IT-сектор продовжить зростати швидше за ринок. На які компанії варто звернути увагу?

26 березня 2021, 07:40

Інноваційні технологічні компанії давно перебувають у фокусі в інвесторів. Не перший рік вартість їхніх акцій зростає темпами, вищими за ринок. Що буде цьогоріч?

У 2021-му тенденція триватиме. IT-компанії стануть бенефіціарами президентської програми Джо Байдена, яка передбачає розвиток інфраструктури. США випереджають інші країни в IT-сфері. Якщо говорити про покриття 5G, швидкість передачі даних, то тут Штати суттєво поступаються навіть інфраструктурі ЄС, уже не кажучи про Китай, який є лідером у цьому напрямку.

Відео дня

Розвиток інфраструктури — хороший час для технологічних компаній, які займаються розвитком індустрій, де 5G є критично важливим: автоматизація виробництва, інфраструктура для безпілотних автомобілів, VR-технології. Також стрімко розвиватимуться бізнеси, що забезпечують безперебійну віддалену роботу й хмарне зберігання даних: у період пандемії Covid-19 і спричинених нею карантинів попит на такі продукти й сервіси помітно виріс. Глобальна вакцинація навряд чи зможе повернути роботу бізнесу в «доковідний» стан, тому віддалена робота ще довго буде залишатися нашою реальністю.

Наші аналітики сформували пул компаній, на які інвесторам варто звернути увагу при формуванні інвестиційного портфеля. Одна з компаній у цьому пулі — TeamViewer. Технології віддаленого доступу, які надає TeamViewer, дозволяють не тільки віддалено обслуговувати комп’ютери, але й керувати будь-якими пристроями, підключеними до інтернету: вітряними електростанціями, сніговими гарматами в Альпах, термометрами в рибних господарствах Африки або сонячними батареями в Південній Кореї. IPO компанії у 2019 році стало найбільшим в історії німецьких стартапів, а ключове рішення TeamViewer використовують 45 млн девайсів у будь-який час по всьому світу.

Свою популярність компанія отримала, серед іншого, завдяки вірусній моделі дистрибуції: TeamViewer пропонує приватним користувачам безкоштовно використовувати її основний продукт, який уже встановлено на більше 2,25 млрд девайсів. Розширеною платною версією продукту користуються 567 тис. пристроїв. Клієнтами TeamViewer є 50% компаній зі списку Fortune 500. Співвідношення безкоштовних і платних користувачів свідчить про значний потенціал зростання. Крім того, після спалаху Covid-19 TeamViewer дала тимчасову відстрочку від переходу на платну версію клієнтам, які повинні були зробити це в період весни й літа 2020-го. 2021 року процес переходу на платну версію триватиме.

Ключовим ризиком для TeamViewer є висока конкуренція. Наприклад, Microsoft пропонує своїм клієнтам наперед установлені рішення як частину ширшого пакета, що може обмежити можливості TeamViewer щодо подальшого проникнення на ринок. Ще один ризик — розмір винагороди для топ-менеджменту компанії, який оцінюють у €40 млн на рік. У 2022 році очікують на різке зниження цієї суми, що може перешкодити збереженню нинішнього складу керівництва в довгостроковій перспективі.

Звернути увагу інвесторам варто й на Unity — розробника ігрового движка, який допомагає створювати й монетизувати інтерактивний 2D- і 3D-контент для мобільних пристроїв, ПК, ігрових приставок, а також пристроїв доповненої (AR) і віртуальної реальності (VR). Unity зараз займає більшу частину ринку розробки AR/VR — на базі платформи компанії розробляють більше 60% такого контенту. За оцінками IDC, світові витрати на AR/VR у 2019 році становили $10,5 млрд і продовжать зростати, досягнувши $100 млрд до 2023 року. На програмне забезпечення та послуги припадає близько третини цієї суми. Крім цього, Unity вже може виробляти AR-рекламу в додатках, побудованих на її платформі.

При інвестуванні в акції технологічних компаній потрібно постійно тримати руку на пульсі та стежити за новинами

Сильні позиції Unity і в сегменті мобільного геймінгу — більше 50% ігор для смартфонів розробляють із використанням її рішення. Але на цьому Unity не зупиняється. Компанія активно розвиває неігровий напрямок — автомобільний дизайн, проєктування будівель, імітацію процесу водіння, навчання техніки безпеки на робочому місці з використанням доповненої реальності.

