Навіщо потрібна Логістична стратегія

0 коментувати

Спільно з експертами Світового банку Мінінфраструктури розробило логістичну стратегію, яка є логічним продовженням Національної транспортної стратегії 2030 (НТС).

Логістична стратегія вкрай необхідна для інфраструктури. Він має критичне значення для розвитку міжнародної торгівлі, яка становить значну частину ВВП. Крім того, оновлена логістика забезпечить взаємозв'язок між усіма видами транспорту та надасть поштовх розвитку цифрової інфраструктури.

Логістичний план складається з трьох основних пунктів:

  1. розробка мережі (мультимодальних) логістичних центрів;
  2. забезпечення інтермодальних послуг, які поєднують внутрішні водні шляхи, порти, дороги та аеропорти;
  3. розробка комплексних сервісних пропозицій для вантажовідправників, які охоплюватимуть весь ланцюжок постачання в межах України та на міжнародному рівні.

Для розвитку логістичного потенціалу країни стратегія відіграє ключову роль. Вона складається з конкретних дій та зосереджена на розвитку інфраструктури України в короткостроковій і середньостроковій перспективі.

План з логістики пов'язаний з чотирма пріоритетними напрямами НТС 2030:

  1. досягнення конкурентоспроможності та ефективності транспортної системи;
  2.  інноваційний розвиток транспортного сектору та стратегічних інвестиційних проектів;
  3. забезпечення соціально безпечного, екологічно чистого та енергоефективного транспорту;
  4. досягнення безперешкодної мобільності та регіональної інтеграції.

Мета логістичного мастер-плану – поліпшення транспотних та логістичних послуг, сприяння розвитку торгівлі та експорту. Для досягнення цієї мети потрібно підтримати Україну в реалізації її логістичного потенціалу. Необхідно покращити обслуговування, мультимодальність та взаємосполучування між різними видами транспорту. Модернізувати, розширити та зробити більш ефективними транспортну та логістичну інфраструктури. Сприяти розвитку енергоефективного вантажного транспорту.

Чому нобхідно забезпечити стратегічний розвиток транспортної логістики

Згідно з індексом ефективності логістики (ІЕЛ), обчисленим Світовим банком у 2016 році, Україна посідає лише 80-е місце з 160 країн. Проте ми маємо всі неохідні передумови для розвитку перевезень та виконання вимог Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС. Угода передбачає виконання обов'язкових правил вантажоперевезення. Наприклад, планувати доставку вантажу потрібно таким чином щоб неушкоджений товар був вчасно доставлений у потрібне місце за оптимальною ціною. При транспортуванні повинні бути дотримані чинні соціальні, екологічні та інші норми.

Саме тому Україні важливо мати ефективну функціональну логістичну систему. Крім того, наша держава є світовим експортером сільськогосподарської продукції та відіграє життєво важливу роль у забезпеченні продовольчої безпеки у світі.

Ми стикнулись з необхідністю підвищити економічну конкурентоспроможність вантажних перевезень, загальну якість та ефективність, як внутрішньої, так і міжнародної мобільності та логістики. Все це можна покращити шляхом стратегічного планування. Тому ми розробили план дій стосовно логістики.

Україна має вигідне географічне положення для розвитку торгівлі та перевезень

Наша країна знаходиться в центрі Європи – на перехресті основних транспортних шляхів з Європи в Азію та від скандинавських держав до регіону Середземномор’я. Таке розташування сприяє розвитку міжнародної торгівлі. Крім того, Україна є частиною кількох міжнародних транспортних коридорів – TEN-T, коридори Організації співробітництва залізниць (ОСЗ), а також частина коридору Європа – Кавказ – Азія (TRACECA).

Ефективна логістика важлива не тільки для зовнішнього, а й для для внутрішнього ринку. Найкраща політика – розвивати обидва напрямки паралельно. Як наслідок ми матимемо доступні, безпечні та надійні транспортні логістичні послуги, сприятимуть стабільному розвитку української економіки в трьох аспектах одночасно - економічному, соціальному та екологічному.

Країна має величезні потужності для подальшого розвитку транспортної системи

За статистичними даними Україна має:

  • 21,7 тис. км залізниць, з яких 47% електрифіковано;
  • 169,5 тис. км доріг;
  • 2,2 тис. км внутрішніх водних шляхів (ВВШ);
  • 13 морських та 10 річкових портів;
  • п'ять міжнародних аеропортів;
  • численні логістичні центри для виробництва, складування та транспортування товарів.

В цілому така наявна потужність дозволяє транспортувати мільярд тонн вантажів у рік, проте на сьогодні вона не використовується повною мірою. Експорт, імпорт, транзит, а також внутрішній рух товарів обмежені. Для повної експлуатації вищеперерахованих потужностей потрібен комплексний апгрейд транспортно-логістичної системи.

Держава має обов’язок перед ЄС в рамках виконання Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС

Положеннями Угоди про Асоціацію визначено необхідність адаптації нормативно-правової бази до законодавства ЄС стосовно всіх видів транспорту.

Незважаючи на важливість та наявний потенціал у сфері логістичних послуг, транспортні потужності використовуються недостатньо. Транспортна інфраструктура та послуги, доступні вантажовідправникам і постачальникам логістичних послуг, часто є нижчими від установлених світових стандартів. Крім того, загальні витрати на логістику, з якими стикаються кінцеві користувачі, зависокі через витрати на обробку вантажів, перевантаження, складування, інвентаризацію та пов'язані з цим адміністративні і надлишкові витрати.

Для успішної реалізації Логістичної стратегії нам треба поєднати ресурси одночасно державного та приватного секторів

Для реалізації цієї логістичної стратегії необхідно активно залучати приватні інвестиції у порти, дороги, залізницю та аеропорти. Зараз мініністерство готує Інвестиційний план для інфраструктури. Мета проекту залучити €5 млрд в короткотерміновій перспективі за допомогою механізму концесії та державно-приватного партнерства.

Узагальнюючи, на виході матимемо три основи сталого розвитку:

  • Економічна - досягнення економічної рентабельності логістичних операцій у державному та приватному секторі;
  • Соціальна - підвищення безпеки дорожнього руху, охорони праці та рівня зарплати, уникнення заторів і затримок в перевезеннях;
  • Екологічна - мінімізація шкоди, яку завдає логістика природному середовищу.

Стратегія сталої логістики буде системним національним планом на період до 2030 року і сприятиме реалізації логістичного потенціалу країни. За її допомогою буде створено ефективний транспортний комплекс України, інтегрований у світову транспортну мережу. Також, задовольнить потреби населення у перевезеннях та покращенні умов ведення бізнесу задля створення конкурентоспроможної та ефективної національної економіки.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: