Кому потрібен пішохідний Київ

2 коментувати

Читаючи останні новини від КМДА, що "транспортна система Києва не задовольняє потреб містян". У мене виникло зустрічне питання – так, а як вона може їх задовольняти, якщо оголошені проекти не рухаються з місця?

Подивимось перелік нереалізованих проектів:

  1. Недобудований міст на Троєщину, де вже мають йти будівельні роботи, але у мене продовжують питати – чи буде там хтось щось робити?
  2. Перекрита блоками Контрактова площа
  3. Нереалізоване будівництво ВКАДу – найбільш важливого для Києва проекту
  4. Реконструкція Шулявського шляхопроводу

В момент, коли люди найбільш за все чекають на славнозвісне метро на Троєщину, на нові транспортні розв’язки та дороги, міська влада наполягає на розвитку громадського виду транспорту та "піших прогулянках" замість всього вище перерахованого.

По-перше, стосовно розвитку громадського транспорту – реалізація усіх вищевказаних проектів є вкрай важливою. Адже по яких мостах та дорогах, коліях будуть їздити автобуси та метро?

По-друге, Київ вже і так став досить "пішохідним" – у людей просто немає вибору, окрім як ходити замість того, щоб їздити – все перекрито та заблоковано.

Я розумію – дуже важко завершити такі маштабні та важливі для нашого міста проекти, особливо коли вони потребують додаткових грошей. Таких проектів багато. Але це не привід все кидати та робити реструктуризацію всього міста - ми ж інтегруємось в Європу.

Орієнтація на Європу

В даному випадку євроінтеграція – поганий аргумент. У багатьох містах Європи люди переміщаються велосипедами та мають можливість за 20 хвилин такої подорожі дібратися до роботи. Києву така концепція не підходить, бо не відповідає ані самому місту з його логістично-географічними характеристиками, ані нашому швидкому темпу життя.

Кияни не можуть собі дозволити їхати від Оболоні велосипедом до Борщагівки або гуляти пішки на роботу з Лівого берега до центру. Хіба що у вихідний день в рамках оздоровчого забігу.

Городяни не можуть знехтувати всіма особливостями повсякденного життя – з нашим ритмом та графіком нам потрібні: а) хороша транспортна логістика та розв’язки, б) якісний громадський транспорт.

Метро на Троєщину – бути чи не бути?

Це питання, в першу чергу, до КМДА, адже восени був підписаний меморандум з китайським консорціумом по проекту побудови метро на Троєщину – 13 станцій за $1,7 млрд.

Нагадаю, що так і було зазначено в одній із публікацій: "інвестиція і реалізація роботи четвертої гілки київського метрополітену, яка зв'яже два береги з Жулян до Троєщини, має бути побудована через Подільсько-Воскресенський міст". Так-то воно так, але як побудувати нову гілку метро через міст, якого немає?

Подільсько-Воскресенський міст – коли ж йому бути?

Скрізь у ЗМІ лунає фраза: "для будівництва моста і відповідно запуску нової гілки метро необхідні величезні кошти, приблизно €200 млн".

Ми пропонуємо разом з КМДА залучити кредитні кошти (європейські або китайські) для добудови мосту на Троєщину.

Велика кільцева

Проект розпочали в далекому 2005-му році. ВКАД повинен забеспечити якісне сполучення між 8-ма районними центрами, по яких проходитиме. Задум включає відрізок шляху 27 – 43 км, з новими можливостями для безпечного, швидкісного та комфортного пересування автотранспортом. Це те, що входить до списку "транспортних переваг". Ці переваги отримає 5 млн населення.

Проект величезний – де він?

То чи дійсно нам потрібна така "пішохідна реформа"?

Створити "місто пішоходів" – не бачу в цьому задумі логіки. Так само як не бачу її в ситуації з польськими трамваями, які їздять зараз по Києву замість українських (вироблених на підприємствах Електрон або Татра-Юг).

Зрозуміло, що важко продовжувати те, що було почато не тобою. Але не можна просто кидати проекти на півдорозі тому, що не вистачає коштів для їх реалізації. Потрібно шукати фінансування, а не намагатися переорієнтувати транспортну логістику всього міста та зробити з водіїв пішоходів.

Транспорт – окремо, пішоходи – окремо

  1. Давайте добудуємо міст
  2. Почнемо залучати інвестиції та робити проект метро
  3. Паралельно займемося покращенням громадського транспорту в місті та оновленням пішохідних зон.

Без сумніву, потрібно розвивати обидва інфраструктурні напрямки. Тоді городяни і справді матимуть кращі умови для життя в Києві. Робити потрібно тільки так, а не впроваджувати ідею: "не вийшло з дорогами і метро, давайте станемо пішоходами".

Відзначу рекордну кількість відремонтованих доріг в Києві – молодці. Але потрібно також братися за складні довготривалі інфраструктурні проекти. Міністерство інфрастуктури зі свого боку зробить все для залучення інвестицій. Наприклад, китайських, які не проти будуть розглянути проект метро на Троєщину. Але спочатку добудуйте міст. Потрібні гроші на добудову - добре, будемо шукати - але робота має відбуватись вже зараз.

До речі, якщо говорити про громадський транспорт, то міністерство починає проводити тендери на закупівлю нових трамваїв та тролейбусів. Покупка буде проводитися за кредитні кошти ЄІБ та ЄБРР в розмірі €400 млн.

Цей проект стосуватиметься всієї України, а не тільки Києва. Ми будемо раді налагодити процес спільної праці та розділити досвід з міськими органами влади. Такий намір відповідає нашим найближчим планам.

Мінінфраструктури завжди готове піти на зустріч та допомогти залучити додаткові кошти, кредити, інвестиції для розбудови нашого прекрасного Київа.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: