Навіщо галузі e-commerce знати свої права

0 коментувати
Електронна комерція, як і будь-яка інша галузь, окрім побудови бізнес-стратегії та організації операційних процесів, вимагає чітких правил регулювання Для цього гравці ринку мають знати і розуміти, як і які закони діють у e-commerce, яка відповідальність настає в разі недотримання нормативно-правових актів і як можна вплинути на законотворчість у сфері інтернет-торгівлі.

В кінці січня ми провели першу в цьому році бізнес-зустріч з юридичних питань та відповідальності в e-commerce. Підбиваючи підсумки, можу сказати, що українські інтернет-підприємці почали дуже активно цікавитися особливостями законодавчого та податкового регулювання галузі. І це позитивний сигнал.

В першу чергу, великий інтерес викликали питання практичного характеру. Наприклад, організація роботи ФОП, вибір системи оподаткування, організація роботи ТОВ, багато запитань було і щодо правильного оформлення працівників.

Другим важливим питанням стало обговорення Закону "Про електронну комерцію". Виявилося, що трохи більше чверті присутніх більш-менш знайомі з цим законом і в курсі, як він впливає на діяльність інтернет-магазинів. Показовою стала розповідь одного з експертів про прийняття цього нормативно-правового акту. Коли був етап громадських слухань і прийому побажань від ринку, ніхто від галузі так і не озвучив свої пропозиції. Це можна пояснити різними моментами. Наприклад, що закон розроблявся і приймався, коли електронна комерція не була настільки розвинена. Коли підприємці, які почали вести торгівлю в інтернеті, ще не сприймали цю діяльність серйозно.

Третім наріжним каменем стала дискусія про механізми реалізації прийнятих законів. Наприклад, зміни до Податкового кодексу про необхідність використання РРО фізособами-підприємцями з оборотом до 1 млн. грн. за рік, що продають складну побутову техніку або техніку, що вимагає гарантійного ремонту. Норма прийнята, але правил її реалізації немає, а перелік такої техніки навіть не сформульований. Причому у цьому випадку не розуміють як себе поводити не тільки інтернет-магазину, а й службі доставки, які є не менш важливим учасником процесу. Адже врешті товар покупцеві видає кур'єр або працівник відділення логістичної компанії. І зовсім не зрозуміло, хто і коли повинен видати чек і як це відіб'ється в обліку інтернет-магазину.

Ще одне важливе питання, яке жваво обговорювалося - бар'єри, що зупиняють активний розвиток інтернет-торгівлі. Основними перешкодами експерти назвали саме пасивність ринку і відсутність єдиної думки. Хоча з іншого боку, при критичних ситуаціях, ринок може об'єднатися. Це ми побачили в кінці 2016 року, коли обговорювали зниження безмитного ввезення з 150 до 22 євро. Таке ж об'єднання ми бачили під час обговорення закону "Про поштовий зв'язок", коли компанії однієї сфери згуртувалися і відстоювали свої права.

Ми розуміємо, що регулювання у сфері e-commerce недосконале. Але для того, щоб формувати правильне законодавство, ринок має брати участь у цьому процесі, об'єднуватися, відстоювати свою позицію. Для цього закони потрібно знати і вивчати, дивитися на досвід інших країн, роботу суміжних галузей. Іншими словами, активно брати участь, вносити свою лепту, а не тільки спостерігати і критикувати.
Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: