Енергетична залежність

0 коментувати
За останні три дні в великих мережах українських АЗС ціни на автомобільний газ зросли на 1,5 гривні або на 10% – до 15 гривень за літр

АЗС не встигають переважувати цінники на стелах, на деяких заправках вони змінювалися по чотири (!) рази за день. Самі роздрібні торговці в шоці і кивають на імпортерів. Покупці – ті просто в жаху.

Ситуація на ринку зрідженого газу нагадує ідеальний шторм. Тут зіграв той факт, що Служба безпеки України ще в червні зачистила ринок від імпортерів палива, звинувативши їх в масштабних фінансових махінаціях. У кримінальній справі, відкритій СБУ, виявилася залучена 31 українська компанія.

Власне мав місце і брак тепловозів у Укрзалізниці, який унеможливив доставку газу з Румунії.

Але, головна причина, через яку Україна відчуває настільки істотні проблеми з постачанням палива це, звичайно ж, зупинка на плановий ремонт трьох нафтопереробних заводів, які були основним джерелом зрідженого газу для нашої країни – в Росії, Білорусі та Казахстані.

Виходить, що на четвертий рік війни Україна у питанні поставок стратегічного нафтопродукту, надзвичайно залежить від держави агресора. Яка може легко на 10% підняти ціни на українських заправках, якщо тільки захоче.

Додамо до цього ще одну деталь – основним імпортером зрідженого газу в Україну сьогодні за даними народного депутата Сергія Лещенка є структури Віктора Медведчука, кума Путіна і одіозного проросійського політика.

Ще одна новина, яка знаходиться, на жаль, в цій же канві. Як повідомив сьогодні Держстат, Україна витратила на закупівлю ядерного палива в Росії у концерну ТВЕЛ за перше півріччя 2017-го року 130 мільйонів доларів.

Проти 82 мільйонів доларів, витрачених на закупівлю його в США у компанії Westinghouse.

Треба зауважити, що ще в травні глава Westinghouse заявляв, що його компанія готова повністю забезпечити Україну ядерним паливом.

Є ще паливо французької Areva, канадської CANDU та інших компаній, готових замінити для України російські тепловиділяючі елементи.

Можна було б спихнути все на те, що мабуть в енергетиці немає нічого більш постійного, ніж сила звички. А диверсифікація поставок палива якщо не неможлива, то вкрай утруднена. Якби не ще одна сьогоднішня новина. А саме звістка про прибуття в литовський порт Клайпеда першого газовозу з США обсягом 140 тис тонн.

Раніше Литва вже отримувала природний газ, що поставляється газовозами з Норвегії і Нігерії. Тепер буде отримувати ще і з США. А значить, на ринку країн Балтії з'явилася конкуренція. Значить, ціна на газ буде нижчою.

Нагадаю, що LNG термінал для прийому газу вже з трьох країн світу Литва змогла побудувати всього за два роки. В Україні вперше влада заявила про необхідність побудувати LNG термінал для прийому зрідженого газу в 2006 році. Раніше це проект курував проросійський політик Юрій Бойко. Зараз ним в принципі ніхто не займається. Він нікому не потрібний. Як власне і уникнення залежності від Росії в енергетиці.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: