Чому бути лояльним компанії матеріально невигідно для працівника
З давніх давен є великий роботодавчий секрет — утримувати працівників часто дешевше, ніж набирати нових.
Причин тому багатенько. Наприклад, коли людина довго працює на одному місці, та ще й на тому самому обсязі роботи, роботодавцю немов би нема за що піднімати зарплатню. Регулярних доплат за лояльність чи інфляцію, як практикують деякі зарубіжні компанії, в нас не прийнято робити. Тому з роками фахівець для роботодавця «дешевшає», хоч додає досвіду. Іноді і сам фахівець не пасе задніх, вдало оптимізуючи за цей час своє коло обов’язків, якість виконання та здатність не робити те, за що не спросять.
Найкраще для роботодавця ситуація складається, коли все стабільно. Хоча працівник може намагатися підвищити собі зарплатню, додавши собі функціоналу, вивчивши іноземну мову або змінивши посаду на більш солідну, з відповідною зарплатнею.
І отут може початися рассинхронізація — фахівець росте швидше, ніж можливості компанії. Наприклад, хоче зарплатню, яку компанія йому навряд чи заплатить — або з об'єктивних причин (немає відповідної кількості робіт або роботи такої кваліфікації), або з суб'єктивних — компанія не вважає, що працівник з цією роботою впорається або не готова йому платити такі гроші. Так, бува й таке — «він ж саме в нас цьому навчився, тому чому ми маємо за це доплачувати»?