На європейському паливному ринку відбувається щось неймовірне

11 березня, 14:30

Світ іде назустріч, слово за Кабміном

За останні два дні котирування бензину в Європі впали на 200 доларів за тонну, на дизель — 340 доларів за тонну. Або на 15−20%!

Схоже, страхи з приводу ембарго щодо Росії зникли. Світ звикає до думки про майбутнє без кривавих вуглеводнів. Сигналом до зниження явно послужили заяви Арабських Еміратів, Венесуели та США із закликами збільшити видобуток нафти.

Відео дня

Для нас це, безумовно, хороші новини. Якщо ще вчора підвищення цін на АЗС до 50 грн і вище не викликало сумніву, то зараз теоретично цього можна буде уникнути. А за активних дій уряду та Ради — занурити і під 40 грн/л.

Розрахунки показують, що за нових умов собівартість постачання за поточними світовими цінами становить 43 грн за літр за обома продуктами. Додамо сюди встановлену Мінекономіки націнку 4,5 та 5 грн/л та отримаємо вартість на АЗС.

Але проблема в тому, що поки що діє довоєнна формула розрахунку, розрахована на російсько-білоруські поставки. І вона на другу декаду березня показує максимум 43 грн, але вже з націнкою. Це означає, що кожен «європейський» літр коштуватиме постачальникам у ті ж мінус 4,5−5 грн/л.

Для прикладу: на оптовому ринку дизпаливо сьогодні коштує 42 грн/л, тоді як «рекомендована» ціна на АЗС — 36 грн/л. На другу декаду березня формула Мінеко покаже максимум 43 грн/л, але хто торгуватиме та везтиме паливо за таких умов?

Необхідно рішення про скасування ПДВ та акцизу, а також перегляд формули граничних цін. У цьому випадку ціни будуть 32 і 35 грн/л на бензин і ДП. А головне — відкриються шлюзи для нових постачань.

Показати ще новини
Радіо НВ
X