Давайте порівняємо. Які товари експортує в США Україна, а які — Польща

22 жовтня 2020, 07:30

Американський покупець консервативний і розпещений великою кількістю альтернатив — закріпитися на американському ринку прагнуть багато хто. Як це виходить у українських і польських компаній?

Стабільність мультивалютних надходжень компанії і, як наслідок, її фінансова стійкість до стресів залежать від можливостей її продуктів конкурувати в умовах розвинених ринків. Найбільшим ринком збуту для багатьох компаній був і залишається ринок США.

Відео дня

Завдяки власній виробничій базі і великим інвестиціям американських компаній за кордоном, основа імпорту в США припадає на кінцеві і проміжні продукти, рівень доданої вартості яких істотно перевищує додану вартість сировинних і сільськогосподарських продуктів. Розуміння структури експорту в США кожної з країн-постачальників дає можливість оцінити ступінь конкурентоспроможності і потенціал зростання кожної з товарних груп.

Які товари експортує географічний сусід України Польща, що спільного і які відмінності в експортних портфелях наших країн?

Згідно з даними AMS митної служби США, за підсумками 8 місяців 2020 року контейнерний експорт Польщі в США за основними категоріями товарів склав $2,68 млрд, України — $0,54 млрд.

Експортний портфель Польщі не тільки крупніший, але й більш диверсифікований з точки зору кількості основних товарних груп, які його формують. Україна експортує товари, які можна об'єднати в 43 товарних групи, Польща — 102 товарних групи. Число експортерів з обсягом поставок більше $1 млн: Україна — 66 компаній, Польща — 370 компаній.

Контейнерний експорт України в США останніх років демонструє суттєве зростання. З одного боку, це підкріплено введенням Сполученими Штатами додаткових мит на деякі товари з Китаю та ЄС, з іншого — говорить про зацікавленість і активну позицію українського бізнесу в боротьбі за вимогливого американського покупця.

Зростання експорту України підтримують продажі соняшникової олії різних форм, виробництво самохідних машин і силових агрегатів для авіаційної галузі. 25% зростання в поставках етнічних продуктів харчування для продажу в роздріб в 2020 році обумовлене більш низькою вартістю виробництва і доступністю сировинної бази. Відновлюються обсяги поставок сталевих труб українськими підприємствами. Зростання в поставках натурального меду з України відбувається завдяки втраті позицій конкурентами Індією і В'єтнамом, складнощами в чіткому визначенні країни походження та розрахунку ставки мита при поставках з цих країн.

Зниження в продажах металургійної продукції, частка ринку якої формувалася ще в 90-х, викликане введенням Сполученими Штатами додаткових мит — на сталь 25% і алюміній 15% в березні 2018 року.

Експорт з Польщі, за визначенням більш усталений, впевнено тримається вище за позначку $2.5 млрд за підсумками перших 8 місяців роботи протягом останніх 4-х років. Велика частина зі 102 товарних груп є кінцеві або проміжні продукти з високою доданою вартістю, сировинні позиції практично відсутні. Домінування деяких товарних груп в 2020 р. обумовлено сплеском попиту, розширенням асортименту або виграними контрактами на поставку. У той же час американські компанії-покупці розглядають Польщу як альтернативу поставкам товарів з Китаю і майданчиком для перенесення деяких виробничих потужностей. Особливо це характерно для компаній, які мають налагоджені торговельні зв’язки в країнах ЄС. У Польщі давно розмістили виробництва IKEA 3 меблі та ROCKWOOL — теплоізоляційні матеріали.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Американський покупець за своєю суттю консервативний і розпещений великою кількістю альтернатив — закріпитися на американському ринку прагнуть багато хто. Ціна далеко не вирішальний фактор при прийнятті рішення, покупець у США цінує партнерів, які вміють знімати з нього всі головні болі. Кожна з українських чи польських компаній, яка домоглася успіху, не словом, а ділом довела американському партнеру, що не йде на компроміси з якістю у виконанні своїх зобов’язань.

Польські експортери не отримують вагомої логістичної переваги перед українськими компаніями. Нам доступні ті ж маршрути. При правильному підході ланцюг постачання стає ефективним інструментом в руках експортера, законодавство США не створює до цього ніяких перешкод.

Підприємцю залишається одне — не мати ілюзій і діяти усвідомлено.

Показати ще новини
Радіо NV
X