Як компаніям підготувати свої IT-системи до другого локдауну

25 грудня 2020, 10:20
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Нафтогаз під час першого локдауну перевів на «віддаленку» кілька тисяч співробітників за кілька днів. Розповім, як іншим компаніям використати цей досвід.

Технічно перехід на «віддаленку» для співробітників відбувся швидко, але при цьому частину бізнес-процесів довелося переглядати і оптимізовувати. У Нафтогазу як державної компанії, з одного боку, і великого гравця ринку — з іншого, був ряд особливостей.

Відео дня

Складнощі держкомпанії

Ще до пандемії в нас були розгорнуті сервіси, що дозволяють співробітникам працювати віддалено на корпоративних ноутбуках. А під час локдауну виникла необхідність забезпечити таку можливість для максимальної кількості співробітників.

За кілька днів до офіційного проголошення карантину ми почали підготовку до зростання кількості підключень. Ми готувалися до локдауну, хоч і не до кінця вірили, що він можливий. Уперше в історії Нафтогазу майже всі співробітники перейшли працювати на «віддаленку».

Але в Нафтогазу як у держкомпанії є специфічна додаткова складність — без затвердженого акціонером фінансового плану компанія не може купувати обладнання. У нашому випадку акціонером є Кабмін, а фінплан на 2020 рік досі не прийнятий. Для історії — фінансовий план на 2019 рік був затверджений 18 грудня 2019 року, а весь 2018 рік компанія пропрацювала, у принципі, без його затвердження.

Ми не могли купити корпоративні ноутбуки кожному співробітнику, тому оперативно організували підключення до термінальних серверів з особистих комп’ютерів. Додаткові сервери для систем і термінальні ферми (Remote Desktop Services (RDS), сервіси віддалених робочих столів) було розгорнуто на хмарних сервісах. Це дозволило перевести співробітників на віддалену роботу максимально швидко й без додаткових витрат для компанії.

Співробітники IT-департаментів працювали 24/7 — консультували, розробляли інструкції, проводили віддалену установку необхідного програмного забезпечення, налаштовували термінальні сервери на особистій техніці співробітників.

Був ризик, що вдома співробітники будуть працювати менше або не працюватимуть взагалі. Для когось цей ризик справдився, але для величезної кількості наших співробітників навантаження тільки зросло, а межі робочого часу розмилися остаточно — термінальні сервери часто перевантажені навіть уночі.

Безпека даних

Багато компаній роблять акцент тільки на безпечному підключенні користувача до корпоративної мережі звідки завгодно. Ми вважаємо, що не менш важливим є захист корпоративних даних на пристрої користувача.

Дистанційна робота вимагає виконання комплексу заходів щодо інформаційної безпеки, таких як шифрування даних для доступу до корпоративної інфраструктури (VPN), захист даних на кінцевому пристрої (апаратне шифрування HDD), моніторинг активностей користувачів.

Наприклад, для роботи на домашньому ПК співробітник повинен забезпечити ряд умов: обов’язкова наявність антивірусу з актуальними базами, встановлений клієнт корпоративного VPN, узгоджений доступ на підключення. За інструкцією від IT-підрозділу співробітник налаштовує VPN-клієнт і створює ярлик для віддаленого підключення до термінальної ферми. Уся подальша робота проходить через RDP-підключення на термінальному сервері. Такий режим роботи забезпечує шифрування підключення й роботу корпоративних додатків усередині компанії.

Як підготуватися до другого локдауну

Більше 90% наших офісних співробітників до цього часу перебувають у режимі віддаленої роботи, а наші IT-системи готові до впровадження другого локдауну.

ІТ- персонал практично весь переведений на віддалену роботу, мінімальна кількість співробітників знаходиться в офісі для обслуговування друкарської техніки й відеоустаткування.

Віддалений режим роботи перетворюється на звичайну практику — ми впроваджуємо все більше хмарних сервісів для колективної роботи співробітників. У цьому напрямку головна мета IТ — забезпечення співробітників сучасними ефективними засобами для комунікацій і роботи в командах, а не лише ноутбуком.

Наприклад, у нас запроваджено комплекс програм Microsoft 365 для всіх співробітників. У планах — розширення на всю Групу. Досвід свідчить, що за допомогою таких рішень ефективність роботи персоналу підвищиться, а взаємодія підрозділів автоматизується до невпізнання. Крім того, хмарні сервіси підвищують рівень кібербезпеки і сприяють цифровій трансформації.

Що ми радимо взяти за основу для готовності до локдауну? Перше — не економити на безпеці й обов’язково використовувати антивірус, VPN для підключення до корпоративної мережі, хмарні рішення для спільної роботи.

Друге — для комунікацій команди використовувати перевірені рішення (Teams, Webex, Zoom). Першу хвилю навантаження Нафтогаз відпрацював за рахунок перерозподілу потужностей, використання тимчасових ліцензій WebEx, Teams, які вендори надавали безкоштовно. Далі були запущені стандартні процедури закупівель.

Але найголовніше — використовувати поточну ситуацію як додаткову мотивацію, нехай і у вигляді стусана, для прискорення діджиталізаціі вашої компанії, переведення в онлайн усіх можливих і раніше неможливих процесів, шанс стати мобільнішими, сильнішими. Ніколи раніше для цього не було такого сприятливого середовища.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X