Як українським підприємцям розвивати свій бізнес і нашу економіку?

12 вересня 2020, 13:30

Перехід від сировинної економіки до виробничої і креативної - важлива мета для України. Для цього у нас є хороший фундамент.

Нещодавно ми вітали один одного з Днем підприємця — святом, сильно недооціненим у нашій країні. Підприємці створюють бізнес, ризикують, витрачають свої ресурси та час, платять податки. Вони створюють нові робочі місця, піднімають економіку свого підприємства, регіону та всієї країни. Мене особисто радує, що з кожним роком стає все більше першовідкривачів, які запускають і розвивають бізнес в Україні.

Відео дня

Сьогодні Україна займає 96-е місце в світовому рейтингу процвітання, 54-е — в рейтингу конкурентоспроможності та 31-е — в рейтингу сприятливих для стартапів країн. Це не лідерські позиції, але у нас є необхідні ресурси, щоб увійти в першу десятку. Я переконаний, що українські підприємці - одні з найкреативніших та найталановитіших у світі. І зараз наше головне завдання — об'єднувати зусилля та преходить від сировинної економіки до виробничої та креативної. Ці сфери — запорука економічного зростання України. Для цього у нас є необхідний фундамент:

1. Природні дані

У нас великий природний потенціал, відмінна сировинна база і чудова локація. Але сьогодні наша економіка сировинна більше ніж наполовину. Ми маємо перестати експортувати сировину і почати виробляти продукцію з доданою вартістю. Спочатку ту, в якої потребуємо самі, а потім — експортувати її по всьому світу. Площа українських чорноземів дорівнює площі всієї Великої Британії. Своєю агропродукцією ми могли б наповнити всі світові ринки.

Мало хто повністю задоволений умовами життя в своїх країнах. Але у нас є суттєва перевага — свобода слів і дій.

Крім того, за прикладом США, Німеччини та Чехії нам потрібно відкривати нові виробництва і розвивати індустріальні парки. У нас є всі шанси стати загальноєвропейським виробничим хабом. Наш досвід з парком Біла церква доводить, що іноземні інвестори зацікавлені в Україні. Європейці всерйоз замислюються про те, щоб переносити свої виробництва з Китаю до інших регіонів. Тут ми можемо виграти.

2. Людський потенціал

Українці за своєю природою — лідери, яскраві й талановиті особистості. Наші айтішники є чи не найбільш конкурентоспроможними у всьому світі. Але щоб таланти не їхали працювати за кордон, нам потрібно створювати в Україні не просто робочі місця, а перспективу й нові можливості. Крім того, нам необхідно підвищувати рівень освіченості людей і підвищувати їхню кваліфікацію.

3. Якісна освіта

Я, як інвестор, часто бачу, що молодим підприємцям не вистачає потрібних знань і навичок, щоб якісно розвивати свій бізнес і заробляти.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

У нашій країні є багато успішних підприємців, які готові ділитися своєю експертизою і практичними кейсами. Ми можемо допомогти молодим талантам, якщо забезпечимо їм доступ до сучасної освіти і технологій. Зараз ми з командою розвиваємо екосистему, яка допоможе молодим підприємцям уникнути багатьох помилок у бізнесі. Ми проводимо форуми, де великі гравці діляться своїми знаннями з малим і середнім бізнесом, де можна обмінюватися досвідом, ідеями, займатися нетворком та створювати партнерства.

Цьому також сприяє розвиток інноваційних парків. У центрі нашого парку — молоді підприємці, які разом з нами набагато швидше досягають успіху.

4. Свобода слова і дій

Ми звикли скаржитися на обставини, але ідеальних умов не буває ніколи. Якщо поспілкуватися з людьми з різних куточків Землі - мало хто повністю задоволений умовами життя в своїх країнах. Але у нас є суттєва перевага — свобода слів і дій. Ми можемо запускати будь-які проекти, впроваджувати нові технології, відкрито відстоювати свою точку зору. Потрібно це цінувати й отримувати максимум з того, що маємо.

5. Розвиток культури підприємництва

На жаль, підприємницька культура поки не сильно розвинена в нашій країні. Але я вже помічаю, як з року в рік поліпшується ставлення до цієї професії. У всіх розвинених країнах бути підприємцем — це почесно. Так має бути і у нас. Ми маємо підтримувати малих і середніх підприємців освітніми проектами, форумами, створенням екосистем і спільнот. Тільки зростання й успіх бізнесу приведе нас до зростання купівельної спроможності та нашої економіки.

Нам потрібно не боятися ставити перед собою великі цілі, ризикувати, помилятися і пробувати знову. Я знаю багато українських бізнесів і стартапів, які кілька років тому лише починали, а вже сьогодні мають замовлення та попередні замовлення з усього світу, включаючи США.

У 2019 році українські стартапи залучили сумарно $544 мільйони. Цього року, навіть не зважаючи на кризу, обороти не зменшилися. За результатами першого півріччя стартап Revolut залучив $500 млн, Preply — $10 млн, Allset — $8,25 млн, DMarket — $6,5 млн, Zakaz.ua — €5 млн. Вони не чекають завершення кризи або ідеальних умов, а просто роблять свою справу. Ось що значить — бути лідером і прагнути до успіху. Нам всім потрібно цьому вчитися.

Показати ще новини
Радіо НВ
X