Вихід на зовнішній ринок займає від 3 до 6 місяців. Як пришвидшити цей процес?

9 грудня 2022, 18:43

Падіння ВВП України до 35% — це жорстока реальність української економіки після повномасштабного вторгнення рф.

Релокація бізнесу з територій воєнних дій, нестача кваліфікованих і навчених кадрів у зв’язку з мобілізацією, перервані логістичні ланцюжки та загальне зниження купівельної спроможності громадян — далеко не повний список проблем, з якими стикнувся український бізнес, і більше за всіх — українські виробники.

Відео дня

Де шукати вихід? У зміні бізнес-моделі та виході на міжнародний ринок.

Україна все ще перебуває в міжнародних політичних трендах. Багато країн вводять полегшені митні правила для українських товарів. Знімаються квоти та інші адміністративні обмеження. Введення санкцій виштовхує з ринку рф, і звільнені ніші можуть і мають бути зайняті українськими товарами.

Зараз розвиток експорту є питанням не вибору, а виживання. Стратегію слід вибудовувати, ставлячи за мету інтеграцію в ланцюжки постачання продукції з більшою доданою вартістю.

І розпочинати потрібно якнайшвидше.

Вихід на зовнішній ринок займає від 3 до 6 місяців для сировинних матеріалів і від 6 до 18 — для товарів із високою доданою вартістю.

Зараз розвиток експорту є питанням не вибору, а виживання

Якщо компанія не має власного експортного досвіду або потребує додаткової допомоги в налагодженні зв’язків із міжнародними клієнтами, у неї є можливість скористатися багатьма програмами та інструментами підтримки, які безкоштовно пропонують уряд та міжнародні донори.

«Export Booster» — проект, мета якого — забезпечити проникнення й широку присутність українських товарів на міжнародних ринках, інтегрувати українську продукцію з високою доданою вартістю в ланцюжки поставок ЄС, Великої Британії тощо. Це спільна ініціатива Міністерства економіки та проєкту USAID «Економічна підтримка України» щодо допомоги з експортом через розвиток спроможностей українських виробників (у тому числі МСБ).

Ідея — якісне посередництво у B2B-процесах із залученням дипломатичних каналів МЗС (платформа «Nazovni»), торгових місій та байєрів найбільших транснаціональних компаній (ТНК) Європи і світу.

Основні особливості проєкту:

  • фокус на конкретних продуктах та регіонах через аналітичні дослідження ринків країн (для пілоту вже обрано 8 товарних груп);
  • співпраця з консультантами, які знають специфіку обраних країн та можуть забезпечити вихід на конкретних замовників продукції;
  • орієнтація на укладання угод, супроводження виробників на всіх етапах, зокрема на етапі підписання контрактів;
  • надання переваги не разовим контрактам, а системній інтеграції в ланцюги поставок ТНК.

Загалом проєкт зосереджується на:

  • Продукції з високою доданою вартістю (несировинні групи).
  • Заміщенні виробників з рф, рб.
  • Товарах, на які у світі є фактичний попит.
poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Особливий наголос проєкт ставить на взаємодію з ТНК, які є великими закупівельниками в різних продуктових групах, такими як «Bosch», «Siemens» тощо.

Такі контракти гарантують сталість. Вони є маркером для будь-яких інших закупівельників світу, бо означають, що певний український виробник уже пройшов перевірку за найвищими вимогами, має сертифіковану продукцію і з ним точно можна працювати.

Отримати наступні контракти для таких компаній буде набагато легше. А чим більше українських постачальників буде на ринку, тим вищою буде загальна колективна репутація українських виробничих компаній.

На початковому етапі українських виробників будуть оцінювати на основі методики ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» щодо готовності бути експортерами та зараховувати до однієї з трьох груп (готові — неповна технічна готовність — неперспективні).

Відповідно до групи компаніям буде запропоновано різні інструменти та варіанти взаємодії (додаткове навчання, супровід, промоція за кордоном) для подальшого виходу на експортні ринки.

B2B-зустрічі із закордонними байєрами передбачають максимальну відкритість і предметність, аби український виробник із перших рук дізнався про потреби торговельних мереж і споживачів, зокрема міг отримати прямі зауваження та рекомендації щодо удосконалення характеристик своїх товарів, починаючи від кастомізації форми і закінчуючи смаковими якостями продукту.

Показати ще новини
Радіо NV
X