Що країна отримає від транспортної стратегії

0 коментувати

Прийняття Національної транспортної стратегії України до 2030 року – дає зелене світло на реалізацію інфраструктурних проектів разом з Європейським Союзом.

Більше року команда Мініфраструктури разом з експертами Єврокомісії готувала НТС 2030. За цей час Міністерство провело регіональні обговорення від Маріуполя до Ужгорода, узгодили стратегію з Укравтодором, Укрзалізницею, Адміністрацією морських портів, Державною авіаційною службою. Нарешті 30 травня 2018 року Кабінет Міністрів України затвердив НТС 2030, що визначає пріоритети в розвитку інфраструктури та дає зелений сигнал до подальших дій.

Разом з експертами Світового банку та Єврокомісії Мініфрастуктури готує План інфраструктурних проектів, які будуть реалізовуватись в рамках НТС 2030. Хочу виокремити найбільш знакові серед європейських проектів, які вже почались.

Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка

Кредитну угоду між Україною та Європейським інвестиційним банком було підписано ще 19 грудня 2016 року з метою залучення кредитних коштів у розмірі €150 млн, необхідних для реалізації проекту Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка. Кредитну Угоду з Європейським банком реконструкції та розвитку на €150 млн було підписано 30 грудня 2017 року. Загальна вартість проекту €360 млн (€60 млн власні кошти Укрзалізниці), кредитна ставка EURIBOR+1 %, термін погашення 15-25 років.

Проектом передбачено будівництво другої колії довжиною 254 км, електрифікацію та модернізацію систем сигналізації і зв'язку на напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка, що в свою чергу дасть змогу збільшити рівень пропускної спроможності цього напрямку, забезпечити енергозбереження під час здійснення перевезень залізничним транспортом та зменшити експлуатаційні витрати. Це значні інвестиції в залізничну інфраструктуру Кіровоградської, Миколаївської та Одеської областей, що у свою чергу дозволить:

  • вирішити проблеми з пропуском вантажів в напрямку портів Одеси, Миколаєва та Херсона;
  • підняти дільничну швидкість руху поїздів на 20 – 25%, що дасть можливість скоротити термін доставки вантажів, а також суттєво зменшити експлуатаційні витрати, пов’язані із поліпшенням організації руху поїздів, а саме уникнути значної кількості гальмувань і розгонів поїздів;
  • одержати значну економію дизельного палива й поліпшити екологічну ситуацію в регіоні за рахунок виключення шкідливих викидів (продуктів згоряння дизельного палива) в атмосферу загальною кількістю 11 тис. т/рік;
  • додатково створити близько 300 кваліфікованих робочих місць.

Розвиток міського пасажирського транспорту в містах України

Фінансову угоду (проект Міський громадський транспорт в Україні) між Україною та ЄІБ підписано 11 листопада 2016 року та 12 квітня 2017 року ратифіковано Верховною Радою України. Мета проекту розвиток міського пасажирського транспорту в 11 містах України (від Львова до Харкова, від Чернігова до Одеси), спрямованих на розвиток міського електротранспорту. По факту, що отримають жителі міст – оновлені парки автобусів, трамваїв, тролейбусів, будівництво та реконструкцію трамвайних і тролейбусних ліній. Проект також передбачає заміну тягових підстанцій, впровадження сучасних систем оплати проїзду та інформаційних систем.

Мінінфраструктури спільно з міськими комунальними підприємствами в 2018 році затвердило тендерну документацію для:

  • збільшення інвентарного парку рухомого складу міст – нових 95 трамваїв, 686 тролейбусів, 164 електробуси;
  • зменшення частки зношеного рухомого складу з 87% до 76%, невідповідності вимогам законодавства контактної мережі трамвайної і тролейбусної лінії та тягових підстанцій відповідно з 1133,2 км до 1052,45 км (понад 7%) та з 99 од. до 91 од. (понад 8%);
  • збільшення обсягу пасажироперевезень міським електричним транспортом на 200 млн пасажирів/на рік.

Загальна вартість проекту становить близько €400 млн, з яких €200 млн – кредитні кошти ЄІБ під державні гарантії. Термін реалізації 5 років, термін погашення – 22 роки, зі ставкою EURIBOR+1 %. Ще €200 млн планується профінансувати за рахунок кредитних коштів ЄБРР, залучені під державні і місцеві гарантії.

Будівництво третьої лінії Харківського метрополітену

11 грудня 2017 року були підписані фінансові угоди щодо подальшого будівництва Харківського метрополітену з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Заплановано виділення близько €330 млн, з яких €160 млн – ресурси ЄБРР, €160 млн – ЄІБ, до €10 млн – кошти місцевого бюджету Харкова. Проект покликаний покращити транспортне обслуговування населення міста Харкова та загалом збільшити питому вагу пасажирських перевезень метрополітеном. З введенням в експлуатацію зазначених об'єктів метрополітену, експлуатаційна довжина третьої Олексіївської лінії збільшиться на 3,47 км і складе 14,45 км, а загальний пасажиропотік збільшиться на 25 млн. пасажирів на рік.

Проект має три складові:

  • будівництво третьої лінії Харківського метрополітену від станції Метробудівників до станції Одеська;
  • будівництво електродепо Олексіївське з сполучної гілкою до третьої лінії Харківського метрополітену;
  • придбання рухомого складу метрополітену в кількості 85 вагонів.

Як результат, харків’яни отримають дві додаткові станції. Крім цього, частка метров загальноміських пасажирських перевезеннях зросте до 55%, що дозволить впровадити швидке і комфортне перевезення пасажирів, оптимізувати режими роботи енергоджерел при впровадженні енергозберігаючих технологій та нового енергоекономічного обладнання, розвантажити наземну транспортну частину.

За цими проектами стоїть робота великої кількості людей в органах державної та місцевої влади, підприємствах транспорту, європейських експертів. Залучено вже мільярд євро в інфраструктуру України, а загалом НТС 2030 передбачає залучення €50 млрд з бюджетних коштів, кредитів та інвестицій для того, щоб транспорт та інфраструктура стали європейськими.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця грудня дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити журнал
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: