Як знизити ризики можливих фінансових втрат

0 коментувати

Відповідно до зростання обсягу операцій і створення нових напрямків, бізнес стає дедалі залежнішим від своїх партнерів.

Із цим також збільшується і ймовірність виникнення різних ризиків. І хоча взаємодія зі своїми партнерами неможлива без довіри, вона не повинна бути сліпою.

Підхід до проведення бізнес-операцій має бути заснований на вичерпній, об'єктивній і достовірній інформації про свого партнера (нинішнього або майбутнього ділового партнера, постачальника, замовника або співробітника), його реальному фінансовому стані та його діловій репутації. Тільки тоді співпраця буде максимально ефективною і безпечною з погляду можливих репутаційних і бізнес-ризиків. Саме такі завдання входять до комплексної перевірки благонадійності, яка відома у світовій практиці як "integrity due diligence" (IDD).

Що таке "integrity due diligence". Поняття «дью ділідженс» увійшло в обіг у 30-х роках минулого століття і було пов'язане із захистом учасників угоди від звинувачення у неналежному розкритті важливої ​​інформації, що стосується об'єкта інвестицій.

Сучасне визначення терміну "integrity due diligence" стосується збору, аналізу, оцінки інформації, зв'язків і контактів для подальшого зниження ймовірності фінансових втрат, пов'язаних із транзакціями, інвестуванням і співпрацею з потенційним партнером. Це всебічний аналіз діяльності цільового об'єкта або третьої особи, що дає можливість дістати уявлення про реальний стан справ.

IDD – це частина процесу управління ризиками в компанії, що виходить за межі звичайних перевірок за відкритими джерелами або загального вивчення об'єкта, який перевіряють.

Радник із питань IDD допомагає не тільки зібрати необхідну компанії інформацію з відкритих джерел, а й відповісти на важливі питання, що стосуються діяльності компанії, що перевіряється, або її посадових осіб. До його завдань також входить надання точних відповідей на конкретні питання, із залученням відповідних експертів і ресурсів залежно від юрисдикції досліджуваного об'єкта та специфіки регіону.

Навіщо бізнесу перевіряти своїх партнерів. Для сучасного ведення бізнесу комплексна перевірка благонадійності ділових партнерів – це норма, превентивний інструмент, як процес інвестування та інших планованих операцій, так й інструмент моніторингу за поточними операціями.

За допомогою комплексної перевірки благонадійності можна виявити проблему прихованого володіння бізнесом; наявність негативної інформації про бенефіціарів контрагента; контроль або залежність бізнесу від впливових політичних фігур; істотне ухилення від податків або шахрайську діяльність, які були в минулому і не виявлених належним чином; а також використання бізнесу як каналу для відмивання грошових коштів.

Під час такої перевірки може також здійснюватися аналіз внутрішнього і зовнішнього середовища досліджуваної компанії; ролі її посадових осіб; сприйняття компанії на ринку; даних про активи, грошових потоків, зобов'язання, наявності обтяжень на активи; іншої важливої ​​інформації.

Особливості перевірки ділових партнерів. На відміну від звичайного дью ділідженсу, integrity due diligence здійснюється найчастіше конфіденційно і, як правило, віддалено. Фактично це аналіз величезного масиву даних із різних джерел.

Це може бути інформація з відкритих даних, інформація від зовнішніх сервіс-провайдерів, інформація від інших надійних джерел, пов'язана з перевіркою ділової репутації. Це особливо важливо для країн, які не мають або обмежені в наданні публічної інформації, або коли така публічна інформація є недостатньою для ухвалення зважених рішень. Такі випадки вимагають підтримки з боку фахівців із відповідним досвідом та експертизою.

Фахівці "вручну" вивчають потрібну інформацію з різних джерел, проводять незалежні розслідування, виїзд на об'єкт, перевірку достовірності даних та інших даних із подальшим наданням інформації щодо виявлених ризиків і шляхів для їх мінімізації.

IDD – це також сукупність аналітичних технологій, спрямованих на оцінку неочевидних, прихованих ризиків. Серед інших це можуть бути: ризики втрат майна або нематеріальних активів, придбання сумнівних об'єктів, вороже поглинання бізнесу, ініціювання судових процесів, шахрайство та корупція.

Своїми силами або за допомогою зовнішніх ресурсів – компанія обирає сама. В умовах економії бюджету деякі компанії намагаються перевіряти своїх ділових партнерів власними силами або покладаються виключно на сервіси, що надають загальнодоступну інформацію з відкритих джерел.

У цьому є чимало недоліків, а саме: отримання недостатньої та поверхневої інформації для ухвалення керівництвом рішення, істотні тимчасові витрати на отримання вагомішої інформації, відволікання співробітників від своєї основної діяльності, питання конфіденційності.

Сьогодні до послуги комплексної перевірки благонадійності із залученням стороннього радника і ресурсів вдається як молодий бізнес, так і великі українські та іноземні компанії, у яких є своя служба внутрішньої безпеки, штат юристів і аналітиків. Таке рішення перевірено часом і є доцільним з огляду на необхідність отримання якіснішої інформації, обмеженості термінів для ухвалення рішень, а також часто задля необхідності отримання сторонньої думки й експертизи, пов'язаної з мінімізацією можливих негативних ризиків для компанії в майбутньому.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: