Результати дослідження: Три головні виклики для керівника бізнесу. Що почитати на цю тему

1 серпня 2019, 14:50

Бізнес — постійний виклик. Брак різного виду ресурсів — норма. Як вижити в таких умовах?

Нещодавно KPMG провели дослідження «Нова парадигма для лідерів бізнесу», в якому зібрана інформація про головні ризики і виклики для бізнесу в Україні та за кордоном за 2018 і 2019 роки.

Відео дня

Бізнес — це постійний виклик. Не пам’ятаю жодного разу, щоб фінансових, людських, часових або креативних ресурсів вистачало на всі 100%: брак різного виду ресурсів — це норма. Дослідження для СЕО та директорів бізнесів корисні тим, що актуалізують існуючі ризики і можливості.

Звичайно, одним з головних викликів як для України, так і для світу в цілому, є політична і економічна нестабільність, а також стрімкий розвиток нових технологій. Адаптуйся швидко, або програєш — нова парадигма стійкості бізнесу.

«Швидкість і маневреність — нова валюта бізнесу: якщо ми будемо рухатися занадто повільно, ми збанкрутуємо»

В Україні головними ризиками 2019 року є брак кваліфікованих кадрів, регуляторний і операційний ризики, а також поява нових технологій. І хоча проблема еміграції — це світова тенденція, в Україні все обтяжується тим, що еміграція перевищує імміграцію: громадяни виїжджають, а припливу нових людей немає. Тому питання комунікації і підготовки кадрів — насущне і хворобливе.

Ризики корисно знати, щоб розуміти, які виклики стоять перед менеджментом і керівництвом бізнесу в еру нової конкуренції. Отже, головними викликами є нові елементи бізнес-культури, такі як:

—  Робоча сила 4.0

З огляду на ситуацію з браком кваліфікованих кадрів, цінність працівників підвищується. Тому частину бюджету потрібно виділити на те, щоб створювати комфортні для працівників умови: це і є вкладення в бізнес, і зараз це актуально, як ніколи. Модернізація кадрів також хороша стратегія, щоб виграти в еру нових технологій: інновації стають перевагою, якщо є люди, які вміють з ними працювати.

—  Культура «Швидких поразок»

Якщо раніше поразки вважалися неприпустимою помилкою, то в сучасному світі — це шанси: навіть якщо досвід впровадження негативний. Чому? Це як апробація гіпотези в науці: ви дізнаєтеся, що не спрацювало, і, таким чином отримуєте цінну вступну. Думаєте дешевше не робити помилок? Тоді як ви дізнаєтеся раніше конкурентів, що спрацює?

—  Еволюція керівника

Кожен з попередніх процесів будується на волі керівника. До того ж, саме особистість керівника робить продукт або сервіс більш впізнаваним і ближчим до споживача.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Що у видавничому бізнесі

Загальні тенденції, звичайно, відбиваються і на світі видавничого бізнесу: адже він дуже чутливий до зовнішніх змін.

Проблема з кадрами — також нагальна, адже видавництво — це люди. І відтік співробітників у інші сфери або країни — аж надто болючий. Інша грань цієї проблеми — відсутність системної підготовки кадрів для видавничого бізнесу: є факультети, поліграфічний інститут у Львові, але саме системної підготовки у нас в країні немає. І, звичайно, при такому дефіциті людей на ринку, у претендентів є можливість вибирати: працювати в більш грошово-ємній галузі, або менш. І тут теж вибір складається не на нашу користь.

У свою чергу, ми намагаємося йти в ногу з часом по максимуму: використовуємо хмарні сервіси для роботи з аутсорсом. Також використовуємо свою власну систему документообігу, ПО стандартне для компаній корпорації «Фактор»: це спрощує покупку авторських прав, наприклад. Для видавничого бізнесу кіберстійкість дуже важлива: тому що ми обмінюємося дуже великою кількістю інформації, яка повинна бути захищена на всі 100%. У видавничому бізнесі важливі інновації саме в друці: автоматизація впливає на швидкість, а також на ціну продукту. Наприклад, використання цифрового друку допомагає випускати невеликі тиражі в тестовому режимі.

Також нашим викликом є пошук авторів і тем: ми в «активному пошуку» практично постійно. Насправді, не так просто знайти тему і автора, щоб відбулася синергія і разом з видавництвом ми змогли створити книгу, яка буде продаватися середнім тиражем вище двох тисяч (середній тираж в Україні на сьогодні).

Що почитати, щоб бути «В темі»

Звичайно, щоб встигати за найновішими підходами і практиками, краще читати англійською: книги з’являються швидше, інформація максимально актуальна. З книжкових новинок 2019 року, які допоможуть вам поглянути на звичні процеси та ситуації інакше, можу рекомендувати «Коуч на трильйон доларів» (Trillion Dollar Coach): вона про відомого ментора (коуча) Кремнієвої долини Білла Кемпбелла, який працював зі Стівом Джобсом, Еріком Шмідтом (колишній головний виконавчий директор Google, який, власне, і написав книгу), Сергієм Бріном та іншими відомими особистостями. У книзі розповідається про те, як Кемпбелл ухвалював рішення, про його менеджерські підходи: вона не тільки може надихнути, але й допоможе подивитися на звичні речі під іншим кутом.

Автор «Дилеми інноватора» Клейтон Крістенсен видав нову книгу: «Парадокс процвітання» (The Prosperity Paradox) розповідає про ключові принципи, на яких будується успішний економічний розвиток. На створення книги Крістенсена надихнула поїздка до Південної Кореї.

І, звичайно, якщо ви — голова компанії або бізнесу, у вас на кожен день розплановані різні зустрічі і наради: книга «Дивовижна наука про мітинги» (The Surprising Science of Meetings) допоможе вам брати максимум і правильно планувати свої зустрічі. У книзі є таке поняття як «якість зустрічі»: як багато часу ви проводите, спілкуючись в партнерами або працівниками, і наскільки продуктивно ви це робите.

У той же час, і українські видавництва останнім часом подарували ринку багато корисної бізнес-літератури. Якщо говорити про особисту ефективність як керівника, то є маса книг про емоційний інтелект: довгий час вважалося, що емоції потрібно ховати, але зараз є маса підходів логічного їх пояснення), коли емоції стають відмінною зброєю, а управління ними — невід'ємною якістю лідера. Якщо ви не дуже в темі, можна почати з «емоційного інтелекту» Деніела Гоулмана, а для тих, хто вже читав про ЕІ будуть корисними «Емоційний інтелект лідера» і «Технологія EQ-BOOST. Як використовуват емоційний інтелект у бізнесі та жітті». У книзі «Передбачення: що нам готує найближче майбутнє» йдеться про дев’ять принципів, які допоможуть орієнтуватися в сучасному світі, де все більше інновацій з’являється на стику дисциплін і вже наявних підходів і технологій. «Неочевидно: як передбачати майбутнє» цьому році також вийде українською): Рохіт Бхаргава в своїй книзі описує, як шукати і використовувати інформацію про тренди. Книга як раз корисна тим, що дає не тільки інформацію про поточні тренди, але і вчить, як їх виявляти в майбутньому.

Для директора або СЕО дуже важливо бути в курсі трендів і підвищувати особисту кваліфікацію: адже часто саме бачення цієї людини впливає на подальший розвиток бізнесу.

Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X