Навіщо навчати співробітників фінансової грамотності

8 вересня 2020, 15:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У 45% українців немає заощаджень, а 30% відзначають, що їхніх заощаджень вистачить не більше, ніж на 1 місяць. Фінансові труднощі впливають на роботу співробітників. Чи має компанія допомагати?

Причинно-наслідковий зв’язок неблагополучного психологічного стану співробітників і низької ефективності на роботі доведено рядом міжнародних досліджень. Він же є основною причиною абсентеїзму — відсутність на робочому місці в зв’язку з лікарняним.

Відео дня

Наприклад, дослідження міжнародної асоціації HR професіоналів CIDP 2020 повідомляє, що 37% респондентів визнають збільшення днів відсутності на роботі через стрес за останні 12 місяців, а 60% відзначають погіршення свого загального психологічного стану.

Щоб підвищити фінансове благополуччя співробітників, не обов’язково, та й неможливо, постійно підвищувати їм зарплату

Однак консалтингова компанія Close Brothers з Великої Британії поставила метою копнути ще глибше і з’ясувати основну причину неблагополучних психологічних станів співробітників. Результати були опубліковані в форматі Financial Wellbeing Index 2019 в кінці минулого року.

Дослідження «Індекс фінансового благополуччя 2019», проведене компанією Close Brothers, Великобританія
Фото: Дослідження «Індекс фінансового благополуччя 2019», проведене компанією Close Brothers, Великобританія

Більше 50% співробітників європейського і американського ринків головним стресовим фактором називають фінансові питання або проблеми, а близько 70% зізнаються, що стурбовані фінансовим питанням настільки, що це впливає на їхню продуктивність на роботі. Найбільш сприйнятливі до цієї проблеми міленіали (близько 90%), які зараз користуються найбільшим робочим потенціалом.

Дослідження Financial Wellbeing Index 2019 демонструє нерозривний зв’язок між проблемами, викликаними стресом і фінансовими труднощами співробітників.

Схожу статистику нам показують результати опитувань і в Україні. Наприклад, за результатами CATI-опитування, проведеного компанією Research & Branding Group, у 45% українців немає заощаджень, а 30% відзначають, що їх заощаджень вистачить не більше, ніж на 1 місяць. Київський міжнародний інститут соціології повідомляє, що у 20% українців виникли фінансові труднощі у зв’язку з карантинними обмеженнями, що почалися в березні 2020 року.

Вивчивши наведені вище дослідження, HR директори і головний виконавчий директор роблять невтішний висновок про те, що фінансове неблагополуччя співробітників негативно відбивається на бізнесі роботодавця. Професіонали в сфері управління людським капіталом ведуть жваві дискусії про те, чи повинен бізнес розділити зі співробітниками відповідальність за їхнє, співробітників, фінансове благополуччя.

Для того, щоб підвищити фінансове благополуччя співробітників, не обов’язково, та й неможливо, постійно підвищувати їм зарплату. Важливо навчити їх грамотно розпоряджатися грошима, робити заощадження та інвестиції, які дають відчуття більшої фінансової стабільності і, як результат, найкращої психологічної резистентності до змін. Для досягнення цієї мети HR директори впроваджують програми корпоративного фінансового благополуччя, розробляючи їх разом з експертами у сфері Wellbeing. Такі програми можуть включати різні інструменти або їх комбінації, включно з програмами розвитку навичок фінансового планування, заощадження та інвестування коштів, через:

  • навички управління особистими фінансами, формування сімейного бюджету

  • формування особистих фінансових цілей і розуміння можливостей їх досягнення

  • формування власного капіталу

  • розуміння інструментів інвестування, формування пасивного доходу

  • доступ до індивідуальних консультацій фінансиста, юриста, психолога

  • доступ до великих інформаційних і освітніх ресурсів

За нашими спостереженнями, співробітники, які працюють над підвищенням свого фінансового благополуччя, демонструють якісно новий рівень мотивації та залучення, розуміючи, як ефективність на робочому місці пов’язана з їх особистими фінансовими і життєвими цілями.

Першопроходці в Україні

На щастя, український бізнес починає розуміти важливість ментального і фінансового благополуччя своїх співробітників, називаючи wellbeing якісно новим підходом до формування корпоративної культури.

В Україні вже є компанії, які впроваджують програми корпоративного благополуччя. Серед них, МЕТРО, IT компанії, FERREXPO Poltava Mining, компанії, що надають консультаційні послуги.

Стратегія благополуччя співробітників — це не марнотратство, а конкурентна перевага. Wellbeing на сьогодні важливий інструмент на службі у HR директорів, який дозволяє бізнесу виявити турботу і розділити відповідальність зі співробітниками за їхнє здоров’я, фінансову і психологічну стійкість.

На українському ринку провайдерів послуг у сфері корпоративного благополуччя мало, а фахівців, які пройшли сертифіковану програму навчання з розроблення і впровадження інструментів корпоративного благополуччя ще менше, ця галузь ще розвивається. З початку 2020 року такі програми доступні сумарно для 6 тис. співробітників в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X