Як на компанію впливає зміна організаційної структури

26 листопада 2018, 09:00

У липні медіагрупа StarLightMedia оголосила про початок масштабної трансформації. Перший етап – зміна організаційної структури: всі підрозділи Групи буде об'єднано в дивізіони і центри експертиз.

У нашій компанії процес трансформаційних змін стартував раніше, ніж про нього заговорили публічно, і почався він як раз з напряму цифрового бізнесу. Кілька років тому було виведено загальний інтернет-контур (сюди увійшли StarLight Digital та інтернет-редакції каналів). Підрозділ з розвитку онлайн-проектів став відповідати не тільки за свої показники, а за доходи і витрати всього контуру. Після цього ми так само об'єднали в цьому підрозділі всі процеси управління поширенням телевізійного сигналу каналів: аналоговий ефір, цифровий ефір, супутник, кабель і IPTV.

Відео дня

Переживши трансформаційний процес, ми винесли з нього певний досвід, який може бути корисним багатьом, в тому числі і колегам за ринком. Це, з одного боку дуже прості, а з іншого – дуже важливі речі, про які я дуже хотів би, щоб мені розповіли кілька років тому, на самому початку шляху. Звичайно, це – не універсальний рецепт, але і не випадкові цитати з різних книг. Це – висновки з реального і позитивного досвіду. Щоб переконати Вас у тому, що досвід дійсно позитивний, я наведу кілька цифр. Коли ми створювали підрозділ з розвитку онлайн-проектів, доходи від нього становили не більше 0,5% від ефірних доходів групи. Сьогодні, через 5 років, наші напрямки дають майже 9% від обсягів ефірних доходів групи. І цей відсоток зростатиме ще кілька років – це прямий результат нашої трансформації. Коли ми починали, була велика ступінь невизначеності і в багато речей нам просто довелося повірити, адже їх неможливо було довести розрахунками та/або досвідом інших компаній або ринків. Те, що ми отримали в результаті, перевершило наші очікування.

Отже, 6 речей, які завжди варто пам'ятати, щоб трансформуватися успішно:

  1. Пам'ятайте про великий сенс, глобальну мету. Ваші команди повинні бути об'єднані змістом, який є більшим і ширшим, ніж результат Ваш особистий або Вашої команди. Нашою метою було не просто виробництво контенту, який потрібен тут і зараз, і не програмування сітки, а створення стійкого бізнесу на багато років вперед, який виробляє якісний український контент і максимально задовольняє нашого глядача. Саме на глобальну мету медіагрупи ми і працювали. А бажання збільшити прибутковість було вторинним.
  2. Правильно ставте цілі і робіть все для того, щоб ваша команда їх розділяла. Колись ми прийняли рішення, що метою діяльності компанії з розвитку онлайн-проектів є не прибуток самого підрозділу, а прибуток всієї медагруппи. Це трансформувало не тільки нашу свідомість, а й свідомість всіх тих, хто був залучений в процес. І поки цю ціль не розділили наші партнери на каналах, все відбувалося механістично і неефективно. Але зате коли ми залучили людей, її досягнення помітно прискорилося.
  3. Не соромтеся просити про допомогу і залучати інших людей. Тільки тоді у вас буде достатньо енергії та ресурсів, щоб досягти мети. Об'єднаними силами ми змогли поставити ринок "з голови на ноги": до 2017 року ми платили провайдерам платного телебачення за поширення нашого сигналу, а з 1 січня 2018 року ці фірми платять нам за трансляцію наших каналів. Досягти такого результату ми змогли тільки завдяки активній допомозі сильних менеджерів з самих різних підрозділів групи.
  4. Будуйте хороші відносини з партнерами в інших підрозділах, що базується їхній на довірі. У нас кілька років були суто ділові відносини з дуже близькою нам компанією StarLight Digital Sales. Все будувалося на регламентах та процедурах, а самі регламенти були довші, ніж "Війна і мир", в них прописувалося абсолютно все. Але в якийсь момент ми зрозуміли, що цього недостатньо. Тоді зібралися і домовилися, що треба жити інакше і зважилися набагато більше довіряти один одному. І вже за рік ми отримали атмосферу максимального залучення обох команд в цілі і завдання одне одного, що дозволило нам в рази поліпшити загальний результат.
  5. Трансформація – це завдання не топ-менеджменту компанії, а всіх її співробітників. Результат залежить від кожного з вас. Тільки коли всі співробітники однаково розуміють велику мету і поділяють місію та цінності, компанія зможе досягти стійкого успіху. А структура – це всього лише інструмент, який працює тоді, коли він наповнений правильними людьми. Без необхідних особистих якостей цих людей нічого не вийде. Витрачайте час на спілкування зі співробітниками та побудову корпоративної культури, не втомлюйтеся наводити приклади того, як ваші рішення визначаються великою метою, цінностями і місією компанії.
  6. Неправильно думати, що трансформація закінчиться через два-три роки. Вона не закінчиться ніколи. Світ постійно і стрімко змінюється, і щоб бізнес продовжував залишатися стійким, він теж повинен бути готовим і здатним змінюватися. Процес змін стає частиною вашої звичайної роботи. Як тільки зміни припинилися або хоча б сповільнилися – це вірний сигнал того, що щось іде не так.
Показати ще новини
Радіо НВ
X