Готельний ринок: відновлення, яке не відбувається за ніч

1 листопада 2017, 11:00
1518
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Глибокий економічний спад та геополітичний конфлікт з Росією негативно вплинули на готельну індустрію в 2014-2015 роках. Проте сьогодні ми вже можемо говорити, що готельний ринок одужує

Основним трендом в сегменті стали зростання середніх цін на проживання та поліпшення показників дохідності готелів. Окрім того, пісенний конкурс Євробачення 2017, суттєво підтримав KPI готелів, що продемонстрували найкращі результати з 2013 року.

В 1 півріччі 2017 року Київ відвідало близько 688 500 іноземних туристів, що на 34% більше аналогічного показника минулого року. Для прикладу, в 2016 році було зафіксовано річний ріст в’їзного туризму на рівні 11%. За даними Київської міської державної адміністрації, до кінця року очікується, що кількість іноземних туристів складе 1,4 млн. Що ж приваблювало іноземного туриста відвідати нашу столицю? Перш за все, попит на розміщення в готелях Києва поступово зростав завдяки стабілізації економічної та політичної ситуації в країні. Це було підґрунтям для відродження ділової активності в столиці, що є фундаментальним драйвером попиту на розміщення в готелях Києва. Оскільки бізнес-туризм традиційно формує більшу частину попиту на готельні номери в столиці, ця тенденція позитивно вплине на ефективність роботи готельного сегменту в другому півріччі 2017 року. В квітні та травні в Києві відбулись такі міжнародні події, як Євробачення-2017, Чемпіонат з комп’ютерних ігор Dota 2 Kyiv Major та Чемпіонат світу з хокею, які підтримали попит на проживання в якісних готелях міста.

Оскільки у першому півріччі 2017 року нові готелі не відкривались, загальний обсяг готельних номерів лишився незмінним порівняно з кінцем минулого року. Так, станом на кінець червня в Києві нараховувалось 106 готелів із загальним номерним фондом 9 800 номерів. Розглядаючи готельний ринок за сегментами, 3-зіркові готелі суттєво переважали в структурі всього номерного фонду і становили майже 50% ринку. Однак, в даному сегменті переважають застарілі об’єкти, що не відповідають міжнародним стандартам готельної індустрії. 4-зіркові готелі складають 22% існуючої пропозиції на ринку. З них близько 31% знаходиться під управлінням трьох міжнародних готельних операторів: Carlson Rezidor Hotel Group (Radisson Blu Hotels), IHG (Holiday Inn) та Design Hotels у стратегічному партнерстві з Marriott International. Номерний фонд 5-зіркових готелів складається з 1500 номерів та є сталим з 2014 року, коли на ринок Києва вийшов Hilton. У 5-зірковому сегменті Києва 71% номерного фонду знаходиться в управлінні таких готельних операторів, як Hilton, Hyatt, IHG та FRHI.

В умовах більш сприятливої макроекономічної ситуації стало помітним відновлення будівельної активності з реалізації деяких готелів, девелопмент яких почався до кризи. До кінця 2017 року очікується, що обсяги нової пропозиції складуть близько 516 номерів із відкриттям готелів Park Inn Radisson Troyitska (196 номерів) під управлінням Carlson Rezidor Hotel Group та Aloft (320 номерів) - Marriott International. Крім того, передбачається, що ребрендинг готелю Космополіт у Mercure Kyiv Congress Hotel (160 номерів) збільшить конкурентний пул київських готелів. Крім того, нещодавно були оголошені плани від готельного оператора DBI, що вже у вересні 2017 року запланував відкрити готель типу «lifestyle» під новим брендом Number 21, раніше відомий як готель Імпресса.

Середня ціна номеру в обраних європейських містах, USD

Ще одним важливим позитивним індикатором для ринку став пік заповнюваності готелів на рівні 50% у першому півріччі 2017 року. Такий показник є вищим за середню заповнюваність в аналогічний період 2016 року, а також найвищим показником зайнятості номерного фонду з 2013 року. На відміну від попередніх років, середня ціна номера (ADR) в доларах США показала незначне зростання і досягнула $110 Ріст відбувся переважно завдяки росту цін у травні та червні, що був частково стимульований конкурсом Євробачення-2017. Незважаючи на нижчий рівень заповнюваності Києва в порівнянні з багатьма європейськими містами, середня ціна номера в готелях Києва була приблизно на рівні Праги, Варшави та Будапешта. Збільшення середньої ціни номера та заповнюваності позитивно вплинуло на дохідність номера (RevPAR). В результаті, середній показник дохідності на номер виріс на 22% р/р і склав $55 в, тоді як максимальний показник досягнув $70 у травні 2017 року.

Зі збільшенням потоку міжнародних та внутрішніх туристів результати другого півріччя 2017 року мають демонструвати більш стійкий ріст, адже історично друга половина року є найбільш успішним сезоном на готельному ринку Києва. При цьому, Київ має зосередити зусилля на стимулюванні зростання заповнюваності через розвиток присутності України на міжнародній арені аби залучити попит з боку іноземних туристів. Проте, якщо ціни за номер в київських готелях є доволі доступними для іноземних туристів, ці ж ціни є відносно високими для вітчизняних туристів. Саме тому бюджетний готельний сектор – це ще ніша, яка потребує уваги і розвитку з боку девелоперів та готельних операторів.

Журнал НВ (№10)

Момент істини

Шість головних претендентів на президентське крісло відповіли НВ на сім запитань — політичних, світоглядних і особистих

Читати журнал українською