Ми на порозі епохи мобільного фашизму

4 коментувати
Чимало маркетологів цього року масово почнуть використовувати комунікацію на смартфонах та інших гаджетах для реклами та промо

І більшість робитиме це неправильно. Як уникнути помилок і не засмітити потенційно найефективніший канал комунікації?

Почну з азів, щоб потім два рази не вставати: мобільний маркетинг - це частина директ-маркетингу. І якщо коротко, то його задачі можна підсумувати правилом чотирьох:

  • правильній людині
  • правильну пропозицію
  • у правильний час
  • у правильному місці.

Останній пункт став особливо важливим з масовим поширенням мобільних пристроїв, які вивели на перший план поняття просторового контексту. Адже дідько його знає, де той споживач зараз веде комунікацію з вами: він може бути вдома, в метро, в магазині біля полиці, а чимало взагалі це роблять, сидячи на унітазі!

Користувач заглядає у свій смартфон кожні 5-7 хв, зазвичай, щоб зробити якусь конкретну дію, вирішити нагальне питання або просто згаяти час. За даними досліджень LEAD9 українці найчастіше сидять у соцмережах, іграх, навігації/картах та месенджерах. Кожне з приблизно 110 розблокувань смартфона за добу створює потенціал для маркетингу і Forrester навіть увів у свої звіти поняття “мобільних моментів” (mobile moments) - коротких сесій користування гаджетами. В цих же звітах дослідники зазначають, що більшість брендів поки проґавлює можливості цих моментів. Водночас у 2016-му кількість смартфонів перевищила кількість десктопів, отже наступає епоха мобільного фашизму і чимало організацій в найближчі 5 років будуть змушені або змінитися, або відійти у минуле.

Що зробити, щоб не стати минулим?

1Мобільні версії сайтів. Вчора заходив на сайт популярного київського театру, на якому у мене на смартфоні з’явилася анімаційна заставка, яка не влазила в екран - а внизу маленька кнопка “увійти” білим по фіолетовому. І ці люди хочуть мені продати квитки? 

Не ставте споживачу задачу пройти квест і клікнути 5 разів, щоб дійти до кнопки “купити”. Так, це жорстоко, але театри - це теж бізнеси і їхні сайти мають бути зручними. Я вже не кажу про сайти аеропортів, банків, інтернет-магазинів, ресторанів, готелів тощо. З кожним кліком сайт втрачає до 25% своєї аудиторії. 5 кліків - це вже ви в мінус ідете ;)

“У нас є мобільний додаток!”, - скажете ви. Класно, я радий, що хтось вирішив побалувати користувачів iPhone та Android, але, за даними LEAD9, додатками в Україні поки користуються трохи більше 70% власників смартфонів, та й то це всі, хто хоча б раз встановлював апп. Якщо ж взяти активну аудиторію, то їх не більше 30%. Тому якщо у вас немає мобільної версії сайту, але є додаток, то ви втрачаєте більше половини своєї аудиторії. Якщо додатку немає, не спішіть його розробляти. Можливо, варто почати з мобільної версії сайту і проаналізувати статистику користування. Може виявитися, що мобільний додаток вам і не потрібен.

 2Мобілізація всього. Паперові купони, пластикові сертифікати, бонусні картки, квитки і тому подібні документи повинні бути оцифровані і мобілізовані. Адже квиток і навіть гаманець ти можеш забути, а свій смартфон швидше всього - ні. Мене досі дивують торговельні мережі, які ще думають, чи запускати їм мобільні купони та чи оцифровувати бонусні картки. У вас уже до 70% заходів на ваш сайт з мобільних пристроїв, чого ви чекаєте, щоб цей слон вас розтоптав?

3E-gov > M-gov. Як мобільний фашист зі стажем, я навіть піду далі і скажу, що державний сектор теж повинен бути весь оцифрований і мобілізований. Чому у нас можливо перекидати зі смартфона чималі кошти з картки на картку, сідати у поїзд (дякую Укрзалізниця!) чи літак, показавши лише екран, але неможливо відкрити чи закрити ФОП чи ТОВ, подати звіт у податкову, замовити у держави іншу послугу чи проголосувати на виборах? Звісно, можливо, так само, як можливо всю паперову роботу державних клерків оцифрувати та автоматизувати, тобто фактично замінити сотні тисяч часто безпорадних і слабоорганізованих чиновників на кілька десятків серверів і кількох адмінів. Google це може, значить може й, наприклад, ДФС. Я в них вірю ;)

Задумайтесь, у багатостраждальній Лівії ще в 2014 році провели вибори в парламент у електроному форматі.

4Банери і поп-апи на мобільних екранах - це зло. Є дуже велика спокуса використовувати на мобільному екрані ті ж підходи, які нібито працюють на ТБ та в інтернеті. Чимало маркетологів навіть переконані, що гаджети - це і є маленькі телевізори та екрани десктопів. Тому ми й бачимо банальні адаптації банерів з великого фіксованого інтернету на малий. Просто змінюється розмір і все. В результаті споживач, який на ходу намагається знайти адресу чи телефон в інтернеті,  повинен пробиратися через хащі поп-ап вікон і відео-банерів, які мало того, що нічим йому не допомагають, так ще й жеруть трафік як не в себе. Така реклама викликає тільки негатив. Вона дратує і на великих екранах, і вдома за столом. Але в русі, коли потрібно швидко щось вирішити, вона просто бісить. Тому отой “високий” CTR, про який кричать банерні адепти - це швидше за все - судомні спроби користувача закрити ненависний банер, щоб добратися до необхідної інформації. 

Рекламодавці повинні перестати думати про себе і почати давати миттєву користь споживачу. Так, це складніше, потрібно вивчати його поведінку, знати що й коли йому потрібно, але це єдиний шлях не бути проклятим через дратівливий спам, який нам намагаються впарити під виглядом цифрової реклами.

5Не бійтесь! Нові технології, такі як доповнена та віртуальна реальність (AR та VR), наприклад, самі по собі не прийдуть до бренд-менеджера і не попросяться у проект. Нам потрібен свій Стів Джобс у кожному відділі маркетингу, який би не боявся пробувати і відкривати нові сторінки інноваційного маркетингу. “Stay hungry, stay foolish” казав він, і “A lot of times, people don't know what they want until you show it to them”, тому не покладайтеся лише на попередній досвід та фокус-групи, експериментуйте, ризикуйте -  шампанського вистачить усім :)


«Діалоги про майбутнє»

НВ представляє: «Діалоги про майбутнє» з Уільямом Тейлором, Павлом Шереметою і Дмитром Кулебою.

Київ-Вашингтон-Брюсель
Яке місце займає Україна у цьому трикутнику? Якою нашу країну бачать у Європі та США?

Відвідати лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: