Стисло і зрозуміло: $2,7 млрд від МВФ в подарунок. Чи не підірве така можливість мотивацію до проведення реформ?

13 квітня 2021, 13:40

Вівторок, 13 квітня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Україна може отримати $2,7 млрд від МВФ цього літа в межах плану директора-розпорядника МВФ Крісталіни Георгієвої виділити $650 млрд з міжнародних резервів на відновлення світової економіки після коронакризи. На відміну від кредитних програм МВФ, ці гроші не потрібно повертати. Вчора голова Національного банку України Кирило Шевченко оголосив про можливість такої несподіваної допомоги після зустрічі з директором Європейського департаменту МВФ Альфредом Каммером.

Відео дня

  • Альфа-Банк Україна пише: «Легкі $2,7 млрд від МВФ можуть надійти в 2021 році... Цей розподіл може бути дуже корисним, оскільки Україна зіткнеться з черговим піком виплат за валютною заборгованістю у вересні ($3,1 млрд). Однак такі непередбачені грошові кошти можуть в кінцевому підсумку підірвати мотивацію країни продовжувати роботу за угодою про резервне фінансування».

  • Шевченко повідомив Інтерфакс-Україна минулого тижня, що Україна повинна отримати два транші з червневої угоди МВФ Stand-by на загальну суму $5 млрд, «з огляду на тривалий перебіг переговорів». Україна знову і знову вела переговори з МВФ з минулої осені. Він висловив надію, що в найближчі тижні Верховна Рада прийме всі закони, необхідні для співпраці з МВФ. В іншому випадку «ці кошти можна замінити розміщенням єврооблігацій. Але ми знаємо, що співпраця з МВФ — це насамперед не про гроші, а про довіру до країни, це сигнал для інвесторів».

