Якою буде транспортна стратегія України

0 коментувати
Я хочу розповісти про проект національної транспортної стратегії 2030. У ньому є два дуже важливих меседжі, які пояснюють, чому та для чого ми це робимо

Передовсім тому, що в нас уже є діюча транспортна стратегія до 2020 року. На жаль, багато чого не реалізовано відповідно до цієї "старої" стратегії. Зокрема тому, що в нас кардинально змінилися два товарно-транспортні потоки з огляду на анексію Криму і війну на Донбасі.

Другий чинник – це підписання угоди про асоціацію з Євросоюзом і повна переорієнтація нашої торгівлі з РФ і країнами СНД на ЄС. Відповідно, нам треба вибудовувати логістику та інфраструктуру в напрямку Європи.

Отже, ми розробили згаданий проект транспортної стратегії до 2030 року, і це не просто рамковий документ. Зараз ми проводимо обговорення. Наприклад, у червні відбулися такі зустрічі в Одесі та Львові, на черзі в липні – Дніпро та Харків.

Я збираю керівництво області, міста, транспортні підприємства - Укрзалізницю, Автодор, комунальний транспорт, аеропорт тощо. І кажу: "Давайте ми посидимо, годину часу витратимо, але підсумком нашої наради має бути чітке визначення трьох-п’яти пріоритетних інфраструктурних проектів, які треба зробити до 2030-го року".

Одеса визначила три чітких проекти. Це нова злітно-посадкова смуга в аеропорту Одеса, окружна навколо міста і третє – це дорога першої категорії Одеса-Миколаїв. Цю міжобласну автомагістраль ми бачимо як бетонну трасу.

До речі, у нас сьогодні має відбутися підписання меморандуму між китайською компанією та Укравтодором про будівництво бетонної дороги Одесса-Миколаїв. Китайці нам дадуть фінансування та технології, а ми побудуємо цю дорогу.

У Львові теж уже є три проекти, вони зорієнтовані на Захід. Це пасажирське та вантажне сполучення вузькою колією між Львовом і Польщею. Сюди входить будівництво нового вантажного терміналу та ще одного виходу із залізничного вокзалу Львів. Ми маємо намір використати досвід білоруського Бресту. Там з одного боку підходять поїзди з Москви, широкою радянською колією (1520 см), а з іншого боку є європейська вузька колія (1435 см), для потягів із Польщі.

За таким принципом плануємо зробити пасажирське сполучення у Львові. Два виходи – європейський і український, а також вантажний термінал. Третій проект – це північний обхід Львова, закінчення окружної дороги. Це одна з частин великого інфраструктурного проекту, який зараз є пріоритетом номер один для нас. Мається на увазі дорога першої категорії Ґданськ-Одеса. Ми хочемо з'єднати порти Балтії з портами Чорного моря.

Далі ми всі ці проекти систематизуємо, пріоритезуємо і визначаємо, наприклад, що тут ми зможемо залучити бюджетні кошти, тут – кошти єврокомісії, а тут – китайського Ексімбанку.

Окрім перелічених проектів, у нас ще ж є мости – дуже критично визначитися, що ми робитимемо з ними.

Для Подільсько-Воскресенського мосту в Києві німецькі партнери дали гроші на технічно-економічне обґрунтування (ТЕО). Уряд виділив 1,2 млрд грн. на будівництво в цьому році. Загалом сума проекту сягнула 6 млрд грн.

Нижче по Дніпру – це Кременчуцький міст. Кредит китайського Ексімбанку погоджений в розмірі $330 млн, меморандум підписаний в березні, проектне ТЕО готове. Затверджується інвестиційний проект. Перший камінь на початку будівництва закладемо на свято Покрови, 14 жовтня цього року. Ще нижче по Дніпру – міст у Запоріжжі. Там стан справ складніший, треба провести аудит цього довгобуду. Нарешті, Миколаївський міст. Ми очікуємо відповідь від японського уряду, чи вони нам дадуть кредит на цей міст, чи ні. Отже, з цими названими мостами нам треба розібратися ще цього року.

«Діалоги про майбутнє»

НВ представляє: «Діалоги про майбутнє» з Уільямом Тейлором, Павлом Шереметою і Дмитром Кулебою.

Київ-Вашингтон-Брюсель
Яке місце займає Україна у цьому трикутнику? Якою нашу країну бачать у Європі та США?

Відвідати лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: