Стисло і зрозуміло: Експорт України в Китай виріс на 88%

11 листопада 2020, 13:26

Середа, 11 листопада. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Укрзалізниця планує наступного року в п’ять разів збільшити свої інвестиції у вагони, локомотиви і залізничні колії — майже до $1 млрд, повідомив Центру транспортних стратегій Іраклі Езугбая, новий директор з вантажних перевезень державної залізниці. Капітальні вкладення збережуться на цьому рівні в 2022 році, а в 2023 році вони зроблять ще один стрибок, цього разу на 50%, до $1,5 млрд.

Відео дня

  • Міжнародні логістичні компанії зможуть керувати контейнерними терміналами УЗ через довгострокові концесії, сказав Езугбая в тому ж інтерв'ю. «Міжнародні логістичні оператори будуть зацікавлені в цих терміналах, і вони допоможуть нам обробляти вантажі набагато краще, ніж це робить зараз Укрзалізниця», — сказав Езугбая, який керував ТОВ «Грузинська залізниця» до початку роботи в УЗ у вересні. «Укрзалізниця зі свого боку, забезпечить відповідні платформи і диспетчерський контроль для організації руху цих контейнерів.» Міжнародна фінансова корпорація Світового банку виступає консультантом УЗ у підготовці до реалізації державно-приватного партнерства.

  • Німецька логістична компанія Hamburger Hafen und Logistik AG, або HHLA, створила український підрозділ для відправки контейнерів залізницею до великих міст з Одеського контейнерного терміналу. Хоча минулого року контейнерні перевезення зросли на 8,5% до 650 тис. одиниць, тільки 22% контейнерів відправляються з порту залізницею, що становить менше половини ринкової частки порту HHLA в Гамбурзі. Цієї осені починають працювати контейнерні поїзди з Одеси до Харкова, Тернополя та Запоріжжя. Керуючий директор HHLA International Філіп Свінс повідомив новинному сайту Container Management: «З ефективною системою поїздів на основі гарного обслуговування клієнтів, прозорих цін, простих процесів бронювання і дотримання термінів, ми хочемо залучити значний потенціал українського ринку змішаних перевезень».

  • У жовтні в Україні рівень міжнародної торгівлі знизився на 9% в річному вирахуванні до $82 млрд, — йдеться в звіті Державної митної служби. Імпорт знизився на 12% до $43 млрд. Експорт знизився на 5% до $39,6 млрд. Торговий дефіцит знизився до $3,4 млрд.

  • За даними Державної митної служби, низькі ціни на нафту скоротили витрати України на імпорт нафти в жовтні на 37% в порівнянні з першими 10 місяцями минулого року. Україна заплатила $2,8 млрд за імпорт нафти. У трійку лідерів увійшли: Росія — 36%; Білорусь — 35%; і Литва — 12%. Відображаючи поточну рецесію коронавірусу, обсяг імпорту нафти цьогоріч знизився на 7%, до 6,5 млн тонн. З червня нафта марки Brent коштувала приблизно $40 за барель, що нижче мінімальної ціни в $60 минулого року.

  • Експорт продуктів харчування в жовтні знизився на 1,7% до $17,6 млрд, повідомляє Український клуб аграрного бізнесу. Тренди основних експортних товарів: соняшникова олія + 21%; кукурудза — 12%; пшениця + 6%; соя — 48%; ріпак — 29%; ячмінь + 37%.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Морські порти України за жовтень обробили 132 млн тонн вантажів, що на 2% більше, ніж за перші 10 місяців минулого року, повідомляє Управління морських портів України. Експорт зріс на 4% до 101 млн тонн. Двома найбільшими експортними товарами були: зерно — 39 млн тонн; і руда — 37 млн тонн. Експорт руди, переважно в Китай, виріс на 22% р/р. Імпорт знизився на 6% до 20 млн тонн. Кількість контейнерів зросла на 7% до 870 тис. одиниць.

  • Прем'єр-міністр Шмигаль заявив у Верховній Раді в п’ятницю, що Китай є найбільш швидкозростаючим покупцем українського експорту. За його словами, станом на жовтень експорт України в Китай виріс на 88%, на $2,6 млрд. Щоб залучити китайських інвесторів і вантажовідправників, Управління морських портів України запустило версію свого вебсайту китайською мовою.

  • За новими даними Управління морських портів, порт Південний Одеської області за жовтень обробив на 18% більше вантажів. Майже 40% усієї морської торгівлі України проходило через Південний, найбільший, найглибший і найсучасніший порт на Чорному морі.

