в скарзі відмовить, шанси змусити її виплатити компенсацію все ще є, але грошових і часових витрат знадобиться більше.
Дотримуючись вказаних вище рекомендацій, можна домогтися виплати компенсації, але набагато простіше і з мінімальними часовими затратами зробити це за допомогою професійної компанії AirAdvisor, яка спеціалізується на захисті прав пасажирів.