Стисло і зрозуміло: Україна може нагодувати Китай. Для початку — лохиною

28 липня 2020, 12:15

Вівторок, 28 липня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Укрзалізниця веде переговори з GE Transportation про можливу операцію на $200 млн на поставку до 40 дизельних локомотивів, розповідає НВ Бізнес виконувач обов’язків генерального директора державної залізниці Іван Юрик. У минулому році американська компанія завершила поставку 30 локомотивів, вироблених з 10% українських складових. Згідно з контрактом 2018 року, друга партія локомотивів мала мати 50% українських складових. Крім того, УЗ проводить міжнародний тендер на поставку 200 електровозів до 2020 року.

Відео дня

  • Укрзалізниця перевозила для Китаю залізну руду, зерно і гравій для дорожнього будівництва в період з квітня до травня, розповідає Юрик НВ Бізнес в іншому матеріалі. «Експорт залізної руди в Китай — це єдине, на чому ми трималися під час кризи», — сказав він, маючи на увазі відправлену в чорноморські порти руду. У травні обсяги вантажу знизилися на 20% в річному численні. На поточний момент цей показник 5%. Залізниця може в цьому році зафіксувати збитки в $500 млн.

  • УЗ реструктуризувала борг у розмірі $200 млн, який повинен бути виплачений в п’ятницю Ощадбанку (Україна). На додачу до відстрочення погашення цього боргу протягом трьох років, «компанія планує продовжити рефінансування боргу на міжнародних ринках капіталу або в одному з внутрішніх українських банків», повідомила в понеділок Укрзалізниця.

  • У першому півріччі поточного року обсяг вантажоперевезень скоротився на 16% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, повідомляє Державна служба статистики. Падіння до 275 млн тонн розподіляється так:

  • залізничні перевезення знизилися на 10%

  • вантажні — на 24%

  • річкові — на 12%

  • повітряні — на 6%

  • транспортування сировини через трубопроводи знизилися на 22%

  • У морських портах оператори збільшили тоннаж на 10% до 79 млн тонн. Експорт зріс на 9%, імпорт — на 13%, а транзит — на 13%.

  • Порт Південний Одеської області збільшив своє лідерство як найзавантаженіший морський порт країни, обслуговуючи майже 40% морських перевезень України в першій половині цього року. Південний збільшив вантажообіг на третину в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, до 31 мільйона тонн. Друге місце — Миколаїв, обсяги впали на 6% до 14,4 млн тонн. Трохи знизилися у відвантаженні Одеса — 12 млн тонн, і Чорноморськ — 11,9 млн тонн. Два Азовських порти зафіксували значне зростання. Маріуполь виріс на 27%, до 3,2 млн тонн. Бердянськ виріс на 64%, майже до 1 млн тонн.

  • Український експорт зерна, бобових і борошна збільшився на 13,5% в недавно завершеному маркетинговому році в порівнянні з тим же періодом червня-липня минулого року. За даними Інституту аграрної економіки, експорт складає 57,2 млн т. Найбільшими трьома культурами були: кукурудза — 30,3 млн тонн; пшениця — 20,5 млн. тонн; і ячмінь — 5,1 млн тонн.

  • За першу половину цього року азіатські країни збільшили закупівлі продуктів харчування з України на 14,5%, майже до $5 млрд. Це майже половина українського продовольчого експорту, підраховує Інститут аграрної економіки. У першій половині 2020 року трьома основними покупцями були: Китай — $1,4 млрд; Єгипет — $789 млн; і Індія — $743 млн.

  • Україна може допомогти нагодувати Китай, — заявила в п’ятницю заступник прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанишина новому послу Китаю Фань Сяньжун у Києві. Вона сказала: «Ми готові задовольнити попит Китаю на високоякісні продукти харчування та українську сільськогосподарську продукцію, що зростає, включно з борошном, яблуками, черешнею, курячим м’ясом, рибою і бобовими».

  • Китай відкрив свій ринок для української свіжої та замороженої лохини, повідомляє Українська служба з безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів. Десять українських виробників ягід уже зареєструвалися для експорту в Китай. Окремо Сінгапур відкрив свій ринок для української переробленої свинини і курячого м’яса, повідомляє Служба безпеки харчових продуктів.

  • Новий контейнерний поїзд Китай-Київ, що проходить через Монголію і Росію, стане щотижневим, повідомляє московський залізничний новинний сайт Гудок 1520. Олександр Поліщук, директор київського лівобережного вантажного депо в Лісках, каже: «У майбутньому це може бути два потяги на тиждень або навіть чотири». Іван Юрик, керівник Укрзалізниці, каже: «Ми будемо вести переговори з бізнесом щодо можливості експорту в Китай. Ми хотіли б показати що це більш швидкий і економічно вигідний маршрут, ніж морський».

  • У серпні буде потрібна додаткова сесія Ради, щоб скасувати спробу одного депутата заблокувати закон «зелених тарифів». Стосовно законопроєкту, що перебуває в підвішеному стані, виконувач обов’язків міністра енергетики Ольга Буславець заявила журналістам: «Я сподіваюся, що народні депутати оперативно вирішать питання про голосування за законом і розблокують його підписання».

  • Гарантований покупець електроенергії Укренерго йде до банкрутства, агентство винне $628 млн виробникам сонячної і вітрової енергії. З деякими боргами, на лютий, агентство за закупками електроенергії виплатило 27% по своїх рахунках приватним сонячним і вітряним компаніям і 58% національним виробникам атомної і гідроенергії.

  • Роблячи ставку на повернення авіаперевезень, авіакомпанія SkyUp Airlines планує отримати два Boeing 737 до кінця цього року, повідомив виконувач обов’язків генерального директора Дмитро Сероухов Центру транспортних стратегій. До кінця цього року український бюджетний перевізник матиме 13 літаків — 11 Boeing 737 NG і 2 Boeing 737−900 ER.

  • Нині МАУ використовує вісім з 29 літаків, що базуються в Борисполі. Про це Центру транспортних стратегій повідомив віце-президент авіакомпанії з комерційної діяльності Сергій Фоменко. Залежно від розвитку карантинних обмежень, МАУ розраховує використовувати 26 літаків цієї осені. У авіакомпанії є шість Боїнгів, що зберігаються за межами України.

  • Три квартали Києва втратили електроенергію вчора ввечері на кілька годин через пожежу на Київській ТЕЦ-5. Світлофори згасли, тролейбуси перестали працювати, дві станції метро працювали в темряві, а торговий центр Ocean Plaza був евакуйований.

Від редактора:

Кажуть, що Аргентина виживає тільки тому, що урожай зростає вночі — коли політики сплять або відволікаються іншим чином. Сподіваюся, Україні не судилося стати Аргентиною в Східній Європі.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN).

Републікування повної версії тексту заборонене. Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X