«Амбіції без компетенцій — це галюцинації». 17 ідей за 17 хвилин, щоб надихнути український бізнес

11 грудня 2020, 11:00

Макграт, Пітерс, Федорів, Гороховський та інші. Що говорили бізнес-лідери про ідеї, пріоритети, натхнення та нові правила гри після 2020.

Матеріал записаний під час MEREZHA OneMinuteConference, конференції на тему підприємництва, стратегії та маркетингу, за участю лідерів думок. За 17 хвилин 17 відомих представників бізнесу дали 17 важливих порад.

Відео дня

Головним завданням конференції було дати імпульс представникам малого та середнього бізнесу в Україні, надихнути їх на пошук нової експертизи та знань у період COVID-19. Ідея та реалізація належить технологічній креативній агенції [isdgroup].

Ріта Макграт

№1 у світі бізнес-стратегії (за рейтингом Thinkers50), професорка в Columbia Business School

Поки ми всі розбираємося з пандемією, нам варто подумати про нові правила гри. Це 6 речей, які докорінно змінилися у новому світі.

1. Раніше нормою була стабільність. Зараз норма — постійні зміни. І якщо ви оберете постійний рух, це допоможе вам швидше виплисти з кризи пандемії, ніж якщо будете чекати повернення до попереднього життя.

2. Здорові обмеження. Прийшов час подумати, від чого варто відмовитися.

3. Перерозподіл ресурсів у вашому підприємстві.

4. Майстерність використання інновацій. Вчіться бачити джерело нових можливостей і перерозподіляйте ресурси в цю сторону.

5. Управління, яким драйвлять нові знання. Реагуйте на нову інформацію, а не закривайте очі на невтішні дані, і будьте готові зробити сміливий вибір, якого вимагають нові часи.

6. Думайте про людей, які на вас працюють. Ваша стратегія найму повинна відповідати тому, що я називаю «політика контрактних відносин». В якийсь момент, можливо, люди захочуть від вас піти. І насправді це ознака успіху, якщо люди переходять з вашої організації в більшу або з більшими можливостями. Це добре. Як кажуть в Netflix, «ми хочемо бути компанією, в якій славно було попрацювати».

Том Пітерс

Економіст, письменник і бізнесмен. Має нагороду від Thinkers50

1. Люди. Організація — це люди, які працюють для людей, які працюють для людей. Лідери, які служать співробітникам, які служать покупцям. І насправді ваша спадщина як лідера — люди, яким ви допомогли стати досконалими.

2. Google. Це вершки з вершків технологічних компаній. Google провели дослідження серед топпрацівників у своїх максимально інноваційних командах, і були шоковані результатами: найкращими співробітниками цих інноваційних колективів виявилися не ті, хто володіє кращими технологічними знаннями, найкращими виявилися ті, хто краще вмів працювати з іншими людьми — вони вміють слухати, діляться ідеями, піклуються одне про одного.

3. Продукт. Один супервідомий топменеджер із Кремнієвої долини сказав: «Будьте найкращими. Це єдиний ринок, де немає натовпу». Якщо ви хочете перемогти в гонці, робіть найкращий продукт з неймовірним дизайном і неймовірною юзабіліті.

4. COVID. Все ваше професійне життя і репутація залежать від того, що ви робите зараз.

Ось 7 заповідей лідера, які я проповідую: будь добрим, турботливим, терплячим, прощай, будь в моменті, будь оптимістом, завжди став себе на місце іншого.

Александер Остервальдер

Розробник Business Model Canvas

Варто розрізняти 2 сфери управління у вашій компанії. Перша — управління поточною основною діяльністю компанії, це значить — удосконалення наявних бізнес-моделей. Але разом з тим думайте про майбутнє. Ми називаємо цю діяльність «дослідженнями», це значить — розробка ціннісних пропозицій і бізнес-моделей майбутньої діяльності. Виділяйте сильні ресурси на дослідження та інновації. Або ви берете цю роботу на себе і віддаєте їй 50% свого часу, або віддаєте цю роботу людині з тим же рівнем влади.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Сір Мартін Соррелл

Засновник WPP, найбільшої у світі рекламної групи: 200 тис. співробітників, 113 країн, капіталізація понад £16 млрд

Зосередьтеся на тому, що зростає найшвидше, і зрозуміло здатне давати пристойний прибуток, і постарайтеся уникати тих галузей, де технології можуть замінити вас як посередника. І ще порада щодо проблеми COVID-19: нам варто бути відвертими зі своїми співробітниками, варто зізнаватися в тому, наскільки важка ситуація. Але водночас показати шлях до виходу з кризи. Говоріть правду, факти, але завжди давайте надію.

Віктор Шкурба

Засновник [isdgroup]

Я придумав OneMinuteConference як відповідь на одне запитання: «Як можна за мінімальну кількість часу передати максимальну кількість ідей та натхнення? Це стало можливим тільки завдяки тому, що технології досягли такого рівня розвитку, що будь-яка людина, перебуваючи в будь-якій точці світу може легко і швидко зняти відео і в секунду поділитися з мільйонами.

