Що країна отримає від транспортної стратегії

0 коментувати

Прийняття Національної транспортної стратегії України до 2030 року – дає зелене світло на реалізацію інфраструктурних проектів разом з Європейським Союзом.

Більше року команда Мініфраструктури разом з експертами Єврокомісії готувала НТС 2030. За цей час Міністерство провело регіональні обговорення від Маріуполя до Ужгорода, узгодили стратегію з Укравтодором, Укрзалізницею, Адміністрацією морських портів, Державною авіаційною службою. Нарешті 30 травня 2018 року Кабінет Міністрів України затвердив НТС 2030, що визначає пріоритети в розвитку інфраструктури та дає зелений сигнал до подальших дій.

Разом з експертами Світового банку та Єврокомісії Мініфрастуктури готує План інфраструктурних проектів, які будуть реалізовуватись в рамках НТС 2030. Хочу виокремити найбільш знакові серед європейських проектів, які вже почались.

Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка

Кредитну угоду між Україною та Європейським інвестиційним банком було підписано ще 19 грудня 2016 року з метою залучення кредитних коштів у розмірі €150 млн, необхідних для реалізації проекту Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка. Кредитну Угоду з Європейським банком реконструкції та розвитку на €150 млн було підписано 30 грудня 2017 року. Загальна вартість проекту €360 млн (€60 млн власні кошти Укрзалізниці), кредитна ставка EURIBOR+1 %, термін погашення 15-25 років.

Проектом передбачено будівництво другої колії довжиною 254 км, електрифікацію та модернізацію систем сигналізації і зв'язку на напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка, що в свою чергу дасть змогу збільшити рівень пропускної спроможності цього напрямку, забезпечити енергозбереження під час здійснення перевезень залізничним транспортом та зменшити експлуатаційні витрати. Це значні інвестиції в залізничну інфраструктуру Кіровоградської, Миколаївської та Одеської областей, що у свою чергу дозволить:

  • вирішити проблеми з пропуском вантажів в напрямку портів Одеси, Миколаєва та Херсона;
  • підняти дільничну швидкість руху поїздів на 20 – 25%, що дасть можливість скоротити термін доставки вантажів, а також суттєво зменшити експлуатаційні витрати, пов’язані із поліпшенням організації руху поїздів, а саме уникнути значної кількості гальмувань і розгонів поїздів;
  • одержати значну економію дизельного палива й поліпшити екологічну ситуацію в регіоні за рахунок виключення шкідливих викидів (продуктів згоряння дизельного палива) в атмосферу загальною кількістю 11 тис. т/рік;
  • додатково створити близько 300 кваліфікованих робочих місць.

Розвиток міського пасажирського транспорту в містах України

Фінансову угоду (проект Міський громадський транспорт в Україні) між Україною та ЄІБ підписано 11 листопада 2016 року та 12 квітня 2017 року ратифіковано Верховною Радою України. Мета проекту розвиток міського пасажирського транспорту в 11 містах України (від Львова до Харкова, від Чернігова до Одеси), спрямованих на розвиток міського електротранспорту. По факту, що отримають жителі міст – оновлені парки автобусів, трамваїв, тролейбусів, будівництво та реконструкцію трамвайних і тролейбусних ліній. Проект також передбачає заміну тягових підстанцій, впровадження сучасних систем оплати проїзду та інформаційних систем.

Мінінфраструктури спільно з міськими комунальними підприємствами в 2018 році затвердило тендерну документацію для:

  • збільшення інвентарного парку рухомого складу міст – нових 95 трамваїв, 686 тролейбусів, 164 електробуси;
  • зменшення частки зношеного рухомого складу з 87% до 76%, невідповідності вимогам законодавства контактної мережі трамвайної і тролейбусної лінії та тягових підстанцій відповідно з 1133,2 км до 1052,45 км (понад 7%) та з 99 од. до 91 од. (понад 8%);
  • збільшення обсягу пасажироперевезень міським електричним транспортом на 200 млн пасажирів/на рік.

Загальна вартість проекту становить близько €400 млн, з яких €200 млн – кредитні кошти ЄІБ під державні гарантії. Термін реалізації 5 років, термін погашення – 22 роки, зі ставкою EURIBOR+1 %. Ще €200 млн планується профінансувати за рахунок кредитних коштів ЄБРР, залучені під державні і місцеві гарантії.

Будівництво третьої лінії Харківського метрополітену

11 грудня 2017 року були підписані фінансові угоди щодо подальшого будівництва Харківського метрополітену з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Заплановано виділення близько €330 млн, з яких €160 млн – ресурси ЄБРР, €160 млн – ЄІБ, до €10 млн – кошти місцевого бюджету Харкова. Проект покликаний покращити транспортне обслуговування населення міста Харкова та загалом збільшити питому вагу пасажирських перевезень метрополітеном. З введенням в експлуатацію зазначених об'єктів метрополітену, експлуатаційна довжина третьої Олексіївської лінії збільшиться на 3,47 км і складе 14,45 км, а загальний пасажиропотік збільшиться на 25 млн. пасажирів на рік.

Проект має три складові:

  • будівництво третьої лінії Харківського метрополітену від станції Метробудівників до станції Одеська;
  • будівництво електродепо Олексіївське з сполучної гілкою до третьої лінії Харківського метрополітену;
  • придбання рухомого складу метрополітену в кількості 85 вагонів.

Як результат, харків’яни отримають дві додаткові станції. Крім цього, частка метров загальноміських пасажирських перевезеннях зросте до 55%, що дозволить впровадити швидке і комфортне перевезення пасажирів, оптимізувати режими роботи енергоджерел при впровадженні енергозберігаючих технологій та нового енергоекономічного обладнання, розвантажити наземну транспортну частину.

За цими проектами стоїть робота великої кількості людей в органах державної та місцевої влади, підприємствах транспорту, європейських експертів. Залучено вже мільярд євро в інфраструктуру України, а загалом НТС 2030 передбачає залучення €50 млрд з бюджетних коштів, кредитів та інвестицій для того, щоб транспорт та інфраструктура стали європейськими.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: