Смартфон замість касових апаратів для бізнесу

0 коментувати

Уряд спростив процедуру технічного обслуговування касових апаратів для бізнесу та дозволив підприємцям запустити альтернативу традиційним касовим апаратам у вигляді смартфонів або планшетів. Чому це важливо?

Що таке РРО

Реєстратор розрахункових операцій (або касовий апарат) – це пристрій, який фіксує кожну  розрахункову операцію з продажу товару чи послуги. Він захищений від зовнішнього втручання, містить фіскальну пам'ять, яка гарантує збереження інформації про кожний виданий фіскальний чек. Словом, якщо підприємець видав 20 чеків за день на суму 500 гривень, то ця інформація зберігається у фіскальній пам’яті і податкова може перевірити обсяг цих операцій за будь-який минулий період.

Для чого потрібний РРО

Бізнесменам: щоб контролювати продавців та в цілому мати інформацію про стан справ.

Громадянам: для захисту їх прав покупця. Фіскальний чек – це документ, що підтверджує факт купівлі товару, і у разі виявлення невідповідності товару очікуванням покупця – якості, терміну придатності тощо, споживач може повернути товар, надавши чек, і отримати назад свої гроші. На фіскальному чеку має бути наявна уся інформація про суб'єкт, який його видав – назва, код ЄДРПО, юридична адреса, дата і час операції.

За невидачу чека передбачені відповідні штрафні санкції.

Які правила сьогодні регулюють сферу застосування РРО та чому вони складні

Підприємцю, який має касовий апарат, необхідно вести відповідний паперовий облік щоденних виторгів та проводити технічне обслуговування РРО. Право проводити технічний огляд мають лише центри сервісного обслуговування, які мають укладені відповідні договори з виробниками РРО на обслуговування певного типу касового апарату.

Всі ці послуги платні. Сервісний центр щомісяця перевіряє цілісність пломб, стан касового апарату, чи не внесені в нього конструктивні зміни чи зміни з метою зменшення сум виторгу.

Основні обтяжливі для бізнесу питання сфери діяльності РРО, це: складна процедура реєстрації, значна вартість самого касового апарату, обтяжливі процедури обліку та звітування, висока вартість технічного обслуговування.

В результаті маємо значну частку бізнесу у тіні.

Які рішення прийняв Кабмін, чому і для кого вони важливі

Перший напрямок спрощення – це процедури технічного обслуговування РРО. Якраз про це – постанова Кабміну Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО. Досі були передбачені механізми, за якими суб'єкт господарювання мав вести записи у книзі обліку розрахункових операторів, і виступати "поштарем" між центром сервісного обслуговування та контролюючим органом: носити довідки, акти, інші документи. Ця постанова звільняє підприємців від ведення записів у книзі обліку розрахункових операцій, ходіння коридорами влади. Тепер сервісні центри повідомлятимуть податкові органи про всі свої дії, вчинені з касовим апаратом, у електронному вигляді.

Інша урядова постанова Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій. Вже є напрацювання, де в якості касового апарату використовується смартфон. Ця постанова – сигнал для бізнесу щодо можливості розробки і використання нових моделей РРО, більш функціональних, ефективних, доступніших за ціною.

Але на цьому процес не завершується.

Які подальші кроки у процесі реформування РРО

Відповідно до прийнятої урядом постанови Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО передбачено у місячний термін затвердження порядку ведення  реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО. Створення цих реєстрів дасть можливість повністю автоматизувати процедуру реєстрації РРО. Відповідні зміни у 547 наказ Міністерства фінансів вже підготовлені, і передбачають: проводити реєстрацію РРО в один клік і з допомогою електронних сервісів, не відвідуючи контролюючий орган.

Також у планах – відмінити указ президента про штрафні санкції за невидачу фіскального чеку (готуємо відповідний законопроект), та впровадження низки електронних сервісів для безготівкових розрахунків з використанням електронних фіскальних чеків.

Текст написаний у співавторстві з Мирославом Лабою, експертом BRDO.

Думки, висловлені в цій публікації відображають винятково точку зору автора та не обов’язково співпадають з позицією інституцій, що підтримують BRDO.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: