Instagram змінюється на очах. Що потрібно знати про оновлення соцмережі

8 жовтня 2020, 16:30

Що нового з’явилося в Instagram цього літа і чому це важливо

Для Facebook літо 2020 року важко назвати успішним. Найбільш обговорюваним нововведенням соцмережі став новий дизайн. Та й той не надто хвалять. Значно динамічніше розвивається Instagram.

Відео дня

Перша причина стежити за ним — шалена динаміка. В Україні ця соцмережа не полишає десятки найпопулярніших програм для iOS і Android.

Друга причина — розвиток. Чи багато є проектів з мільярдною аудиторією, які на ходу придумують собі нову ідентичність? Instagram, незважаючи на розміри, зберіг гнучкість. Наприклад, нещодавно для нових рекламодавців з’явилася можливість запускати рекламу без прив’язки акаунта до Facebook. Знаючи бажання Марка Цукерберга контролювати Instagram, такий жест — безумовне визнання сили Instagram.

Соцмережа капіталізує своє зростання — із сервісу з обміну світлинами вона стає електронним магазином і місцем для розміщення відеофайлів. Воювати на кілька фронтів — неабияке завдання. У серпні це стало ще очевиднішим.

Війна проти TikTok

Успіх TikTok давно муляє очі Facebook, материнській компанії Instagram. З листопада 2019 року соцмережа тестувала свою відповідь, сервіс зі створення 15-секундних відеороликів Reels.

Копіювати й адаптувати найкраще — типова для Instagram тактика. Хітовий формат Stories теж повели у Snapchat. Але в боротьбі з TikTok з’явився несподіваний союзник, уряд США. На початку серпня адміністрація Дональда Трампа оголосила китайській соцмережі повноцінну війну, змусивши продати американський сегмент американській компанії.

Хмизу у вогонь не посоромився підкинути сам Цукерберг. «У TikTok, китайскому застосунку, який швидко зростає по всьому світу, цензуруються згадки протестів. Навіть у США. Хіба це інтернет, якого ми хочемо?» — казав засновник Facebook на слуханнях у парламенті.

Reels запустили в Америці і ще 50 країнах 5 серпня. Оновлення — зовсім не пересічне. Заради нового формату Instagram додав нову вкладку в профілі, оновив управління в камері і зробив зручнішим розділ Explore. Знову-таки, безпечна формула: авторам буде легше створювати контент, користувачам — його знаходити. То що, вдалося?

Поки про беззастережний успіх говорити зарано. У розділі Reels досі домінує залитий з TikTok контент, а люди важко звикають до нового формату. Видання The Verge сформулювало проблему так: у TikTok не потрібно думати, де знайти контент, а Instagram склеїв в одному застосунку кілька потоків контенту. Користувачі поки звикають.

Втім, забагато залежить від подальшої долі TikTok — якщо влада США зважатиме на загрози, UI-огріхи Reels швидко забудуть.

Нова економіка

Тривалий час найгарячішим терміном була гіг-економіка — заробіток у сервісах на кшталт Uber або Airbnb, які йшли наперекір традиційним індустріям. Карантин ввів новий термін — хасл-економіка. По суті, це дрібне підприємництво і зростання популярності підписних сервісів на кшталт Patreon. Люди тепер покладаються один на одного.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Копіювати й адаптувати найкраще — типова для Instagram тактика

В Instagram вчасно помітили тренд: з кінця липня соцмережа тестує функцію збору коштів на персональні потреби. Якщо вам або вашому бізнесу потрібні гроші — підписники зможуть допомогти. За оцінкою самої компанії тільки на підтримку постраждалих від COVID-19 таким чином зібрали понад $100 млн.

Зараз фандрайзинг модерується, а кампанія може тривати не більше двох місяців. В Україні функція поки недоступна — але це, ймовірно, питання часу. Так, влітку у нас запустилася платіжна система Facebook Pay, що дозволяє робити пожертвування всередині соцмережі.

Збирати гроші, звісно, добре. Але значно цікавіше — заробляти. Тут в Instagram теж знайдеться кілька новинок. Із середини липня соцмережа запустила Instagram Shop — віртуальний магазин, прихований у розділі Explore. Там користувачі можуть вибирати безпосередньо й оплачувати товар, не залишаючи соцмережі. До кінця року шопінг стане зручнішим — вкладку для покупок винесуть у навігаційну панель Instagram. Поки що вона вже з’явилася у Facebook.

Бізнес у США вже може створити єдиний інтернет-магазин одразу на дві найбільші соцмережі: Instagram і Facebook. І добре його персоналізувати. Зокрема, з’являться:

  • Нові шаблони дизайну для окремих позицій або груп товарів у магазинах.
  • Попередній перегляд колекцій товарів у міру їх створення.
  • Можливість автоматично створювати магазини для нових продавців.
  • Нові можливості аналітики в Commerce Manager.
  • Підключення оплати в Instagram.
  • Завдяки Live Shopping компанії зможуть презентувати нові товари в прямому ефірі.

Крім магазинів, соцмережа подбала про авторів контенту. З травня соцмережа підключила пряму монетизацію у відеорозділі IGTV. А глядачі прямих трансляцій тепер можуть купувати наклейки — частина коштів піде авторам запису. Таким чином Instagram хоче підвищити активність на платформі і побуцатися з тим же TikTok. Той наприкінці липня оголосив про запуск фонду на $2 млрд, який протягом трьох років розподілять між найактивнішими користувачами платформи.

Що далі

Instagram перебуває в унікальному становищі. Це глобальна соцмережа, але вона ще досі зростає. З погляду популярності, її позиції непохитні. Але в умовах економіки уваги кількість реєстрацій — далеко не головний критерій успіху.

Instagram стає дедалі складнішим, проте намагається зберегти простоту, за яку його так полюбили користувачі. Наприклад, у серпні соцмережа запустила по всьому світу QR-коди для профілів — відсканувавши їх камерою, можна швидко відкрити потрібний профіль. Також Instagram включив рекомендаційні пости в стрічці новин — тепер у вас ніколи не закінчиться контент. Це пряме заохочення креаторів, які створюють цікавий контент і мають високу частку залучення аудиторії. За належної якості вони можуть стати ще популярнішими.

Розкидаючись дрібними нововведеннями, Facebook водночас підходить до монструозного проекту з об'єднання всіх своїх месенджерів: Messenger, Instagram і WhatsApp. За задумом Цукерберга, всі вони згодом становитимуть єдине середовище для спілкування. На першому, пілотному етапі, Instagram отримає інтеграцію з Facebook Messenger. Якщо амбітний проект все-таки осилять, то конкуренцію на ринку месенджерів можна буде просто скасовувати — Цукерберг збере пів світу під одним дахом.

Але поки не збулися наполеонівські плани, стежити за Instagram — цікаво і важливо. В Україні, де він у найближчій перспективі випередить Facebook, майданчик стає дедалі важливішим для брендів і рекламодавців.

Той, хто опанує нові функції і формати, досягне успіху. Instagram — головний майданчик для інтернет-інфлюенсерів. А співпраця з ними дозволяє шестикратно окупити рекламні витрати. Тож чим більше соцмережа старається для бізнесу й авторів контенту, тим більше зміниться маркетинг, як і вся інтернет-економіка.

Показати ще новини
Радіо NV
X