Серед клієнтів компанії — Міжнародний аеропорт Гонконгу, який працює над трансформацією в «розумний» аеропорт. Платформа Unity використали для керування 3D-моделлю аеропорту у фотореалістичній манері. А з 2019 року Unity працює з Honda над створенням кастомізованих інструментів Unity Editor, які дозволяють команді дизайнерів легко створювати інтерактивні презентації для своїх проєктів автомобілів.

Торік компанія змогла показати непогані фінансові результати: виручка зросла на 39% — до $220 млн, перевищивши консенсус на $16 млн. Сукупно, за 2020 рік компанія згенерувала дохід у розмірі $772 млн, що на 43% вище за показник попереднього року.

Серед ризиків компанії можна назвати зміни в регулюванні реклами в додатках. Починаючи з 2021 року Apple упровадила зміни у свою політику конфіденційності, які обмежать зростання рекламних доходів. Тепер користувачі повинні надавати доступ розробникам до рекламних ID їхніх пристроїв, або IDFA. Як результат — клієнти Unity в сегменті Operate змушені трансформувати більшу частину своєї діяльності, включно з придбанням користувачів, їх монетизацією, маркетинговою стратегією загалом. Утім, Unity постраждає найменше серед рекламних майданчиків: компанія націлена на рекламу контекстного характеру. На доходи від рекламних послуг на iOS припадає близько 30% виручки в сегменті Operate. Стримувальним фактором може стати й обмежена кількість потенційних клієнтів серед великих компаній: 93 зі 100 кращих ігрових студій уже є частиною її клієнтської бази.

Третя компанія — PTC (Power To Create) — розробник програмного забезпечення для цифрового перетворення промислових підприємств. У 2020 році капіталізація компанії швидко росла, однак перспективи PTC на 2021 рік ми оцінюємо як високі — потенціал зростання більший за 20%.

Закриття багатьох заводів унаслідок пандемії негативно позначилося на темпах зростання вертикалі IoT (промисловий інтернет речей) у 2020. Водночас потенціал у даному сегменті у 2021 році втричі вищий, ніж передбачали ще два роки тому. Виробники визнають, що IoT буде однією з технологій із найбільшим упливом на їхній бізнес у найближчі п’ять років. При цьому, 49% гравців галузі в США вже використовують ту чи іншу форму IoT. У майбутньому й адресний ринок індустріального інтернету речей, і клієнтська база PTC у цьому сегменті можуть подвоїтися. Компанія зараз є лідером із часткою ринку 20%.

Перспективним є і сегмент AR: згідно з рядом прогнозів, ринок Enterprise Augmented Reality досягне $1,8 млрд у 2024 році проти $332 млн уі 2020 році. PTC є одним з лідерів на цьому ринку з очевидною перевагою як за кількістю активних клієнтів, так і за потенційним адресним ринком. AR-рішення від PTC використовують більше 5 тис. клієнтів.

Ще одним фактором зростання компанії є поступовий перехід на хмарну модель підписки. Відсутність капітальних витрат на будівництво центрів обробки даних і їхнє утримання рухає попит покупців ПО у бік рішень на базі хмари.

До основних ризиків ми відносимо можливу відсутність синергії від M&A. Частиною довгострокової стратегії розвитку PTC є M&A для розширення продуктового портфеля. За останні два роки компанія закрила дві угоди: у грудні 2020 поглинула Arena Solutions, а в листопаді 2019-го — Onshape. У разі невдалої інтеграції бізнесів варто очікувати на погіршення результатів операційної діяльності. Уважно потрібно стежити й за партнерськими відносинами компанії: продажі через партнерів приносять PTC 32% від доходу.

При інвестуванні в акції технологічних компаній потрібно постійно тримати руку на пульсі та стежити за новинами. Однак реагувати на кожне зниження вартості акцій не варто: інвестувати в IT, як і в будь-який інший напрямок, потрібно в довгу. Тоді інвестиції дадуть найкращий результат.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X