Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Як оскаржити платіжку за комуналку

26 червня 2017, 21:11
2339
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Згідно з розпорядженням КМДА №668, з 1 липня кияни будуть платити за обслуговування будинків за новими тарифами

Нові суми будуть відображені в квитанціях у серпні. Підвищення тарифів міська адміністрація пояснює тим, що для комунальників збільшилися платежі, які вони здійснюють. Зокрема оплата за пальне зросла втричі. А тарифи не переглядали з 2010 року. Після збільшення вартості обслуговування багатоквартирних будинків планують підвищити заробітні плати працівникам ЖЕКів.

Для багатьох киян постає питання – а що робити, якщо комунальні послуги, за які вони сплачують, неякісні або не надаються у повному обсязі. Кілька корисних та практичних порад, як оскаржити платіжку за комуналку. Рекомендації стосуються як тарифів на обслуговування будинку, так і оплати за воду, світло та тепло у квартирі.

1.       Написати скаргу у компанію, яка зобов’язалася надавати послугу

Це може бути скарга на приватну компанію, як-от Київенерго чи Київводоканал, до районної адміністрації, яка уповноважена впливати на ситуацію, на ЖЕК. Консультацію кваліфікованих юристів про те, як правильно написати заяву та куди звертатися ви можете отримати у центрах правової допомоги. У Києві діють два центри правової допомоги на лівому та два на правому березі, їхні адреси можна знайти на сайті www.legalaid.gov.ua.

2.       Об’єднатися з сусідами та робити колективні звернення

Якщо у вашій квартирі, скажімо, немає гарячої води, замість неї з крану тече холодна, а в платіжці вписано оплату як за гарячу, то, найімовірніше, за таку ж воду по несправедливому тарифу платять і ваші сусіди по квартирі, будинку. У такому випадку варто об'єднуватися. Напевно у вашому будинку знайдеться ще хтось, кому не подобається такий стан справ. Складіть громадянський акт. Щоб були і ви, і сусіди, і свідки. Цей акт можна зробити у двох примірниках і віднести і в ЖЕК і в районну адміністрацію. Щоб на ваше звернення відреагували швидше, має бути кілька таких заяв та актів.

3.       Звернутися до антимонопольного комітету зі скаргою на приватні підприємства, які надають послуги

Деякі обслуговуючі компанії є приватними. Наприклад, Київводоканал, Київенерго, Укртрансгаз - приватні компанії, які є монополістами. І їхню роботу контролює Антимонопольний комітет України. Є випадки, коли антимонопольний комітет виносить певні рішення. Зі скаргами на послуги таких організацій можна звертатися або до місцевої влади (якщо ми говоримо про Київ, це КМДА) та безпосередньо до антимонопольного комітету.

4.       Оскаржувати неправильно нараховану плату у суді

Позовну заяву вам допоможуть оформити юристи центрів правової допомоги. Також передбачено, що люди, які належать до пільгових категорій, можуть отримати безкоштовний правовий супровід у суді, в адвоката. До такої соціальної групи належать пенсіонери, люди з інвалідністю, учасники АТО та члени їхніх сімей, фактично переміщені особи.

Важливо знати свої права та їх відстоювати. Звісно, бувають випадки, коли у вашу платіжку внесли якусь велику суму, проте у сусідів та інших користувачів тариф значно менший. Просто неправильно спрацював якийсь акумулятор в адміністрації. І досить звернутися до комунальників по телефону чи під час прийому громадян, і помилку в платіжці швидко виправлять.