Спеціаліст в штаті чи аутсорсинг-партнер. Як краще працювати з імпортом в Україні
Поставте собі шість запитань і зрозумієте, що підійде для вашої компанії
Багато підприємців, рано чи пізно, починають самостійний імпорт товарів, сировини, верстатів та й взагалі чого-небудь з-за кордону. Цей етап в 90% випадків супроводжується дилемою — самому стати імпортером або доручити це спеціалізованій компанії на аутсорсі, тим більше, що другі часто покривають ризики з доставкою вантажу.
Коли сам є імпортером, то всі ризики митного декларування, банківських операцій, валютного контролю і логістики лягають на тебе. У цих умовах правильний вибір партнерів з доставки та митного оформлення стає дуже важливим.
Часто початківцям імпортерам здається, що коли вони передають весь імпорт на аутсорсинг, залишаючи за собою лише право контролювати переговори з продавцем, вони недоотримують прибуток і почуваються обділеними.
В цьому випадку потрібно розуміти, що головною відмінністю цих методів є наявність або відсутність в штаті кваліфікованого співробітника, який все організує або в крайньому випадку достатньої кількості особистого часу, щоб у всьому розібратися.
Перший спосіб визначити, який варіант вибрати, це порівняти зарплату менеджера ЗЕД для прийняття такого в штат і вартість послуг імпортера на аутсорсингу. Прошу врахувати, що ми порівнюємо в ідеальних умовах, коли співробітник точно фахівець, а імпортер-посередник — дотримується своїх зобов’язань. Як їх вибрати ви дізнаєтеся в наступних статтях.
Середній рівень зарплати якісного фахівця з імпорту можна дізнатися в інтернеті, зараз це зарплата в Україні від $800 плюс бонуси. Залишилося дізнатися вартість послуг посередника-імпортера, запитавши у нього кошторис на імпорт, з розбивкою на статті витрат. Кошторис витрат потрібно обов’язково розбити на такі статті: вартість доставки в Україну, митні платежі, брокерські послуги з оформлення вантажу з усіма супутніми витратами і власне агентську винагороду.
Другий спосіб, відповісти собі чесно на 6 запитань, одне запитання, один бал і якщо наберете менше 4 балів, то потрібно задуматися, чи варто самому робити імпорт:
• Середній оборот в місяць імпорту більше $30 000
При менших оборотах зарплата фахівця з імпорту буде перевищувати послуги посередника
• На розрахунковому рахунку вистачає оборотних коштів для покупки валюти на міжбанку на оплату іноземному постачальнику.
Пам’ятайте що банк дозволяє використовувати тільки цільові кошти: передоплату за товар, що купується, особисті активи юридичної особи на поточному банківському рахунку, і блокує покупку валюти на позикові кошти і фінансові допомоги
• Наявність податкового кредиту, при отриманні передоплати від резидента для імпорту товарів, у разі, якщо ви платник ПДВ
Якщо ви отримуєте передоплату від українського замовника і є платником ПДВ, то у вас повинен бути податковий кредит на суму передоплати, інакше потрібно буде ПДВ оплачувати в податкову живими грошима, і ще раз при митному оформленні на митницю. Детальніше вам пояснить бухгалтер, але на це обов’язково потрібно звернути увагу при плануванні імпорту
• Знання критеріїв вибору кваліфікованого менеджера з імпорту
Як вибрати менеджера з імпорту — це окрема велика тема, яку я розкрию в найближчій статті. Правильний вибір може зберегти вам гроші.
• Знання основ зовнішньоекономічної діяльності
Оцініть наскільки ви розбираєтесь в умовах поставок, основних документах для імпорту, базі валютного законодавства;
• Наявність бухгалтера з досвідом роботи з імпортом і валютою
Проте, все не так складно, як може здатися, головне діяти. Для того, щоб працювати з імпортом, не потрібно бути фахівцем із зовнішньоекономічної діяльності, досить правильно вибрати співробітників або партнерів і розвивати свій основний напрям.
Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.