Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Як налаштувати бізнес-процеси і створити команду мрії

6 грудня, 09:00
1265
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Мені завжди подобався комерційний бізнес – налаштовувати ефективні моделі збуту різних послуг.

Але куди цікавіше обзаводитися партнерськими зв'язками, вчитися мистецтву переговорів або командоутворення. Потрапивши в міжнародну компанію в 2000-х, мені пощастило розвивати регіональний сегмент комерції в Україні і напрацьовувати унікальний управлінський досвід. Сьогодні у мене в команді 287 осіб, я займаюся реалізацією продажів і побудовою мережі дистрибуції товарів. І не перестаю вчитися найкращим бізнес-практикам.

Переломний момент

Рости разом з компанією і почати виводити бізнес на більш якісний рівень я зміг завдяки формуванню прагматичного підходу до кризи. Моє підвищення на управлінську посаду збіглося з економічним колапсом 2008 року. У той час, як багато банків змушені були закритися, наша компанія побачила можливість оптимізувати частину процесів і змінити політику формування персоналу, що в свою чергу підвищило ефективність продажів.

Будь-яка криза змушує компанію подивитися на свої переваги і недоліки з боку – щоб поліпшити наявні бізнес-процеси. Саме від якості бізнес-процесів залежить заробіток фірми. Ви можете мати унікальний продукт або суперпослугу, але якщо у вас не оптимізована структура, то найімовірніше, ваш бізнес не досягне успіху. Саме під час чергової кризи мені знадобився комплексний пакет знань про ведення бізнесу – фінанси, HR, управління та маркетинг.

Готовність до змін

Якщо ви вирішили пов'язати два роки життя з отриманням британської бізнес-освіти, то потрібно бути готовим почати розбиратися у світових тенденціях виробництва. Хто в нашій країні думав про соціальне підприємництво 7 років тому? А адже це тенденція завоювала світ, і сьогодні великі українські компанії починають активно виділяти бюджети на поліпшення екологічної ситуації або зменшення культурних протиріч.

Ми були "приречені" отримати знання, засновані на сучасному європейському досвіді, і навички, які або вже працюють, або працюватимуть в майбутньому. Нам показали, як давати раду змінами, які рано чи пізно прийдуть в Україну.

Переглянути професійні установки

Також можуть бути змінені підходи до ведення бізнесу. Наприклад, розумієш, що варто фокусуватися на реалізації всього єдиної мети – збільшувати прибуток. Тому що бізнес повинен приносити гроші. Відповідно, при веденні переговорів з потенційними замовниками або інвестиціях, насамперед починаєш замислюватися, а чи принесуть твої кроки прибуток. І якщо відповідь "так", то виграєш в короткочасній і довгостроковій перспективі.

Або робиш відкриття, що найвища цінність компанії – люди. Під час навчання я зрозумів: авторитарний стиль керівництва на певному етапі дає бажані результати, після чого просто перестає працювати і зупиняє зростання команди. Креатив, інновації або ініціатива проявляються виключно в колективах, де співробітники не боятися лідера. Команда повинна бути спрямована до досягнення цілей компанії і мотивована експериментувати. Зростання співробітників можливий за умови, що керівники ставитися до колег, як до сім'ї.

Практично неможливо розвивати компанію, якщо ти не знаєш, в якому напрямі рухатися, де взяти додаткові ресурси і залучити найкращих фахівців. Вектор розвитку якраз напрацьовується через звичку вчитися і не втомлюватися ставити запитання "що в компанії я можу поліпшити?".