Франшиза: особливості бізнесу в Україні
Згідно з офіційною статистикою за даними на січень 2009 року без роботи залишилися 919 тисяч громадян. Саме тоді в Україні і почав зростати інтерес до франчайзингу.
Сьогодні франчайзинг один з найбільш популярних напрямків в розвитку бізнесу. Щорічно в країні здійснюється до 1 тис. угод на покупку франшиз в різних галузях — від продажу фаст-фуду до туристичних послуг.
Своєю популярністю даний напрямок зобов'язаний вже згаданим подіям 2008-2009 роки — тоді покупка франшизи успішного бренду була для малого бізнесу одним з небагатьох способів зберегти свої гроші і отримати прибуток. Зараз на українському ринку франчайзингу активно діє понад 350 гравців — як місцевих, так і закордонних брендів. Але компаній, які застали пік кризи і допомагали своїм партнерам вибудовувати бізнес — всього кілька десятків.
Які особливості змушують українських підприємців звертатися до покупки франшизи?
— Відпрацьована бізнес-модель — життєздатність компанії доведена успішною роботою її франчайзі в різних країнах;
— Допомога та супровід з боку франчайзера — досвід, напрацьований на регіональних ринках може виявитися надзвичайно корисним для молодого підприємця його при вирішенні різних проблем;
— Чіткі умови ведення бізнесу — власник франшизи має ряд вимог і правил пов'язаних з оформленням приміщень, набором і навчанням персоналу, а також якістю обслуговування клієнтів. Накладаючи на покупця певні зобов'язання, це в той же час дозволяє не турбуватися про якість клієнтського сервісу та використовувати репутацію бренду для розвитку власного бізнесу.
Серед інших причин, що викликають сьогодні бажання українських бізнесменів інвестувати в франчайзинг — можливість масштабування бізнесу в своєму місті/регіоні, висока швидкість окупності, а також гарантії безпеки інвестицій, які надають партнерам лідери ринку.