  • Завдяки програмі «Велике будівництво», уряд схвалив продовження державних гарантій Укравтодору на суму кредитів або облігацій у розмірі $357 млн у гривні. Крім того, Державне дорожнє агентство створило підрозділ з підготовки до розміщення цього літа гарантованих державою гривневих облігацій Укравтодору для іноземних і місцевих інвесторів.
  • Укрзалізниця планує випустити єврооблігації в цьому році, щоб частково покрити катастрофічний 2020 рік. Багато в чому через коронавірус прибуток у розмірі $110 млн в 2019 році перетворився на збиток у розмірі $430 млн в 2020-му, згідно з нещодавно опублікованим річним звітом державної залізниці. Виручка від вантажних перевезень знизилася на 10% до $220 млн в 2020 році. Виручка від пасажирських перевезень впала на 58% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року до $148 млн.
  • В УЗ працює 250 тис. співробітників, «у той час як на сучасній залізниці такого розміру, ймовірно, могло б працювати близько 120 тис.», — пише Адомас Аудіцкас, член наглядової ради залізниці, в есе для Atlantic Council «Як реформувати Українські залізниці». У той час як залізниця втратила 75% своїх перевалочних вантажів через російські заходи, внутрішні тарифи підривають фінанси УЗ. Він пише: «Вантажовідправники зерна платять на 40% дорожче, ніж перевізники залізної руди. Реформування практики встановлення тарифів має бути пріоритетом».
  • Кожна тонна залізної руди «перевозиться з 19% збитком для «Укрзалізниці», — пише в Kyiv Post ще один член правління УЗ Сергій Лещенко. Як тільки вантажний потяг УЗ із залізом перетинає Польщу або Словаччину, «тариф на транспортування руди збільшується», — пише він. «У Польщі він збільшується в 2,5 разу. У Словаччині — більш ніж в чотири». Звинувачуючи металургійні компанії Ріната Ахметова в лобіюванні низьких тарифів, він пише, що УЗ втрачає $288 млн «щорічно через невиправдано низькі тарифи на транспортування залізної руди».
  • УЗ поставила за мету збільшити вантажообіг в цьому році на 3% до 314 млн тонн і виручку на 10% до $2,6 млрд, повідомила компанія в минулому місяці.
  • Олександр Паращій з Concorde Capital пише: «Будь-яка зміна тарифної політики Укрзалізниці, що веде до ефективного збільшення вантажних тарифів, зазвичай зустрічає запеклий опір з боку великих бізнес-клієнтів (особливо компаній, пов'язаних з Рінатом Ахметовим, таких як Метінвест і ДТЕК)... це означає, що ймовірність зміни тарифної політики компанії невисока».
  • Володимир Жмак подає в суд на УЗ і Кабінет Міністрів за своє звільнення в минулому місяці. Причини його звільнення не розголошуються. Іван Юрик, новий виконувач обов'язків очільника компанії, став 11-м керівником за сім років. «Звільнення голови ради директорів через шість місяців після призначення і подальший хаос з виконувачами обов'язків голови компанії виразно погіршать стан УЗ», — сказав Центру транспортних стратегій Віктор Довгань, колишній заступник міністра інфраструктури.
  • Другий Мультимодальний термінал України — перевалки контейнерів з вантажівок на потяги — відкрився в Клевані Рівненської області. Цей «сухий порт» на ділянці площею 10 га розрахований на обробку 2 тис. контейнерів на місяць. Через відсутність таких вантажних хабів 80% контейнерів в Україні перевозяться вантажівками по автомагістралях. Незважаючи на швидке зростання, на контейнери припадає тільки 1% всіх залізничних перевезень за вагою. В Європі контейнери складають 45% залізничних вантажів.
  • Через десять років після першого рейсу вантажного поїзда Китай-ЄС в перші три місяці 2021 року з Китаю в ЄС було відправлено 3 345 вантажних поїздів, повідомляє агентство Сіньхуа. Вантажопотік збільшився на 12% до 920 млн тонн.
  • УЗ прагне обслуговувати один китайський поїзд на день — або транзитом у Східну Європу, або на Дарницьку станцію в Києві. У січні-лютому по Україні пройшло 27 китайських транзитних поїздів, ще чотири вирушили в Дарницю.
  • Шість китайських компаній планують заплатити $700 млн за купівлю 51% автомобільного та залізничного моста через протоку Босфор в Туреччині, повідомляє РЖДПартнер. Явуз Султан Селім, відкритий п'ять років тому, являє собою платний міст з вісьмома смугами руху для легкових і вантажних автомобілів і двома залізничними коліями. Підвісний міст довжиною 2,1 км, розташований біля входу в протоку Босфор через Чорне море, є третім за висотою в світі і побудований так, щоб забезпечувати рух вантажних суден під ним. У домовленості входить під'їзна дорога до мосту — Північна кільцева автомобільна дорога. Китайський консорціум складається з компаній: China Merchants Expressway, CMU, Zheijiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway і Anhui Expressway.

Від редактора

Путін відмовляється розмовляти із Зеленським по телефону, проте риторика Кремля пронизлива, межує з істерією. Міністр Лавров попередив: «Ті, хто спробують почати нову війну на Донбасі, знищать Україну». Дмитро Козак, заступник голови адміністрації президента, попередив, що загострення конфлікту може стати для України «початком кінця» — «не пострілом в ногу, а в обличчя». Кремлівські офіційні особи неодноразово говорять про Сребреницю з боку України, маючи на увазі масове вбивство боснійськими сербами 8 000 боснійських мусульманських чоловіків і хлопчиків у 1995 році. За радикальною промовою може стояти панічне усвідомлення старіючими лідерами того, що Україна вислизає між їхніми пальцями. Виросло покоління українців, яке відкинуло Москву і Санкт-Петербург на користь Берліна і Кракова. Щодо церкви і мови дві країни розходяться все більше.

Збігнєв Бжезинський, польсько-американський політолог, один раз зазначив: «Без України Росія перестає бути імперією, але з підкореною, а потім підпорядкованою Україною, Росія автоматично стає імперією». Оскільки час для прихованої атаки давно минув і західні союзники зосередили свої зусилля і увагу на Україні. Давайте подивимося, як далеко готові зайти останні правителі Кремля, які отримали радянську освіту. З найкращими побажаннями, Джим Брук.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X