Але технології — всього лише інструмент, який бере початок у нас в голові. Чомусь досі багато людей вважають творчість даром богів або прерогативою обраних. Насправді це не що інше, як уміння подивитися на одну і ту ж річ з різних сторін.

Зовсім недавно вчені з Гарварду і Єля, аналізуючи скани головного мозку, прийшли до висновку, що творче мислення це вміння, що набувається. Все найцікавіше в світі, в бізнесі відбувається зараз на стику технологій і творчості. І ось вам моя порада: спробуйте взяти і подивитися на свій бізнес з іншої перспективи і подумати, де технології можуть посилити його. І робіть це частіше.

Андрій Федорів

Засновник FEDORIV GROUP

Рей Даліо, один з найвідоміших і успішних інвесторів США, в книзі «Принципи» сформулював головну ідею інвестування одним словом. Диверсифікація. Це означає, що у вас немає права класти всі яйця в один кошик. Якщо у вас тільки один бізнес, який займається чимось одним, ви в зоні ризику. Якщо у вас тільки одна професія, нехай найкраща, найулюбленіша — ви в зоні ризику. І рішення, яке ви повинні прийняти: чим ще ви хочете зайнятися в бізнесі, що ще ви хочете освоїти в житті. До кризи. А не під час нової.

Ярослава Гресь

Співзасновниця Gres Todorchuk

Ми чекаємо, що це випробування, яке зараз нам послали, обов’язково закінчиться, і все стане, як було. А що, якщо це і є наш новий світ? Що, якщо найголовніша стабільність вже прийшла та ім'я їй «нестабільність»?

Три головні якості, якими зараз повинен бути наділений кожен бренд і кожна людина, яка існує в публічному полі, це:

№ 1 — це моральність, це ваша соціальна позиція. Випробування пройде, але ніхто не забуде, як ви себе проявили.

№ 2 — це послідовність. Завдяки тому, що світ став зовсім прозорий, ваші обіцянки і ваші дії можна легко перевірити.

І нарешті, пункт № 3 — це бачення, ваша точка зору. Ця точка зору іноді може бути абсолютно контроверсійною, але найголовніше — вона нікого не залишить байдужим.

Олег Гороховський

Співзасновник monobank

Найголовніше — це фокусування. Ми дуже розфукусовані, намагаємося хапатися за все, що здається нам цікавим. Але найважливіший і найцінніший ресурс, який у нас є, — це наш час і наша енергія. І, якщо ми навчимося відділяти важливе від неважливого, якщо ми навчимося направляти енергію тільки на те, чим займаємося і на те, що вважаємо зараз найголовнішим для нашого бізнесу, ми отримаємо тут максимальну ефективність. І ще одна думка, яка дуже гармонійно випливає з принципу — це вміння жити тут і зараз.

Катерина Костерева

CEO Terrasoft

По-перше, це вольові якості. Кожен день відбувається безліч неприємностей, проблем, все падає з рук, факапи, виклики та все одночасно. А тобі потрібно посміхатися, з оптимізмом дивитися в майбутнє і надихати свою команду на результати.

Друге, це growth mind set, це орієнтація на результат, коли ти мислиш можливостями, а не обмеженнями.

Третє, це, звичайно, сміливість. Сміливість взяти на себе відповідальність перед своєю командою, взяти відповідальність перед клієнтами та дуже часто — відповідальність перед суспільством.

Коли до цього міксу додається колосальний інтелект, з’являються люди, які змінюють цей світ, такі як Ілон Маск, такі як Джефф Безос.

Ярослав Ажнюк

Співзасновник Petcube

Попрацювавши в Штатах і в Китаї, я помітив, що найрозумніші люди там не є розумнішими за моїх найталановитіших, найрозумніших українських друзів, але вони часто є амбітнішими. Мені б дуже хотілось, щоб українські підприємці, починаючи свої бізнеси, ставили собі великі цілі і йшли завойовувати глобальні ринки. Я хочу побачити 1 000 українських компаній, які займають позиції лідерів в основних індустріях в усьому світі впродовж наступних десятиліть. Для того щоб цього досягнути, нам треба багато працювати, тому що амбіції без компетенцій — це галюцинації. Великі амбітні цілі приваблюють до вас найцікавіших, найрозумніших людей з усього світу, вони дозволяють вам залучити інвестиції від найдосвідченіших інвесторів, і таким чином досягти своєї мети.

Ярослав Морозов

Засновник Universe, портфельного стартапу холдингу Genesis

Сьогодні поговоримо про конкуренцію. Конкуренція є завжди, але можливо вона не пряма. Люди не відкладають гроші на нові продукти, ви точно будете конкурувати з кимось за їхні гроші. Коли я запускаю новий проєкт, я аналізую конкурентів. Якщо їх багато і вони заробляють — це прекрасний знак. Якщо він один — це буде важкий бій, і ви можете чогось не знати, якщо їх немає — ви не зможете проаналізувати, скільки було невдалих спроб, а спроби вже точно були, ідеї повторюються.

Приклад з життя, в кожному місті є 1000 точок продажу чохлів на телефони, і їх стає тільки більше, але ніхто не зробив нічого унікального. Великі компанії стають великими тільки на ринку з величезною конкуренцією.

Микола Палієнко

Співзасновник групи компаній EVO

Свого часу у 2008 році під час кризи ми почали свій перший бізнес prom.ua. Відтоді ми пережили багато криз і кожен раз ми ставали трішки сильнішими, створювали нові продукти, які по-новому реагують на теперішню реальність. Зараз, мені здається, вміння користуватися кризами та новими можливостями є однією з ключових компетенцій підприємництва. Адже в момент кризи створюються можливості і передумови для створення принципово нових бізнес-моделей.

Ігор Карпець

Керівник відділу продажів Grammarly

Емоційний інтелект — це не лише розумовий розвиток, а й адаптивність, вміння спілкуватися з іншими людьми, контроль над своїми емоціями та гнучкість в прийнятті рішень. Цитуючи книгу Деніела Гоулмана, емоційний інтелект — це те, що відрізняє посередніх людей від успішних. І прокачування цих навиків кожен день допоможе вам створити внутрішні фільтри аналізу будь-якої інформації, яка ллється на вас з екранів моніторів, від друзів, партнерів та інших людей. Особливо зараз, коли більшість людей багато разів на день оновлюють статистику захворюваності й графіки зростання своїх бізнесів, цінність тверезості прийняття рішень є невід'ємною частиною того, як ми будемо з вами дивитися на завтрашній день.

Шерон Крост

Консультантка ЄБРР, президентка TriGeo Social Media Alive

Я поставлю вам три запитання, на які ви повинні собі відповісти, щоб розповісти свою унікальну і надихаючу історію. Ці питання разом з вашим натхненням і творчістю, дозволять вам створити сильну історію, щоб заявити про себе і розширити свій бізнес.

І перше питання: «Чому? Чому ви робите те, що ви робите?»

Друге питання: «Що робить вас унікальним?»

Третє питання: «Як ви домагаєтеся мети: за допомогою інших або для інших?»

Отже, створіть свою історію, відповідаючи на ці 3 питання. Вірте в свою історію. Міняйте людей своєю історією. Тому що, розповідаючи цю історію, ви розповідаєте про себе. І тоді ви зможете підсилити свій бізнес і його вплив.

Пауль Ешкрофт

Співзасновник The Ludic Group

Цікавість — це найбільший драйвер цінності в цифрову епоху. Коли майбутнє туманне, цікавість підсвічує нам шлях. Цифровізація радикально змінила звичні ролі в організаціях і підвищила швидкість, з якою нам доводиться вчитися, адаптуватися і розвиватися. І підтримувати цю швидкість допомагає саме цікавість — ця потужна навичка. Вона схожа на м’яз: ми можемо натренувати свою цікавість, щоб отримати заряд енергії в навчанні. Будьте допитливими, активними дослідниками на своєму шляху, робіть нові речі, які дарують вам впевненість в собі, спілкуйтеся з іншими людьми і вчіться новому, практикуйте цікавість в реальному світі.

Павло Шеремета

Економіст, міністр економіки та торгівлі (2014)

Йозеф Шумпетер сказав, що капіталізм — це є творче руйнування. Це не державна підтримка, це не соціальні допомоги, це не промислові парки чи протекціонізм. Його послідовник і мій вчитель Чан Кім вже тепер каже, що для того, щоб творчо руйнувати, треба задати собі 4 запитання: Що у своїй пропозиції усунути? Що зменшити? Що збільшити? Що створити? Ці питання не треба задавати собі щодня, але їх варто задавати щонайменше раз у квартал.

Михайло Траверсе

Стратегічний директор [isdgroup]

Моя ідея для бізнесів з амбіціями зростання — це стратегічна опціональність. Це коли ви в бізнесі формуєте портфель ініціатив, в яких збитки завжди обмежені і контрольовані, зафіксовані, а виграш потенційно величезний і не зафіксований. Необхідно постійно сканувати простір навколо себе в пошуках таких можливостей. Наприклад, ми розвиваємо MEREZHA, платформу, на якій бізнеси і експерти з розвитку бізнесу можуть знайти один одного. І ця конференція — це одна з опцій, які ми досліджуємо. У разі невдачі, нічого критичного не станеться. Витрати не були критичними, і це всього лише одна з можливостей, які ми досліджуємо. У разі успіху, виграш може бути величезний: однохвилинні конференції стануть новим стандартом, новим форматом обміну ідеями в бізнесі, можливо у всьому світі.

Показати ще новини
Радіо НВ
X