  • Навпаки, вантажообіг Миколаївського порту знизився на 8% до 25 млн тонн. Аналогічне падіння відбулося у двох інших великих портах Одеської області: Одеса — на 6%, до 19,4 млн тонн, і Чорноморськ — на 8%, до 19,4 млн тонн. Щодо Азова, то в Маріуполі спостерігається зростання вантажообігу на 11%, майже до 6 мільйонів тонн.

  • Перші реєстрації старих імпортних автомобілів у жовтні виросли на 50% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року до 38 800 машин, повідомляє асоціація автомобільної промисловості «Укравтопром». Реєстрації нових імпортних автомобілів становили 8 400 одиниць, або 22% від числа старих автомобілів. Поки цього року було зареєстровано 281 100 уживаних автомобілів. У зв’язку з тим, що Німеччина та інші країни ЄС обмежують використання дизельних автомобілів, частка імпорту дизельного палива в Україні зросла до 29% минулого місяця. Бензинові авто становили 58%. Електричні та гібриди — 3%.

  • Міністерство цифрової трансформації запускає англомовну версію Дія.Бізнес, онлайн-платформи для підприємців, які ведуть бізнес в Україні. Зараз у тестовому режимі на платформі представлено карту інфраструктури підтримки бізнесу, зокрема інкубатори, акселератори, центри підтримки бізнесу, фонди та бізнес-асоціації в кожному регіоні України. Платформа нині працює в тестовому режимі, повідомило міністерство у своєму Telegram-каналі.

  • Qatar Airways має намір 18 грудня відновити польоти між Дохою і Київським Борисполем. Перші два тижні рейси будуть виконуватися тричі на тиждень. Навесні минулого року польоти були припинені через пандемію коронавірусу.

  • Чорнобильська зона відчуження, головна визначна пам’ятка для іноземних туристів, у жовтні прийняла 31 720 туристів, що на 71% менше, ніж торік. Через пожежі та карантин територія навколо зруйнованої атомної електростанції була закрита для туристів майже на три місяці минулої весни. Торік 80% відвідувачів становили іноземці.

  • Аби привабити туристів у Чорнобиль на триваліший термін, київські туроператори планують запропонувати наступного літа тури на байдарках по річці Прип’ять і велосипедні тури за новим маршрутом протяжністю 45 км. Маршрут проходить по петлі, що охоплює чотири напівпокинуті села, ділянки густого лісу і галявини, з яких відкривається краєвид на покинуте місто Прип’ять і саркофаг, що закриває залишки електростанції. Маршрут займає від 4 до 6 годин, а гіди за розкладом роблять перерви кожні пів години, щоб велосипедисти не втомились. Kyiv Post пише: «Що частіше людина вдихає і видихає, то вищу дозу опромінення вона може отримати».

  • Після випуску всесвітньовідомого серіалу HBO «Чорнобиль», міністр культури України Олександр Ткаченко домагається статусу Чорнобильської зони відчуження як об'єкта Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, повідомляє New York Post. «Це не тільки туристична пам’ятка, а й місце пам’яті, де варто зрозуміти правду про катастрофу і її «кінцевий результат», — сказав Ткаченко East2West News. У 2019 році в середньому 2 мільйони американців подивилися всі п’ять епізодів «Чорнобиля». Зараз в Україні сім об'єктів всесвітньої спадщини.

Від редактора:

Минулого тижня під час обіду в новому тапас-ресторані на Ярославовому валу в Києві, мій знайомий з Аргентини розповідав про поїздки до Чорнобиля, які вразили його, і він процитував всю «Озимандію». Сонет Персі Шеллі 1818 року, який попереджає про непостійність імператорів та імперій:

«Я — Озімандія, я — потужний цар царів!

Погляньте на мої великі діяння,

Владики всіх часів, усіх країн і всіх морів!".

Поки мій друг розмірковував на руїнах радянського міста, яке померло у 1986 році, критику вірша можна застосувати до сьогоднішньої України. Якщо населення країни продовжить скорочуватися на 28% за покоління, не треба бути математичним генієм, щоб обчислити, яке населення буде в 2120 році. Дії національних еліт загрожують поставити Україну на шлях демографічного вимирання. Можливо, колись скіфи повернуться в порожній степ — і знайдуть нові археологічні руїни.

«Я зустрів подорожнього; він йшов з країн далеких

І мені сказав: далеко, де вічність вартує

Пустелі тишу, серед пісків глибоких

Уламок розваленої статуї лежить".

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X